Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-24, 13:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Det spelar ingen roll. Det är Trump som bestämmer och vad resten av världen tycker spelar ingen roll. Det här görs enbart för att reta dumskallar, och det funkar.
Ja, man får vara rätt korkad för att bli retad av inkompetens, dock är det oerhört roligt att påpeka den.
Frågan är ens vad de vill göra med vissa ministrar och med tanke de har inte en susning om vad det handlar om ens.

Och det är som du säger och att det är sektledaren donalds som bestämmer, för vi kommer helt säkert se flera av dessa flyga ut med huvudet före.

De två sämsta valen var mattan gatz och försvarsministern som osar inkompetens utan dess like för en sådan post.
De kunde lika väl valt mig som försvarsminister i USA, för jag kastade en granat en gång
Citera
2024-11-24, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja det verkar högst meriterande att vara pedofil i Trumps kabinett. Antagligen för att om han själv blir påkommen med minderåriga så blir han åtminstone påkommen med likasinnade.
Det mest meriterande är naturligtvis lojalitet. De som nu har plockats är mer eller mindre edsvurna att uppfylla Trumps vilja.
Sedan är det ju ingen nackdel att de har något kriminellt i bagaget. Är man kriminell så kan man få skydd om man tillhör hans inre krets. Trump är ju själv kriminell och kommer försöka få alla åtal mot honom avskrivna.
Kompetens och ett fläckfritt CV är inte meriterande.
Citera
2024-11-24, 15:01
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det mest meriterande är naturligtvis lojalitet. De som nu har plockats är mer eller mindre edsvurna att uppfylla Trumps vilja.
Sedan är det ju ingen nackdel att de har något kriminellt i bagaget. Är man kriminell så kan man få skydd om man tillhör hans inre krets. Trump är ju själv kriminell och kommer försöka få alla åtal mot honom avskrivna.
Kompetens och ett fläckfritt CV är inte meriterande.
En utmaning som många av Trumps ministrar kommer att få uppleva är att de inte är vana vid att få saker att hända i de här sammanhangen. Vissa av dem har ingen kompetens eller erfarenhet från det politiska livet.

Det är en sak att komma med ordrar och dekret men man ska också få saker och ting att hända i verkligheten och resultat ska levereras och det gör man inte bara med hårda ord och nypor. De kan sparka och skära ner hur mycket de vill, det är resultaten som skapas som räknas.
Citera
2024-11-25, 17:24
Medlem
knashs avatar
hehe på CNN sitter de och säger att Pam Bondi är en farligare val än Gaetz. Ska bli kul att se vad för mediadrev de kör emot henne.

Pam Bondi som höll en presskonferens 2020 om Biden och Burisma som gammedia inte skrev ett ord om. Hon har även jobbat emot människosmuggling. Jag förstår varför de är nojjigt i DC och DOJ.
Citera
2024-11-25, 19:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Värt att notera att det är nu favorit på att Tulsi Gabbard inte kommer att få jobbet (enligt marknaden).

Jag var lite osäker på Polymarket men det är bara att konstatera att de haft mycket rätt, de hade rätt om valet och att Gaetz inte skulle få jobbet.
Citera
2024-11-25, 21:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
hehe på CNN sitter de och säger att Pam Bondi är en farligare val än Gaetz. Ska bli kul att se vad för mediadrev de kör emot henne.

Pam Bondi som höll en presskonferens 2020 om Biden och Burisma som gammedia inte skrev ett ord om. Hon har även jobbat emot människosmuggling. Jag förstår varför de är nojjigt i DC och DOJ.

Hon är farligare i den mån att hon faktiskt är kompetent men jag håller absolut inte med CNN om att hon är farligare än Gaetz.

Gaetz hade öppnat upp ett rent helvete i amerikansk politik framöver då det skulle innebära att det sätts en praxis för att vem som helst ska kunna sättas på den positionen och att det därmed kan leda till att framtida presidenter sätter rena ideologer där istället för individer som faktiskt kan göra ett jobb som passar positionen.

Det är från den synpunkten man måste se på hur katastrofal Gaetz hade varit, en man där det finns starka misstankar om att han har köpt sex av en minderårig som han betalde för att hon skulle resa till en annan stat för att ha sex med honom ovanpå alla skandaler som är kring honom utöver det.

Och då skrapar vi bara på toppen av isbergets topp med honom för han saknade real kunskap för att vara på den positionen då han inte hade arbetat juridiskt än i max 1 år och även i den mån att det var ett fåtal dåliga fall där han förlorade
Citera
2024-11-25, 21:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Värt att notera att det är nu favorit på att Tulsi Gabbard inte kommer att få jobbet (enligt marknaden).

Jag var lite osäker på Polymarket men det är bara att konstatera att de haft mycket rätt, de hade rätt om valet och att Gaetz inte skulle få jobbet.

Ska bli spännande och se vilka som ryker innan han ens hinner bli invald.

Finns problem med flera av hans förstahandsval, flera har varit misstänkta för sexualbrott eller beskyddande av brottslingar som har utsatt minderåriga för våldtäkter osv.

För att inte tala om att han även har valt flera krigshökar som bokstavligen dräglar över tanken av att starta ett krig med Iran

Undrar vad det är som han har baserat sina val på utöver att de kanske har donerat mycket pengar eller fjäskat så in åt helvete för honom?
Citera
2024-11-25, 22:36
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hon är farligare i den mån att hon faktiskt är kompetent men jag håller absolut inte med CNN om att hon är farligare än Gaetz.

Gaetz hade öppnat upp ett rent helvete i amerikansk politik framöver då det skulle innebära att det sätts en praxis för att vem som helst ska kunna sättas på den positionen och att det därmed kan leda till att framtida presidenter sätter rena ideologer där istället för individer som faktiskt kan göra ett jobb som passar positionen.

Det är från den synpunkten man måste se på hur katastrofal Gaetz hade varit, en man där det finns starka misstankar om att han har köpt sex av en minderårig som han betalde för att hon skulle resa till en annan stat för att ha sex med honom ovanpå alla skandaler som är kring honom utöver det.

Och då skrapar vi bara på toppen av isbergets topp med honom för han saknade real kunskap för att vara på den positionen då han inte hade arbetat juridiskt än i max 1 år och även i den mån att det var ett fåtal dåliga fall där han förlorade
Gaetz har varit konfrontativ i kongressen och påsåvis lett till dålig stämning bland politikerna men desto bättre för folket som trötta på politikereliten. Han har gått hårt åt insiderköp som föregår hos kongressmedlemmar t.ex.
Utan att ha läs på ingående om sexanklagelserna så vet jag att hade funnits fog för det så hade han dömds fort som fan och det hade stått i varenda tidning. Men det blev nedlagt. Men såklart media och demokraternas etikutredning vill dra upp det igen. Som med Trump.

Hursomhelst så tror jag Trump visste att Gaetz skulle stöta på motstånd och vill bara sprida oro bland klägget. Men jag tror han har en annat uppdrag för Gaetz.
Citera
2024-11-26, 05:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Gaetz har varit konfrontativ i kongressen och påsåvis lett till dålig stämning bland politikerna men desto bättre för folket som trötta på politikereliten. Han har gått hårt åt insiderköp som föregår hos kongressmedlemmar t.ex.
Utan att ha läs på ingående om sexanklagelserna så vet jag att hade funnits fog för det så hade han dömds fort som fan och det hade stått i varenda tidning. Men det blev nedlagt. Men såklart media och demokraternas etikutredning vill dra upp det igen. Som med Trump.

Hursomhelst så tror jag Trump visste att Gaetz skulle stöta på motstånd och vill bara sprida oro bland klägget. Men jag tror han har en annat uppdrag för Gaetz.

Oavsett vad så hade han lett till att göra den positionen till något som tillåter ideologiskt skräp över faktiskt rätt personer på rätt plats vilket hade skadat USA långsiktigt.

Det hade öppnat upp för att det är okej att sätta vem som helst på den positionen
Citera
2024-11-26, 11:00
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Oavsett vad så hade han lett till att göra den positionen till något som tillåter ideologiskt skräp över faktiskt rätt personer på rätt plats vilket hade skadat USA långsiktigt.

Det hade öppnat upp för att det är okej att sätta vem som helst på den positionen
Jag håller inte med. Han är skarp, konservativ och patriot tillskillnad från nuvarande AG Merrick Garland som är en korrupt jävel som tillåtit politiseringen av rättsväsendet när han godkänt experimentell tolkning av lagboken som lett till häxjakten mot Trump och hans kollegor. Det DOJ har gjort de senaste åren saknar motstycket och det har splittrat landet enormt, nu är de rädda att de får konsekvenser.
Citera
2024-11-26, 13:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag håller inte med. Han är skarp, konservativ och patriot tillskillnad från nuvarande AG Merrick Garland som är en korrupt jävel som tillåtit politiseringen av rättsväsendet när han godkänt experimentell tolkning av lagboken som lett till häxjakten mot Trump och hans kollegor. Det DOJ har gjort de senaste åren saknar motstycket och det har splittrat landet enormt, nu är de rädda att de får konsekvenser.

Vi får nog enas om att vi inte kommer att kunna enas om Gaetz kunskap och huruvida han hade platsat på den positionen eller inte.

Men med tanke på att även Republikanska kandisster talade illa om honom och hans skryt om sitt sexliv talar för åtminstone mig att han inte platsade
Citera
2024-11-28, 19:31
Medlem
Thage.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123

Tulsi är nu över 50%...

Det är bara tre kandidater som behöver vara oroliga:

https://polymarket.com/event/which-t...=1732709748650

Citat:
Which Trump picks will be confirmed?

Tulsi Gabbard
51%

Pete Hegseth
63%

RFK Jr.
67%

John Ratcliffe