Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Spelade bort 40k på mindre än 1 tim… jag klarar inte av längre det här… det är så grov ångest

Jag slutar idag med spel… dra åt helvete med att försöka vinna snabba pengar… bara stress o misär..

Spelat bort 400k en gång i tiden var sen summan 800k… livet alltid pendlat på spel jag orkar inte…
Du behöver nog åka till närmsta vårdcentral och be om hjälp nu. Alltså inte imorgon eller nästa vecka, utan släppa allt annat och åka dit just exakt nu. Det känns som du är väldigt nära den gräns jag var vid som slutade med suicidförsök och inläggning på psyket, snälla be någon om hjälp innan det är för sent!
Citera
2024-11-29, 18:43
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Du behöver nog åka till närmsta vårdcentral och be om hjälp nu. Alltså inte imorgon eller nästa vecka, utan släppa allt annat och åka dit just exakt nu. Det känns som du är väldigt nära den gräns jag var vid som slutade med suicidförsök och inläggning på psyket, snälla be någon om hjälp innan det är för sent!

Torrskarn har varit här i snart 8 år. Han har sagt att han ska sluta iallafall 20 gånger i denna tråden.

Här är hans första inlägg
(FB) Spelberoende/ Spelmissbruk ( Officiell )

Den mannen är så pass spelberoende att det enda vettiga vore att lägga in sig på behandling. Alltså en riktig behandlingsplan och inte bara spelpaus.

2 år sedan...

Senast redigerad av Biggedy 2024-11-29 kl. 18:46.
Citera
2024-11-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Torrskarn har varit här i snart 8 år. Han har sagt att han ska sluta iallafall 20 gånger i denna tråden.

Den mannen är så pass spelberoende att det enda vettiga vore att lägga in sig på behandling. Alltså en riktig behandlingsplan och inte bara spelpaus.

2 år sedan...

Jo sanslöst är det, men problemet är att många sådana personer håller allting för sig själv, måste ringa sina föräldrar, sina syskon etc t.o.m jobbet kanske för att få någon som verkligen kan hjälpa till med stöttningen och sådant för håller man de bara inom sig blir de bara värre och värre
Citera
2024-11-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

2 år sedan...

Wow, sen 2016.
Alla gånger har han varit lika bestämd också att han aldrig ska spela.
Killen verkar haft tur att han vann en enorm summa en gång men det spelade han bort det också.

Killen skulle behöva inlagd under väldigt lång tid och slussas sakta ut i livet. Tror inte riktigt dom behandlingar som finns gör det som verkligen behövs eftersom det är en helt livsstil som behöver ändras om det är samma sak med alla typer beroende.. Som tur är verkar han inte vara så gammal 28år och det är aldrig försent men han får passa på nu innan livet försvinner mer och mer för allt handlar om spelande.
Citera
2024-11-29, 19:32
Medlem
Fibululans avatar
Varför utgår alla från att spelmissbrukare är såna som förlorar pengar?
Jag är spelmissbrukare för den tid jag lägger ned på att bevaka matcher och spelbolagens misstag.
Men har gått plus 4 senaste åren, inga jättesummor, för det tillåter inte spelbolagen.
Citera
2024-11-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jag är spelmissbrukare för den tid jag lägger ned på att bevaka matcher och spelbolagens misstag.
Men har gått plus 4 senaste åren, inga jättesummor, för det tillåter inte spelbolagen.

Hur vet du att alla gör det?
Citera
2024-11-29, 19:41
Medlem
Fibululans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Hur vet du att alla gör det?
Jag ställde en fråga 🤷🏻‍♂️
Citera
2024-11-29, 19:43
Medlem
Jag kan lämna hela denna beroende om jag för engångsskull verkligen menar att att lämna.

Nu är jag där helt ärligt, jag orkar verkligen inte med denna stress konstant… denna ångest… den är så grov… jag spelar för flera tusen bara så där… sitter i fkng jobbet och spelar bort 40k som heltidsstudent på mindre än 1 tim…
Gjort massor med sjuka saker… spelat bort engång 300k på en dag… jag satsar minst 50-100k om jag har dessa pengar på spelkontot… hjärnan har blivit förstör av dessa dopaminer…

Jag är för impulsiv för det här… jag faller tillbaka lika grovt oavsett paus…

Spelpaus hjälper mig och nu ska jag stänga mig för gott… ska gå vidare med livet… pengar kan dra åt helvete… detta kunde slutat värre…

Ni ser inte mig kommentera om mig själv längre här… det lovar jag. Peace!
Citera
2024-11-29, 20:01
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Jag kan lämna hela denna beroende om jag för engångsskull verkligen menar att att lämna.

Nu är jag där helt ärligt, jag orkar verkligen inte med denna stress konstant… denna ångest… den är så grov… jag spelar för flera tusen bara så där… sitter i fkng jobbet och spelar bort 40k som heltidsstudent på mindre än 1 tim…
Gjort massor med sjuka saker… spelat bort engång 300k på en dag… jag satsar minst 50-100k om jag har dessa pengar på spelkontot… hjärnan har blivit förstör av dessa dopaminer…

Jag är för impulsiv för det här… jag faller tillbaka lika grovt oavsett paus…

Spelpaus hjälper mig och nu ska jag stänga mig för gott… ska gå vidare med livet… pengar kan dra åt helvete… detta kunde slutat värre…

Ni ser inte mig kommentera om mig själv längre här… det lovar jag. Peace!

Det är grejen, du kommer alltid tillbaka. Alltid.
Du skriver att du är less. Du pausar i ett år eller så, sedan är du tillbaka.

Om 1-2 år när du är tillbaka igen så ska jag citera detta inlägg för dig.. Ännu en gång.
Citera
2024-11-29, 20:06
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Vem har utgått från det? Citera "alla".

Dumma jävel som kommer in i en tråd om spelberoende och skryter att han går plus.
Citera
2024-11-29, 20:07
Medlem
Citat:
För att systemet är riggat för att folk ska förlora över tid.

Om man nu inte sysslar med spel som handlar om skicklighet och inte algoritmer.
Citera
2024-11-29, 22:08
Medlem
Fibululans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
För att systemet är riggat för att folk ska förlora över tid.

Om man nu inte sysslar med spel som handlar om skicklighet och inte algoritmer.

Eller som jag sitter och bevakar och väntar på spelbolagens misstag.
Enda sättet man kan vinna på när det kommer till sportspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in