Citat:
Ursprungligen postat av
blueyellowlion
Ja, men det står ju lite längre upp i tråden att han friades av The Grand Jury...? Silver-janne påstår då det...Och man valde ju att inte begära tillbaka honom, men skit samma, det är som det är. Han kanske helt enkelt lyckades övertyga NY-polisen att han var oskyldig fast han inte var det, och släpptes i brist på bevis. Det händer ju ibland...
Ja det har du ju förstås rätt i fast med tanke på hur Norman betedde sig (även om han nu inte var mentalt frisk), så undrar jag om han ändå inte var den skyldige. Bl.a. vägrade Norman att se på fotot av den mördade kvinnan samt att han ljög hela tiden under förhören. På mig verkar det som om han var rädd att bli igenkänd. Utöver detta så använde han ju sig av namnet Fred Gren samt att han hade utvandrat från Kungälv.
Personligen skulle det inte förvåna mig om The Grand Jury kom att frikänna Norman 1912 p g a brist på bevis.
I vilket fall som helst så hade säkert inte de amerikanska myndigheterna något intresse av att få Norman för ett 23-årigt gammalt ouppklarat mord som han dessutom hade blivit frikänd för. Även om de hade begärt honom utlämnad hade de troligtvis inte fått det. Den misstänkte GM lär fortfarande ha varit svensk medborgare 1932.