Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-28, 21:36
Medlem
Jag har köpt delarna (bromsbelägg) själv men behöver någon som är mer duktig än vad jag är för att byta delarna, känner ni till någon verkstad som utför bytet till ett rimligt pris? Jag frågade verkstaden som ligger nära mig och dem sa 1899kr för bytet bara även om jag hade själv köpt delarna.
Citera
2024-11-28, 21:58
Medlem
Belters avatar
Vad tycker du är rimligt då? De måste väl tjäna pengar också.
Citera
2024-11-28, 22:02
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smabizz
Jag har köpt delarna (bromsbelägg) själv men behöver någon som är mer duktig än vad jag är för att byta delarna, känner ni till någon verkstad som utför bytet till ett rimligt pris? Jag frågade verkstaden som ligger nära mig och dem sa 1899kr för bytet bara även om jag hade själv köpt delarna.
Men jösses, varför köpte du dom själv? , du tänker gå in till en bilverkstad med bromsbeläggen i handen och be bilverkstan fixa det lite snabbt, för väldigt lite pengar, det funkar inte så.
Citera
2024-11-28, 22:09
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Du har ju fått ett rimligt pris...

Tar du med råvaror till restaurangen också?
Citera
2024-11-28, 22:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Lär dig byta beläggen själv.
Finns ofta bra beskrivet på Youtube.

Illa att inte kunna göra sådant själv.
Märkesverkstäder tar betydligt mer och accepterar sällan att man har med delar till dem då de vill tjäna på delarna också.

Jag bytte belägg på min bil tidigare i veckan. Sparade in 3000 kr på en timmas jobb.
3000 kr att fylla på barskåpet med god whiskey.
Visst skitig blir man men det finns tvål och vatten.
Citera
2024-11-29, 08:08
Medlem
Eftersom det är 29-november, så föreslår jag att TS lämnar in bilen denna gång.
Tips kan ju vara att kolla med hassan-på-hörnet-ställen, de gör det säkert billigt och är okej med att du har med dig grejerna.

Och sen kanske planera nästa byte till en fin sommardag, som är helt avsatt för denna aktivitet.
Kanske med nån kunnig person i standby om det blir katastrof.
Citera
2024-11-29, 09:11
Medlem
0.39s avatar
1899:- är ett rimligt pris mtp att du inte låter verkstaden tjäna något på själva beläggen. Men det är klart att du kan få det ännu billigare om du bara byter själv. Gör det då.
Citera
2024-12-01, 11:46
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Tar inte lång tid att byta bromsbelägg om allt annat fungerar som det ska med bromsarna och att okena är okej. Gör allt på min bil själv som service och reparationer. Man spar en hel del på det🤑
Men har du aldrig bytt själv så rekommenderar jag dig inte att byta själv. Beror på hur säker du är själv eller om du har tummen mitt i handen så låter du bli.
Senast redigerad av glajarn 2024-12-01 kl. 11:48.
Citera
2024-12-01, 14:02
Medlem
ormbitens avatar
Lät som ett fullt normalt pris.
Citera
2024-12-03, 20:02
Medlem
Jag hitta en verkstad som bytte bromsbeläggen för 800kr.
Citera
Igår, 14:01
Medlem
0.39s avatar
Citat:

Grattis, det blir säkert ett väl utfört arbete för den pengen.
Citera
Igår, 15:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Det framgår inte hur många bromsar du bytte.

Bak/fram/både och?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in