Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nej, Anders Lindberg är inte utbildad journalist . Han är utbildad jurist och har en magisterexamen i idé och lärdomshistoria. Har jobbat som politiskt sakkunnig.
"Politisk chefredaktör sedan 2018. Började på Aftonbladet 2010 som ledarskribent. Anders Lindberg är utbildad jurist med examen från Göteborgs universitet och har även en magisterexamen i ide- och lärdomshistoria från Stockholms universitet.
Han har tidigare arbetat som politiskt sakkunnig åt utrikesministern på Utrikesdepartementet, för Socialdemokraterna i riksdagens försvarsutskott och som ombudsman på Socialdemokraternas partistyrelse."
https://www.aftonbladet.se/av/anders-lindberg

Han har gått på Poppis journalistskola som jag tidigare skrivit. Han är definitivt en i "journalistkåren"...
Citera
2024-12-03, 16:54
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Jag nominerar Dick Sundevall. En gammal bolsjevik, vars paradgren var att skriva artiklar och böcker där diverse kriminellt avskum höjdes till skyarna. Tack och lov hade Dick den goda smaken att ta ner skylten för gott tidigare i år.
Citera
2024-12-03, 17:03
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om det är relevant så har du juryn till Stora journalistpriset här. Jag vet inte om någon är jude. Det är nog mest ett problem för er som har judar på loftet.

Stora journalistprisets jury 2024

Karin Pettersson – kulturchef, Aftonbladet
Unn Edberg – chefredaktör och publisher Vi och Vi Media
Irena Požar – chefredaktör, Veckorevyn
Jon Mauno Petterson – chefredaktör, Breakit
Hanna Grahn – kulturchef, Borås Tidning
Nils Hanson – frilansjournalist
Jonas Kanje – chefredaktör, Sydsvenskan
Parisa Höglund – programledare, Sveriges Radio
Mikael Delin – grävchef, Dagens Nyheter
Sofia Dahlström – utbudsansvarig, SVT
Maria Lindholm – redaktör Di Weekend och chef för Dagens Industris featureverksamhet
Michael Verdicchio – reporter, Göteborgs-Posten
Jonas Bonnier – ordförande
Magnus Janson – verkställande ledamot (utan rösträtt), Bonnier Group

https://www.dagensmedia.se/tidningar...rnalistpriset/

Ordförande Jonas Bonnier tillhör judefamiljen som styr hela media-Sverige .
Citera
2024-12-03, 17:09
Medlem
Alla, eftersom de är vänster är de ju inte opartiska.
Citera
2024-12-03, 17:16
Medlem
Alla de journalister som som svarar nej på frågan om Socialdemokraterna och invandringen har förstört Sverige. Alla dem är värdelösa journalister. Men Anders "peddot" Lindberg är värst.
Citera
2024-12-03, 17:34
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Jag ogillar de som alltid ska vara nån jäkla firebrand och dundra in som en ångvält och provocera. Nån jävla gång måste de skriva en lugn och sansad krönika utan att svinga vitt och brett och vara en krutdurk. Natalia Kazmierska brukade göra sig skyldig till just detta, vet inte om hon fortfarande är på det sättet dock.

Mycket möjligt att Jan Guillou är en bra journalist och har ju en väldigt imponerande karriär, men han har också en väldigt stöddig attityd som lyser igenom sina texter, en aura av "jag är kung av det här landet och vet bäst".)
Citera
2024-12-03, 17:36
Medlem
CalzoneItalias avatar
Bonnier är en svensk släkt av judiskt ursprung vars medlemmar sedan början av 1800-talet har varit verksamma som bokhandlare, bokförläggare och sedermera även bland annat inom tidskrifter, andra massmedia, universitet och förvaltning.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bonnier
Citera
2024-12-03, 17:38
Medlem
Aftonkloakens och Expressens elit tävlar om den titeln. Nästan bara lögner pixlingar vinklingar gör allt för att dölja obekväma sanningar.
Citera
2024-12-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Christoffer Röstlund Jonsson, Dagens ETC: Pumpar varje vecka ut artiklar där han skriver snyfthistorier om pedofiler. Trots sina tiotals artiklar där han går på pedofilernas sida har Christoffer Röstlund Jonsson aldrig skrivit en enda nyanserad eller negativ artikel om pedofiler. Denna avsaknad av empati för barn som får sina liv förstörda av barnknullare visar på en totalt bristande journalistik och koppling till verkligheten från Christoffer Röstlund Jonsson sida.

Ja, han är en av de sämsta i Sverige.

Att skriva mängder med artiklar om pedofiler men aldrig använda ett enda negativt ord om dem säger onekligen en hel del om vad det handlar om för typ.

Hans ETC-kollega, det där angivarkrypet Max som försökte få Agnes Wold avskedad för att hon inte var tillräckligt positiv till transaktivism platsar också.

Egentligen platsar nog alla som jobbar på ETC bland det absoluta bottenskrapet.
Men räknas sådana som tex. Bilan Osman eller Myra Öhman som journalister? Tveksamt.

Men om jag skall lista de två allra sämsta journalisterna i Sverige, alla kategorier, då blir det Niklas Orrenius och Annika Hamrud. Deras trakasserier av Julia Caesar i hennes bostad var så otroligt vidrigt. Det bör aldrig bli bortglömt. De använde alltså sin position som journalister för att försöka skrämma en politisk motståndare till tystnad, en äldre kvinna. Fullständigt vidrigt.

Denna beskrivning tål att läsas om. Säger allt om Hamrud och Orrenius:
https://www.snaphanen.dk/2015/08/29/...ka-mardrommen/
Citera
2024-12-03, 18:18
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Jan Guillou kan vi va utan, en vänster människa som samtidigt är den största kapitalisten i mannaminne.
Jo Guillou kan kandidera for en topspot som sämst -
Får Medborgarlön för sina vänsteråsikter
Resar till Afrika för att skjuta ner djur för nöjets skull ..
Senast redigerad av MyJustice 2024-12-03 kl. 18:22.
Citera
2024-12-03, 18:23
Medlem
CalzoneItalias avatar
Sveriges bästa journalist enligt mig: Lars Borgnäs.
Citera
2024-12-03, 18:24
Medlem
Klas-Vegass avatar
Anders Lindberg är ingen journalist.

Jag måste nog säga JG.

Han kan ha fått tipset om sjukhus-spionen av KBG (spekulerar jallai). Cederholm var skyldig som han fick frikänd genom sin aggresiva person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in