• 1
  • 2
2007-11-19, 22:58
Medlem
Tjennstroums avatar
Med tanke på hur djävla mycket pengar staten tar av varje arbetande individ i detta gudsförgätna pissland så är det inte för mycket begärt att riksdagspamparna lär sig att det inte är deras pengar som de sätter sprätt på! Tänker aldrig tolerera sossementaliteten som präglar politikerna Riksdagen, oavsett sossefalang eller "parti" som det så fint heter.
Citera
2007-11-19, 23:04
Medlem
Bleeps avatar
Jag förstår ingenting. Partistödet är ju också i grunden skattefinansierat! På vilket sätt skonas skattebetalarna av att kostnaden bokförs på ett annat konto?
Citera
2007-11-19, 23:12
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JsonAson
Äh, jag tycker det är förjävligt att de gör så. Varför detta påhopp?

Jag tycker också att det är viktigt att media belyser det, ni som pratar om häxjakter och fåniga "avslöjanden" kanske hellre vill att media skall gå i koppel och bara uttrycka sig när det passar sittande regering?

Jag står fast vid att ett krav på avgång hade varit i överkant. Det står väl inte ens klart vem som bär ansvaret för att "notan kom på avvägar"? Inte i det diskussionsunderlag vi har i vilket fall.

Jaha, hur kan du påstå att den "kom på avvägar" då? Har du något okänd info som stöder det påståendet, så fram med det.

Med anledning av politikernas schabbel och avslöjade misshushållning så gäller nolltolerans. Vilket alla tidigare offerlamm utgör bevis för. Dom hushållar med våra surt konfiskerade skattemedel, som bekant. Ingen jämförelse i övrigt, men på gamla Sovjetunionens tid sköt man folk som försnillade offentliga medel. Som en påminnelse om allvaret att nalla ur folkplånboken.

Tror du att Mona Sahlins Toblerone-slippar också "kom på avvägar", innan falsarierna grävdes fram?
Citera
2007-11-19, 23:21
Medlem
Vadå? Det står väl klart att notan inte kom dit den skulle? Om det var medvetet eller inte framgår inte av det som stod på texttv, eller har du någon okänd info som stöder det påståendet? Lugna dig några hekto. Sen tror visserligen att de helt enkelt struntade i att göra rätt för sig, precis som Mona.

Det finns en väldigt enkel förklaring till varför vissa får avgå och andra sitter kvar. De som sitter kvar är alla män.
Citera
2007-11-19, 23:23
Medlem
-Wasteland-s avatar
Det är nyttigt att borgarna får makten nån gång emellanåt så folk får se hur de beter sig, uppenbarligen står man över alla lagar och all moral. När det uppdagas att man köper svarta tjänster stiftar man helt sonika en ny lag som tillåter beteendet. Har man fest skickar man notan till nån annan. Samtidigt ska medborgarna betraktas som lata, arbetsovilliga skattefuskare som på alla sätt ska hållas i schack för att kunna bekosta politikernas livshållning.
Citera
2007-11-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Jag förstår ingenting. Partistödet är ju också i grunden skattefinansierat! På vilket sätt skonas skattebetalarna av att kostnaden bokförs på ett annat konto?

Då får de väl använda sitt partistöd till det då, eller? Varför skulle KD särbehandlas?
Citera
2007-11-20, 09:14
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Då får de väl använda sitt partistöd till det då, eller? Varför skulle KD särbehandlas?
Jag tog fasta på trådens namn och ämne: Skattebetalarna stod för KD:s nota. TS citerar TV4, som bl.a. skriver: Notan för kristdemokraternas lunchmöte skickades till socialdepartementet - och därmed skattebetalarna.

Och detta är givetvis ett på alla sätt felaktigt påstående. Det är skattebetalarna som står för notan i vilket fall.

Det förvånar mig att den annars så kloke Ådärkomdenja nappar på medial dagisretorik av den sorten, och lika förvånad blir jag när du skriver att du uppfattar det som "viktigt [sic!] att media belyser detta".

Ska det verkligen behöva vara så jävla svårt att uppfatta den politiska agenda som härskar på TV4 och angripa detta verkliga problem i stället för att som nyttiga idioter springa journalistpatraskets dubiösa ärenden?

IQ fiskmås.
Citera
2007-11-20, 15:34
Medlem
Vadå bleep? Skall KD få använda pengar utanför sitt eget partistöd hur de vill? Det är ju ett klart övertramp.
Citera
2007-11-20, 15:52
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Vadå bleep? Skall KD få använda pengar utanför sitt eget partistöd hur de vill? Det är ju ett klart övertramp.
Just det. Äpplen är äpplen och päron är päron, om än med ruttet skal.
Citera
2007-11-20, 16:25
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Sök jobb på Aftonbladet.
Citera
2007-11-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Sök jobb på Aftonbladet.

Du har inte lust att slänga upp en länk istället för att vara mystisk och diffus?
Citera
2007-11-20, 22:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Dessvärre...

...har borgarna ännu inte nått sossarnas höga nivå i grenen "hur man lurar till sig skattepengar utan att kvällstidingarna kan göra affär av det" eftersom det är det det handlar om. Det är förstås inte så lätt att styra ett socialdemokratiskt fartyg, om man inte själv är tillräckligt mycket sosse, men mycket tyder på att de lär sig hela tiden, och att de med tiden kanske kan ändra litet i konstruktionen. I saklig mening är det specifika fallet mest en bokföringsteknisk fråga för revisorerna på FB, men även sådana kan ju vara viktiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in