Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-04, 23:46
Medlem
Crabbofixs avatar
kommentatorsfältet på cnn's reportage om detta var inte direkt fyllt med sörjande människor om man säger så...
Citera
2024-12-04, 23:50
Medlem
BombaySaphires avatar
https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000679251879

Klistrar in vad podden handlar om:

What's Behind the Shocking Murder of United Healthcare's CEO?

/Moderator
Senast redigerad av Parongatan 2024-12-05 kl. 12:18. Anledning: Lägger in vad länken går till
Citera
2024-12-04, 23:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narconomics
Utförandet tyder på hög professionalism. Avrättningen var exemplarisk. Vi får se om de lyckas fånga honom. Om så är fallet, blir det intressant att ta del av gärningsmannens bakgrund och motiv.

Flyktvägen också, skall vara dåligt med CCTV i central park.
Citera
2024-12-04, 23:54
Medlem
Det är såklart ett beställningsjobb. Det är inte kreti eller pleti som gjort det här för att det blivit utförsäkrade utan något mycket större.

/mrconnoisseur
Citera
2024-12-04, 23:59
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrconnoisseur123
Det är såklart ett beställningsjobb. Det är inte kreti eller pleti som gjort det här för att det blivit utförsäkrade utan något mycket större.

/mrconnoisseur

Själv tror jag mer på en försäkringstagare som blivit eller sett sig (eller nära anhörig) som dåligt behandlad. Med hög motivation, och lite att förlora. Jag hade letat bland sådana ärenden, men såklart inte uteslutit andra möjligheter.

Att klä sig med luva och äga en pistol, som man dessutom kan handha, är inte precis en unik förmåga i USA. Inte heller att lyckas försvinna i en storstad. Minuspoäng för en väl synlig rygga, men går ju att dumpa.
Citera
2024-12-05, 00:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraGw1
Har detta något med valet i usa att göra?
Har sett att han stöttade kamala harris mycket öppet.
Kan det vara någon Trump supporter?

Jag tror inte motivet står att finna i att GM är Trumpsupporter och BO skulle vara demokrat.

Republikanerna vann valen, det borde rimligen minska sannolikheten för republikanskt motiverade terrordåd. Förväntan på Trump, att han ska ta itu med Demokraterna, är hög.

Är det något politiskt så är det nog mer troligt att GM är någon fiende till marknadsliberalismen.
Citera
2024-12-05, 00:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tydligen har polisen tagit en vattenflaska, och godispapper (DNA). Han ankom ju fem minuter före BO, så han visste väl att han var på väg.

Vet man att det är vattenflaska och godispapper tillhörande GM?
Citera
2024-12-05, 00:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet man att det är vattenflaska och godispapper tillhörande GM?

Det sades det inte. Utan att enbart att man hade tagit en vattenflaska och godispapper.
Citera
2024-12-05, 00:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Det är väl VDn för försäkringsdivisionen som blivit skjuten? Alltså ett dotterbolags VD.

Ja. Men dotterbolaget står för runt 75 procent av koncernens omsättning, har jag för mig.

”Ett dotterbolag” ger kanske lite fel bild.
Senast redigerad av Troian 2024-12-05 kl. 00:16.
Citera
2024-12-05, 00:29
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
För att förtydliga vad jag menade med anhörig / ”närstående” i mitt förra inlägg.

Det kan alltså handla om en högt motiverad och fullt frisk person, som haft en nära anhörig som blivit utan ersättning och troligen avlidit.

Dådet har knappast med valet eller politik att göra.
Citera
2024-12-05, 00:42
Medlem
Snapcounts avatar
Ett möjligt motiv :

UnitedHealthcare CEO Brian Thompson was one of several senior executives at the company under investigation by the Department of Justice when he was gunned down outside a Manhattan hotel on Wednesday.

Thompson — who was killed in what police called a targeted shooting outside the Hilton hotel in Midtown — exercised stock options and sold shares worth $15.1 million on Feb. 16, less than two weeks before news of the federal antitrust probe went public, according to a Crain’s New York Business report from April.

The stock price dropped sharply after the revelation that the DOJ was investigating whether the company had made acquisitions that consolidated its market position in violation of antitrust laws, a source familiar with the probe told the outlet

https://nypost.com/2024/12/04/us-new...rading-report/

Dvs insider trading. GM visste ju på närmast minuten när BO skulle dyka upp. Såå..ett insider jobb, att man kan ha varit rädd att han skulle samarbeta, eller misstänkte att han samarbetade med myndigheterna för att rädda sitt egna skinn.
Citera
2024-12-05, 01:45
Medlem
pillifjongs avatar
Streetjustice

Hundra tusentals människor har dött i USA på grund av detta sviniga företag som har profiterat på att grundlöst bara neka folk vård så de har avlidit

Ingen har någon sympati för vad som hände VDn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in