Citat:
Du sköter inte ditt föräldraskap särkilt bra men verkar inte ha något ont uppsåt. Socialtjänsten hjälper familjer som inte riktigt fattat grejen, dvs familjer som din. Gå dit, var ärlig, lägg dig platt, ta deras hjälp och stöd. Ditt och dina barns liv kommer bli bättre. Jag fick ett samtal från socialtjänsten där de vill ha ett möte så snart som möjligt angående mitt barn. De bad mig att komma dit tillsammans med barnet och nämnde att de även vill bjuda in barnets mamma efteråt.
De ville inte gå in på detaljer om vad saken gäller, men berättade att en anmälan har kommit in från skolan. Under samtalet frågade jag om de tänker omhänderta mitt barn, eftersom jag har sett liknande fall på Uppdrag granskning. De försäkrade mig att det inte är fallet, utan att det handlar om att prata och eventuellt erbjuda stöd.
Jag känner mig väldigt orolig. Det är ofta bråk hemma mellan mina två barn, och ibland händer det att vi ger dem en klapp på rumpan för att få uppmärksamhet under konflikt, eller sätter dem i "time-out" i deras rum för att lugna ner situationen.
Det är dock speciellt svårt med det ena barnet, som är väldigt trotsigt och säger emot nästan hela tiden, och getta är barnet orosanmälan gäller.
Så undrar egentligen. var går gränsen för att man agar sitt barn?
> Editerad för förtydligande
De ville inte gå in på detaljer om vad saken gäller, men berättade att en anmälan har kommit in från skolan. Under samtalet frågade jag om de tänker omhänderta mitt barn, eftersom jag har sett liknande fall på Uppdrag granskning. De försäkrade mig att det inte är fallet, utan att det handlar om att prata och eventuellt erbjuda stöd.
Jag känner mig väldigt orolig. Det är ofta bråk hemma mellan mina två barn, och ibland händer det att vi ger dem en klapp på rumpan för att få uppmärksamhet under konflikt, eller sätter dem i "time-out" i deras rum för att lugna ner situationen.
Det är dock speciellt svårt med det ena barnet, som är väldigt trotsigt och säger emot nästan hela tiden, och getta är barnet orosanmälan gäller.
Så undrar egentligen. var går gränsen för att man agar sitt barn?
> Editerad för förtydligande
Gör på något annat sätt och det kommer sannolikt gå åt helvete.