Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-27, 20:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Gamla Ullevi?
För stor för Öis och Gais. IFK kan dessutom spela stormatcherna på Nya Ullevi som de gjorde förr.
Citera
2024-11-27, 20:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Chockerande att en diskussion kring dom hetaste mötena i Sverige handlar till mestadels om Stockholm. Den sorgliga sanningen är att ingen klubb förutom IFK Göteborg kan bjuda upp till kamp på läktaren. Men det finns flertalet klubbar som är bra för sin storlek och sedan klubbar som förra året glömde bort att sjunga (Malmö, GAIS och Djurgården).
Allt handlar inte om sång och dans på läktarna. Det är andra saker som spelar roll. Hur taggad och nervös är stämningen hos den vanliga publiken exempelvis. Jämför Sverige-Rumänien 1994 med Sverige-Saudiarabien. Saudiarabien hade några fans med trummor och tutor, det gjorde inte den matchen hetare emotionellt.
Citera
2024-11-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Så med andra ord är det helt omöjligt att på något sätt avgöra vilket lag som är störst i Stockholm och vilket lag som hör hemma var i staden? Vad bekvämt för en djurgårdare. Snart kommer du väl hävda att derbystatistiken är subjektiv.
Detta är problemet om man är lågintelligent som du. Du förstår inte att det inte är kompatibelt med en kvantitativ och en kvalitativ fakta, vilket gör din jämförelse irrelevant. Men svaret är att för att konkret kunna avgöra detta måste man i praktiken göra en opinionsundersökning i Stockholms kommun där samtliga invånare måste svara på vilket lag de håller på, hur ofta de går på matcher, hur stora supportrar de anser sig vara (vilket blir ytterst subjektivt), vilket skulle inkludera drygt en miljon människor, och få ett så litet bortfall som det går. Såklart är detta i teorin möjligt, men vem ska betala för detta projekt i praktiken? Du? Och vad skulle syftet vara? Att du skulle känna att du har en större penis för att du håller på ett lag som är mer populärt? Så svaret på frågan är i teorin är det möjligt, men i praktiken är det omöjligt ja om du ska ha ett definitivt resultat. Såna här opinionsundersökningar kan visserligen ge en indikator, men är ingenting som är otvetydigt. Så därför får man i slutändan se det för vad det är: en undersökning som kan vara intressant och en indikator men ingen fullständig sanning.

Dessutom, varför skulle din subjektiva åsikt väga så tungt att de överväger andras? Du anser att bajen är störst i Stockholm, men du är allt annat än objektiv, du är lågintelligent och ser därför inte din egen tendens och du umgås troligtvis med mestadels bajare. Så den frågan är ytterst relevant.

(Kom också ihåg att jag gör detta enbart för att jävlas med er, inte för att på riktigt bryr mig om utfallet och att ni fortsätter trots denna fakta gör detta faktiskt fullständigt värt mödan att skriva dessa romaner ni är för lata att läsa)
Citera
2024-11-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Djurgårdens problem är att Norra Djurgården är en stor betesmark. Man hade lätt kunnat claima Djurgården för Djurgården. Det hade utan problem gått in 75 000 människor där i sekelskiftlägenheter och ändå ha gigantiska parker och annat.

Man hade aldrig försökt med hela Stockholms lag om man hade haft ett så stort och vackert område öster om Birger jarlsgatan som hade fortsatt 3 km till österut från östermalm och norr om Hjorthagen. Även om avsaknaden av österort fortfarande hade gjort sig påmind och även om det såklart hade funnit Aikare som bodde där också.

Det stämmer men samtidigt är jag lite mer tveksam till att många i våra kretsar skulle samlas där innan matcher osv. Jag tycker vi gör rätt med hela Stockholms lag och jag tror inte som några sagt att vi skulle ha solklart minst supportrar i Stockholm. Jag tror det är ytterst jämnt men det skadar den lokala förankringen att man inte samlas på samma sätt och tar några bira helt random (matchdag ej inkluderat).
Citera
2024-11-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Det stämmer men samtidigt är jag lite mer tveksam till att många i våra kretsar skulle samlas där innan matcher osv. Jag tycker vi gör rätt med hela Stockholms lag och jag tror inte som några sagt att vi skulle ha solklart minst supportrar i Stockholm. Jag tror det är ytterst jämnt men det skadar den lokala förankringen att man inte samlas på samma sätt och tar några bira helt random (matchdag ej inkluderat).
Det roliga är att rent objektivt existerar det ingen publikkris i Djurgården utan tvärtom har vi konstant sedan Covid haft ett snitt på över 19 000. Lägger man då till att vi har ett snitt på drygt 5000 i hockeyn, vissa år högre vissa år lägre, är det såklart imponerande och visar att vi har väldigt trogna supportrar som sluter upp på matcherna. Så egentligen existerar det bara önsketänkande från våra antagonister om publikkrisen i Djurgården.
Citera
2024-11-28, 01:41
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Det roliga är att rent objektivt existerar det ingen publikkris i Djurgården utan tvärtom har vi konstant sedan Covid haft ett snitt på över 19 000. Lägger man då till att vi har ett snitt på drygt 5000 i hockeyn, vissa år högre vissa år lägre, är det såklart imponerande och visar att vi har väldigt trogna supportrar som sluter upp på matcherna. Så egentligen existerar det bara önsketänkande från våra antagonister om publikkrisen i Djurgården.
Det är ganska tragiskt att hela Hammarbys identitet är att de har så mycket publik. Och det roligaste de vet är att säga att Djurgården har så lite.

I verkligheten är det kanske inte marginellt men det är ingen gigantisk skillnad i den här extrema publikhyoen. . 4000 i skillnad. Procentuellt så var det ungefär samma skillnad som Hammarby och Djurgården 2002, fast till Djurgårdens fördel . I absoluta tal så är skillnaden mellan Hammarby och Aik större i år

Då ska man lägga till att ingen arena i Sverige är så perfekt som Tele 2 är för Hammarby. Hur hade publiksnitten sett ut om Tele 2 hade varit belägen i Hjorthagen istället för söder om söder
Senast redigerad av sebastian_ 2024-11-28 kl. 01:47.
Citera
2024-11-28, 02:51
Medlem
Citat:
Det är ganska tragiskt att hela Hammarbys identitet är att de har så mycket publik. Och det roligaste de vet är att säga att Djurgården har så lite.

I verkligheten är det kanske inte marginellt men det är ingen gigantisk skillnad i den här extrema publikhyoen. . 4000 i skillnad. Procentuellt så var det ungefär samma skillnad som Hammarby och Djurgården 2002, fast till Djurgårdens fördel . I absoluta tal så är skillnaden mellan Hammarby och Aik större i år

Då ska man lägga till att ingen arena i Sverige är så perfekt som Tele 2 är för Hammarby. Hur hade publiksnitten sett ut om Tele 2 hade varit belägen i Hjorthagen istället för söder om söder
För egen del hatar jag Tele2 Arena av hela mitt hjärta. En plastig skitarena som representerar allt vad modern fotboll står för. Jag hävdar att vi ska fortsätta slåss för en egen arena, och helt ärligt tycker jag att samtliga Stockholmsklubbar åtminstone ska stå enade i kampen mot kommunalt ägda arenor och underlätta för klubbarna att kunna äga sin egen arena. Jag hoppas både vraken och solna kan skriva under på detta
Citera
2024-11-28, 04:47
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Chockerande att en diskussion kring dom hetaste mötena i Sverige handlar till mestadels om Stockholm. Den sorgliga sanningen är att ingen klubb förutom IFK Göteborg kan bjuda upp till kamp på läktaren. Men det finns flertalet klubbar som är bra för sin storlek och sedan klubbar som förra året glömde bort att sjunga (Malmö, GAIS och Djurgården).
Nu är jag visserligen av åsikten att flera av de hetaste klubbarna just nu kommer ifrån 08-området (för ni har något som jag menar är en tillfällig hype) men du får det att låta som en självklarhet, som att det alltid varit så. Man kan läsa lite mellan raderna att du sammankopplar de hetaste matcherna med städernas storlek och det är helt enkelt historielöst.
De mindre städerna är inte miniatyrer utav huvudstaden, för det finns kulturella skillnader. Fotbollsintresset är stort längs hela västkusten i Skåne och det är dessutom långt ifrån allt som kretsar kring regionens största stad. I Helsingborg har vi något som närmast kan beskrivas som fanatism och den är inte lika svajig som fotbollsintresset ändå är i Stockholm. Normalt sett är HIF:s supporterbas minst lika stor som Hammarbys. Dessutom har vi närheten till Köpenhamn och inte minst den internationella flygplatsen Kastrup, vilket gör att ännu mindre fokus ligger på vad som råkar vara hett just i vårt lilla Sverige. Tyska Autobahn är också ett stenkast bort, så varför härma vad som görs i 08-området när vi minst lika lätt kan ta in vad som händer i t ex Österrike eller Holland, utan att behöva ha detta jävla filter som svensk media innebär? Världen kretsar inte kring vad ni läser i Aftonbladet och även om ni skulle hitta tillbaka till hockeyn eller hitta på några andra dumheter så kommer vi fortsätta följa HIF, det riktiga HIF. Storklubben HIF!
Citera
2024-11-28, 05:27
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Hur ser det ut i Upplands Väsby och Sollentuna? Mest gnagare?
Tveklöst. Det är inte ens nära. Även Norrort tillhör naturligtvis Storebror.
Citera
2024-11-28, 07:06
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Det är ganska tragiskt att hela Hammarbys identitet är att de har så mycket publik.

Lite som Islam med andra ord. Men blir man avundsjuk på Pakistan för att de har 250 miljoner muslimer?

Nu är det ju inte ens bara publiken de gapar om heller utan de har SM-guld i att leta fram artiklar från 80- och 90-talet som ska bevisa att de har flest soffsupportrar också. De borde gå hem och lyssna på rock istället.

Och även efter allt detta är det förstås AIK som tronar högst. Och smular sönder dem meritmässigt dessutom.
Senast redigerad av Knattarna 2024-11-28 kl. 07:10.
Citera
2024-11-28, 07:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Lite som Islam med andra ord. Men blir man avundsjuk på Pakistan för att de har 250 miljoner muslimer?
Jehovas vittnen och Scientologerna vill sätta fokus på deras "höga ljudtoppar" istället.
Citera
2024-11-28, 08:03
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jehovas vittnen och Scientologerna vill sätta fokus på deras "höga ljudtoppar" istället.

Det är möjligt, men nu när vi ändå dragit jämförelsen med Pakistan skulle jag vilja passa på att föreslå ett nytt smeknamn för bajen. Pack-i-stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in