Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-10, 18:47
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Kör på bara!
Låt dina arbetslösa lodis-andar arbeta hårt. Säg att jag bjuder på kaffe och mazarin när de hittar hit.

Vill först se vilka som omger dig är på riktigt med det här..
Förhoppningsvis få kontakt med någon ande släkting till dig.
Du får bjuda mig på kaffe och kanelbullar när besöker dig.

Har du inte sett på spökfilmer där mat och dryck rinner rakt igenom spöket?
Citera
2024-11-15, 18:20
Medlem
Jag har bara koll på Laxton via Spökjakt på Discovery, men såg ett tidigt youtube-avsnitt (av Spökjakt alltså) där Laxton var med för första (?) gången. Frammegården. Då, för ett par år sedan, så var även fruarna med och utredde. Är det nån som följer Laxton lite mer ingående, som vet varför tjejerna inte är med och utreder i tv-programmet? Och överlag inte verkar vara med längre. Jag har sett nåt enstaka avsnitt på Laxtons youtube-kanal där de utreder i England, och inga partners med då heller. Var det en familjegrej som blev en brorsa-grej?
Citera
2024-11-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Jag har bara koll på Laxton via Spökjakt på Discovery, men såg ett tidigt youtube-avsnitt (av Spökjakt alltså) där Laxton var med för första (?) gången. Frammegården. Då, för ett par år sedan, så var även fruarna med och utredde. Är det nån som följer Laxton lite mer ingående, som vet varför tjejerna inte är med och utreder i tv-programmet? Och överlag inte verkar vara med längre. Jag har sett nåt enstaka avsnitt på Laxtons youtube-kanal där de utreder i England, och inga partners med då heller. Var det en familjegrej som blev en brorsa-grej?

Jag har för mig dom slutade vara med i utredningarna pga att dom inte klarade av det helt enkelt. Dom blev alldeles för rädda.
Citera
2024-11-17, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag har för mig dom slutade vara med i utredningarna pga att dom inte klarade av det helt enkelt. Dom blev alldeles för rädda.

Aha! Tack för svar, nyfikenheten lite stillad
Citera
2024-11-23, 09:54
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vill först se vilka som omger dig är på riktigt med det här..
Förhoppningsvis få kontakt med någon ande släkting till dig.
Du får bjuda mig på kaffe och kanelbullar när besöker dig.

Har du inte sett på spökfilmer där mat och dryck rinner rakt igenom spöket?

Du har humor ändå, det är positivt.

Har dina andar varit hemma hos mig och rekat ännu då? Vem är jag!?
Citera
2024-11-23, 17:15
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Du har humor ändå, det är positivt.

Har dina andar varit hemma hos mig och rekat ännu då? Vem är jag!?

Rekognoserar terrängen försöker att lokalisera dig.
Hoppas på att få kontakt med släktingar till dig.

Har du inte någon som dött nyligen i din närhet?
Citera
2024-11-24, 09:58
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Rekognoserar terrängen försöker att lokalisera dig.
Hoppas på att få kontakt med släktingar till dig.

Har du inte någon som dött nyligen i din närhet?

Jotack, det har varit några fruktbärande år för dig så du torde ha rätt många ur andevärlden att välja mellan. Under 10 års tid så har det varit några om året i snitt som lämnat oss andra här i jämmerdalen.
Ta någon/några av dem bara. De har inte hört av sig tidigare så passa på att fråga varför!
Citera
2024-11-24, 15:44
Medlem
Nu har jag inte följt Laxton särskilt mycket men jag vill med en video visa hur många av de här så kallade spökjägarna använder sig utav icke tillförlitliga metoder och utrustning när de gör sina undersökningar.

Jag kan inte garantera att det är exakt samma utrustning som just Laxton använder eller att metoden är identiskt, utan det här är mest för att visa på hur många sätt det går att lura sig själv och andra, både medvetet och omedvetet om man inte har väldigt bra koll hur man undviker just detta.

Personen som har kanalen kan ha lite överdrivna reaktioner här och var men han har en hel del bra poänger som kan vara bra att ta med sig och ha i bakhuvudet om man nödvändigtvis ska titta på sådant här. Han har även fler filmer som avhandlar spöken, hemsökta hus och annat, men just denna fokuserar på ett gäng "spökjägare" och deras påstådda "evidens".

https://www.youtube.com/watch?v=ykY6...heMagicSkeptic
Citera
2024-11-28, 11:52
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jotack, det har varit några fruktbärande år för dig så du torde ha rätt många ur andevärlden att välja mellan. Under 10 års tid så har det varit några om året i snitt som lämnat oss andra här i jämmerdalen.
Ta någon/några av dem bara. De har inte hört av sig tidigare så passa på att fråga varför!

Det blir mycket bättre väl framme vid pärleporten till himmelriket, jorden är inte den bästa platsen.

Har försökt flera gånger att hitta någon som är associerad med dig men ingenting har dykt upp än.
Fysisk närvaro är vanligtvis rekommendationen vid liknande händelseförlopp.
Citera
2024-11-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Nu har jag inte följt Laxton särskilt mycket men jag vill med en video visa hur många av de här så kallade spökjägarna använder sig utav icke tillförlitliga metoder och utrustning när de gör sina undersökningar.

Jag kan inte garantera att det är exakt samma utrustning som just Laxton använder eller att metoden är identiskt, utan det här är mest för att visa på hur många sätt det går att lura sig själv och andra, både medvetet och omedvetet om man inte har väldigt bra koll hur man undviker just detta.

Personen som har kanalen kan ha lite överdrivna reaktioner här och var men han har en hel del bra poänger som kan vara bra att ta med sig och ha i bakhuvudet om man nödvändigtvis ska titta på sådant här. Han har även fler filmer som avhandlar spöken, hemsökta hus och annat, men just denna fokuserar på ett gäng "spökjägare" och deras påstådda "evidens".

https://www.youtube.com/watch?v=ykY6...heMagicSkeptic

Nu har jag inte hunnit kolla hela videon ännu, men absolut intressanta poänger. Bra tips!
Har känt mig ganska så skeptisk till många verktyg som spökjägare använder, men en del grejer har jag funderat på. (Tex typen av ficklampa som används både i videon och i många andra program, visste jag inte att man kunde ”ställa in” så att den lyser oregelbundet.)

Överlag så tror jag att om man förväntar sig spöken, så hittar man tecken på spöken (dvs varenda litet knäppande ljud tolkas som kommunikation), även om man påstår sig vara skeptiskt inställd. Jag tycker dock ändå det finns ett underhållningsvärde i tex Ghost Hunters, Destination/Project Fear, Paranormal Lockdown, Spökjakt och liknande program.
Citera
2024-11-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Nu har jag inte hunnit kolla hela videon ännu, men absolut intressanta poänger. Bra tips!
Har känt mig ganska så skeptisk till många verktyg som spökjägare använder, men en del grejer har jag funderat på. (Tex typen av ficklampa som används både i videon och i många andra program, visste jag inte att man kunde ”ställa in” så att den lyser oregelbundet.)

Överlag så tror jag att om man förväntar sig spöken, så hittar man tecken på spöken (dvs varenda litet knäppande ljud tolkas som kommunikation), även om man påstår sig vara skeptiskt inställd. Jag tycker dock ändå det finns ett underhållningsvärde i tex Ghost Hunters, Destination/Project Fear, Paranormal Lockdown, Spökjakt och liknande program.

Tack! Ja, jag kan förstå att folk finner en tjusning i det. Men det gör också att hela företeelsen normaliseras och att fler blir okritiska till det. Vill jag uppnå ett liknande underhållningsvärde så sätter jag på en skräckfilm/rysare med paranormala inslag istället, det kan jag fortfarande få behållning av.
Citera
2024-11-29, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Tack! Ja, jag kan förstå att folk finner en tjusning i det. Men det gör också att hela företeelsen normaliseras och att fler blir okritiska till det. Vill jag uppnå ett liknande underhållningsvärde så sätter jag på en skräckfilm/rysare med paranormala inslag istället, det kan jag fortfarande få behållning av.

Haha jag pallar inte skräckfilmer, blir alldeles för rädd! Konstigt nog, för jag vet ju att dessa är lika mycket hittepå som paranormala tv-program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in