• 1
  • 2
2024-11-30, 18:09
Medlem
lunarluddes avatar
Hittade ingen tråd om ämnet, sett att det populära 90-tals programmet "Här är ditt kylskåp" har gjort comeback i ny tappning med Tareq Taylor som programledare och kock.

Har sett några avsnitt och tycker det är kul att följa, speciellt när det blir lite annorlunda maträtter, vissa deltagare har dock storhandlat mat innan programmet men ändå intressant att se

Edit:
Konceptet bygger på att en kock och i det flesta säsonger (säsong 1-5) även en programledare reser runt till kända personer och lagar en trerättersmiddag utifrån vad som finns i dennes kylskåp, frys och skafferi.

Tankar?
Senast redigerad av lunarludde 2024-11-30 kl. 18:18.
Citera
2024-11-30, 18:29
Medlem
auruns avatar
Ganska mysigt program. Men trist när deltagarna verkligen fyllt på kylen från topp till tå med enbart färska ingredienser. Blir inte så "äkta" då. Inte särskilt svårt för Tareq heller.
Citera
2024-11-30, 18:35
Medlem
Tareq är ju genomtrevlig och jag tycker han sköter det hur bra som helst.
Långt bättre än traditionella matprogram i varje fall.
Sedan är jag väl lite kluven till matlagningen, en del intressant, men en hel del smaker som jag inte riktigt kan relatera till.
Gnocchi som han gjorde i ett avsnitt är absolut något jag ska testa att göra.
Citera
2024-11-30, 18:38
Medlem
systems avatar
Jag såg första avsnittet. Men allt kändes förberett vilket förstör hela idén med programmet.

Nej, jag kommer inte se fler avsnitt.
Citera
2024-11-30, 19:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hittade ingen tråd om ämnet, sett att det populära 90-tals programmet "Här är ditt kylskåp" har gjort comeback i ny tappning med Tareq Taylor som programledare och kock.

Har sett några avsnitt och tycker det är kul att följa, speciellt när det blir lite annorlunda maträtter, vissa deltagare har dock storhandlat mat innan programmet men ändå intressant att se

Edit:
Konceptet bygger på att en kock och i det flesta säsonger (säsong 1-5) även en programledare reser runt till kända personer och lagar en trerättersmiddag utifrån vad som finns i dennes kylskåp, frys och skafferi.

Tankar?

Jag gillade de tidigare säsongerna och såg fram emot att det skulle återuppstå. Tareq Taylor är dessutom både en fantastisk kock och programledare så han är som gjord för programmet.

Efter några avsnitt tröttnade jag dock rejält då kylskåpsägaren, som nämnts ovan, bunkrat upp å det grövsta. Utmaningen utgick helt.

Det ska ibland dyka upp någon som bara har en lök, en blyertspenna och ett tomt mjölkpaket i kylen.

När Filip Lamprecht var huvudperson var de ju inte ens hemma hos honom så det är inte bara kylskåpen som ska se bra ut, även hemmen ska göra det.

Tyvärr en jävla besvikelse.
Citera
2024-12-02, 19:44
Medlem
MEN alltså Dr Alban. Fy fan vad dryg och tråkig han är. Helt ointresserad. usch
Citera
2024-12-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag gillade de tidigare säsongerna och såg fram emot att det skulle återuppstå. Tareq Taylor är dessutom både en fantastisk kock och programledare så han är som gjord för programmet.

Efter några avsnitt tröttnade jag dock rejält då kylskåpsägaren, som nämnts ovan, bunkrat upp å det grövsta. Utmaningen utgick helt.

Det ska ibland dyka upp någon som bara har en lök, en blyertspenna och ett tomt mjölkpaket i kylen.

När Filip Lamprecht var huvudperson var de ju inte ens hemma hos honom så det är inte bara kylskåpen som ska se bra ut, även hemmen ska göra det.

Precis. När Boris Möller startade programmet för typ 100 år sedan så kom han oanmäld och kylskåpet var i princip tomt. Men vad imponerad man var att han ändå kunde trolla ihop något. Snacka om att han kunde koka soppa på en spik.
Citera
2024-12-03, 21:18
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Precis. När Boris Möller startade programmet för typ 100 år sedan så kom han oanmäld och kylskåpet var i princip tomt. Men vad imponerad man var att han ändå kunde trolla ihop något. Snacka om att han kunde koka soppa på en spik.

Håller med till fullo..
Citera
2024-12-09, 09:53
Medlem
Crapmagics avatar
Det verkar som om dom gör mer än att bara öppna kylskåpet, titta in & notera & sedan åka hem?

Alexander Bard har lovat att aldrig ställa upp i det åtm!
Citera
2024-12-09, 11:51
Medlem
Retsinas avatar
Citat:

Blyertspenna i kylen?
Vad kunde Tareq trolla fram för gott med hjälp av den?
Citera
2024-12-09, 12:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Blyertspenna i kylen?
Vad kunde Tareq trolla fram för gott med hjälp av den?

Det är just det som ska vara utmaningen. Det ska inte vara välfyllda kylskåp som i den här säsongen bara för att man vet att Tareq kommer.

Det ska knappt finnas någonting och i vissa fall behöver det inte ens vara mat.

Angående blyertspennor så valde jag det då jag en gång i tiden hade en lärare som hade blyertspennorna i kylskåpet. Minns inte varför.

Jag har också en släkting som har oasis i kylskåpet. Jag vet ingen maträtt det skulle passa i heller.
Citera
2024-12-11, 08:36
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Det är just det som ska vara utmaningen. Det ska inte vara välfyllda kylskåp som i den här säsongen bara för att man vet att Tareq kommer.

Det ska knappt finnas någonting och i vissa fall behöver det inte ens vara mat.

Angående blyertspennor så valde jag det då jag en gång i tiden hade en lärare som hade blyertspennorna i kylskåpet. Minns inte varför.

Jag har också en släkting som har oasis i kylskåpet. Jag vet ingen maträtt det skulle passa i heller.
TYckte det var coolt när Jan Boris-Möller hade programmet.
Nu känns det bara riggat och fjantigt, dr alban försöker imponera med möglig ost osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in