Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Jo, det är vittu han säger, det är en vanlig lite grövre svordom på finska. Som jävla på svenska eller fuck på engelska.
Varför pratar han finska? Han är ju arab
Citera
2024-12-03, 15:40
Medlem
1754s avatar
Citat:
Hur kul hade Robinson varit om det inte varit något socialt spel? Håll deltagarna isolerade och sedan plockar vi fram dem en gång varannan dag och mäter muskelmassan för att hitta en värdig vinnare... låter som ett spännande koncept, eller inte.

Det är just paktande som gör programmet tråkigare.
Citera
2024-12-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Varför pratar han finska? Han är ju arab
Han är uppvuxen i Finland verkar det som.
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Det är just paktande som gör programmet tråkigare.
Jag tror att det hade varit tråkigare att titta på om deltagarna inte hade pratat med varandra.
Citera
2024-12-03, 15:56
Medlem
undrar om Tove har betalat någon i natura på Robinson ön då hon hittade hemliga immunitet. Tänker att någon bakom kamera männen.
Citera
2024-12-03, 16:03
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
undrar om Tove har betalat någon i natura på Robinson ön då hon hittade hemliga immunitet. Tänker att någon bakom kamera männen.

De andra deltagarna sa i ett avsnitt att Tove letade i timmar. Om hon gjorde det så hittar hon väl den till slut. Men man börjar ju undra...

Konstigt att inte fler deltagare är ute och kollar hela tiden nu när tv4 äntligen lägger ut fler hemliga immuniteter. De spelar ju många gånger en avgörande roll i Survivor Australia. Svenskarna sitter mest eller ligger verkar det som. Och Ida vågar inte då hon blev anklagad för fusk när hon hittade en.
Citera
2024-12-03, 17:10
Medlem
Citat:
Jag tror inte riktigt på att publiken har format Robinson i Sverige då vi aldrig haft originalregler eller ett format här som liknar Survivor. Publiken vet helt enkelt inte vad de går miste om.
(---)
Till syvende och sist så handlar det om dålig casting. År efter år är det samma sak, majoriteten av deltagarna har väldigt tydligt visat att de "inte är där för att spela spelet" och kräver att folk ska köra med öppna kort och berätta för dem när de ska bli utröstade eftersom de inte vill ha några knivar i ryggen. Det hade ju varit väldigt lätt att sålla bort såna ansökningar i castingen och sedan hade vi haft ett helt annat program redan där.
Mja... faktum är ju att Sverige var först i världen med ett Survivor-format. Dock vet jag inte riktigt hur reglerna såg ut på den tiden. Jag minns iaf att de provade med någon "alternativ utröstning" som gynnade svaga spelare.

Sverige är ju speciellt eftersom programmet har haft olika faser: först SVT-Robinson som väl var rätt nära original (eller?), sedan Robinson-vintern med lite fåniga TV3-varianter, och sedan rebooten med TV4 och Mastiff. Det är väl egentligen ffa den senaste versionen som våldfört sig på originalkonceptet. I USA har Survivor rullat i decennier med samma regler.

Det är möjligt att det skulle se annorlunda om man valde "spelare" till castingen, även om det blir svårt att hitta t.ex en Bankstown Cockroach i Sverige. Men det finns ju bevisligen format som går ut på att intrigera och spela (t.ex Paradise Hotel). Sen handlar det väl om att uppmuntra det också fråm programledningen. Jag kan tänka mig att Australien-programledaren hade skrattat gott åt att Nabaz snodde amuletten framför ögonen på lunchgästerna, t.ex.
Citera
2024-12-03, 17:17
Medlem
Konstigt att inte Ali hitta immuniteten när det bör va han som är i skottlinjen, satans äckel!
Hans barn lär ju ligga i skottlinjen för grov mobbing, hahaha de fick en fin julklapp av pappa!!!
Där lär ingen tomte komma
Citera
2024-12-03, 17:28
Medlem
Spelar iofs ingen roll Ali har ändå ingen chans på vinna!!! Undrar varför ens han ville va med för det ända han lyckats med är att bli hatad och utsätta sina barn! Men han lär ju inte bry sig eftersom han svor på dom och ändå ljög
Citera
2024-12-03, 17:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Gränslandet
Citat:
Ursprungligen postat av tulkas
Eller när dom kastade spjut och räknade poängen trots att skjuten ej fastnade i tavlan. Bra Alva, det var 2 poäng trots att spjutet landade på backen

Tycker det är dåligt att man inte styr upp dessa tävlingar alls. Den där spjut-tävlingen är ju redan en klassiker i idioti. Trodde först att de skämtade och sen fattade jag inte varför inte Patrik sa ifrån, han borde ju i alla fall ha vetat hur det funkar.

Det är en sak att inte programledaren är på plats men då får man ha någon annan från produktionen som håller lite koll. Nuvarande team på plats brister uppenbarligen (för unga?) och tävlingarna kan gå lite hur som helst.
Citera
2024-12-03, 18:06
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG

Det har ju varit en hel del snack om varför hon ens är med i programmet igen. Om att hon hotat produktionsbolaget med stämning annars osv. Se inlägg här:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)

Tove har förnekat detta och i samband med det så sa hon att det var en producent som hade låtit henne gå direkt in i tävlingen utan att, till skillnad från Patrik, först vara i gränslandet. Se inlägg här:
(FB) Robinson Höst 2024 (Filippinerna)

Som jag skrev i mitt svar där så känns det ju som en manlig producent som är svag för henne och ger en massa fördelar. Blir pinsamt att bevittna.
Jag tycker inte ens att hon är intressant som person och "Toves tårar" hade jag också gärna sluppit. Hon beter sig som en skör borderline-brud, allt är så överdrivet och dramatiskt. Som att det är "obehagligt" när en annan vuxen (man) skäller på henne. Hon lät precis som gråt-bebisen Elsa där. Skillnaden är att Elsa är tio år yngre...

Ska man ha föredettingar med så finns det andra som gör sig bättre i TV.
Eller varför inte slänga ihop ett All stars från tidigare omgångar.
Citera
2024-12-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Mig veterligen så har man förbjudit paktning i Robinson och andra realityprogram tidigare.
Genom att göra det till ett regelbrott med hårda straff. Kamera finns oftast i närheten.

Det går bra att rösta efter egna åsikter.
Intressant koncept, men jag är rätt säker på att det är omöjligt att göra något sådant i praktiken. Men om det har funkat skulle jag gärna höra mer om hur det gick till.
Citera
2024-12-03, 18:20
Medlem
Produktionen har nog stats på alla deltagare, alltså en lista på deras styrkor och svagheter. På så sätt så kan dom styra vem och vilket lag som kommer vinna, jag får det intrycket ibland. Som när dom skulle stå mellan två väggar, det var uppenbart att tove skulle vinna den. Tror man ville att tove skulle myskvällen också för hon hade en jäkla fördel där pga sin vikt men som tur var så vann maxim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in