Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-27, 19:53
Medlem
Nihennas avatar
Jag har fram tills 2 veckor sen jobbar som projektledare på en översättningsfirma. Uppgifterna har främst bestått av koordination, administration, account managing och kundansvar. Jag har även jobbat som grafisk formgivare på samma plats, med fokus på layout och design i InDesign, men jag kan även Photoshop en hel del och lite granna Illustrator.

Hur som helst är jag uppsagd nu, och jag kollar igenom kursutbudet som TRR erbjuder sig att betala.

Först funderade jag på en intensiv grafisk formgivarkurs på ungefär 3 månader för att få på paper att jag faktiskt kan mycket av det, men också lära mig några nya program som vi inte har använt så mycket på vårat jobb. Dock vet jag inte om jag vågar mig på den kursen, då TRR bara betalar för en kurs som jag förstår det, och med AI:s entré så vet jag inte hur framtidsäker grafisk formgivning är om man inte är jätteentusiastisk inom det och även har det som hobby och håller på med det konstant på fritiden.

Därför funderar jag på om det skulle vara mer vettigt att nischa sig inom projektledning. Det här "scrum" har dykt upp på tal några gånger, och jag funderar på om detta skulle kunna vara något. Som jag förstår det är det en slags projektledare, men där man mer är något slags stöd för sitt team, där man ska peppa dem att göra ett bra jobb, hitta bra arbetssätt och så vidare.

Är det någon här som jobbar med det? Är det något vettigt att satsa på? TRR:s katalog har en kurs där man blir certifierad scrum master, så rent spontant känns det som något som eventuellt kan leda till jobb med min redan existerande erfarenhet inom "vanlig" projektledning?
Citera
2024-11-27, 20:16
Medlem
Övesättning ?
Citera
2024-11-27, 20:17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Övesättning ?