Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-27, 07:29
Medlem
I korthet

En byggfirma skulle bygga ett badrum till mig, de blev aldrig klara utan jag betalade för hela när det var 70% klart, då man ville utnyttja min ROT. Då det var en kompis kompis så tänkte jag att det är lungt, jag blir inte lurad.

Efter jag betalat hela beloppet så ville firman skicka fler fakturor för arbeten som var tveksamma. Jag upptäckte flera tveksamheter, med timmar som inte stämde och material som inte var köpt till mig. Jag krävde att vi skulle gå igenom allting men det var inte intressant. Firman ville få betalat först och sen gå igenom alla konstigheter.

Jag svarade givetvis nej och förstod att saker inte stod rätt till. De valde att skicka det till kronofogden, jag bestred och nu stämde de mig i tingsrätten.

Jag har gjort besiktning på badrummet, som fick över 30st åtgärdspunkter av betydande art. Det är inte fackmässigt gjort, inte färdigställt och behöver göras om.

Det finns en mängd andra saker som de gjort av allvarlig art.

Ni som hamnat i sådan här situation där ni blivit totalt lurade, kan ni ge lite input?

Jag har varit i kontakt med följande advokater/jurister. Tacksam för all feedback.

Går det att kolla upp hur "bra" en advokat är

JURIST - Adam Tekcan
ADVOKAT - https://kristrom.se/medarbetare/frank-reijbrandt/
ADVOKAT - https://lmlaw.se/medarbetare/ronny-nilsson-sandstrom/
Citera
2024-11-27, 07:44
Medlem
Du behöver väl ingen advokat? Du har besiktningsprotoll som stödjer dåligt utfört arbete. Då gör du en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden, som föreslår en lösning. Att du inte betalat och det nu hamnar i tingsrätten för obetald räkning, är ju egentligen ett separat ärende, även om det är kopplat till arbetet
Citera
2024-11-27, 09:28
Medlem
Jag måste lämna ett svaromål och firman har inget ombud alls.

Jag har aldrig hamnat en sån här situation så jag vet inte hur jag gör. Det som är att ja betalat för ett badrum som måste göras om pga för mycket fel med tätskikt etc.
Citera
2024-11-27, 09:35
Medlem
Jag hade tittat om bolaget haft andra tvister och i fall vilka advokater som var ombud vid det tillfällena.
Citera
2024-11-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartkrut1
Jag måste lämna ett svaromål och firman har inget ombud alls.

Jag har aldrig hamnat en sån här situation så jag vet inte hur jag gör. Det som är att ja betalat för ett badrum som måste göras om pga för mycket fel med tätskikt etc.

Låter som det egentligen borde vara du som stämmer dem.

Du skriver att du redan har betalt för hela jobbet så vad är det som de kräver nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in