Citat:
Ursprungligen postat av
laafham
Av ren nyfikenhet, tycker du att den stora massan invandrare från Syrien och andra muslimska länder har "mer sunda åsikter" än infödda etniska svenskar?
Jag tänker på åsikter som sharia, kusingifte, klanvälde, patriarkat, balkongflygningar, påtvingade slöjor, hedersvåld, Jihad och terrorism, inställningen till homosexuella, getter och varför inte miljö och vetenskap.
Vilka av dessa åsikter är "mer sunda" än de svenska åsikterna?
För att citera Tage Danielsson ”alla generaliseringar är fel”. Det jag undrar är om du lossas sakna ditt intellekt, eller om du faktiskt gör det?
1 av 6 personer i världen är muslimer och enligt ditt resonemang är alla dessa människor terrorister, förtryckare och förlegade. Jag förnekar inte att det finns muslimer som är extremister och terrorister, däremot måste faktumet att extremister och terrorister existerar inom alla religoner tas i beaktning.
Förövrigt förstår jag inte hur du resonerar när du försvarar/utrycker hat mot personer endast baserat på deras ursprung och/eller deras religon. Det finns t.ex kristna som förgrep sig på barn, men jag säger inte att alla kristna är pedofiler pga. det.
Innan du uttalar dig om mina åsikter nu, får du inte glömma att jag är en så kallad ”etnisk” svensk och enligt dig är ju mina åsikter då automatiskt sunda.
Skriv bara igen om du vill att jag ska utbilda dig mer om världen eller vanlig hyfs. Att generalisera är att alltid ha fel, kom ihåg det innan du utrycker dig igen!