Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja det är i vart fall inte verkligheten du upplever, det är bara ett skådespel i din hjärna.

Hela tanken med LSD är att den ger just hallucinationer

Vad är poängen med denna kommentar när det enda hjärnan är kapabel till är en ofullständig tolkning av verkligheten och vi inte vet vad en fullständig tolkning av verkligheten innebär? Kämpa
Citera
2024-11-26, 19:19
Medlem
Allt jag vet är att folk som brukar LSD och liknande är dom minst insiktsfulla knarkarna som pladdrar för mycket.

Skulle säga att LSD och annan psykedelia har fått den stämpeln den har fått pga skäl som även spillt över på andra substanser typ cannabis i the war on drugs så illa blev det. Hippies man ska hålla dom kort dom förstör mycket och bär inte på några djupa insikter kring något. Dom är barnsliga och tycker det är coolt när vanliga gatlyktor lyser neon som bara babblar sedan.
Citera
2024-11-28, 00:21
Medlem
mysko-xs avatar
Vad vackert det är med alla gatekeepers ändå. "Don't do drugs, m'kay!".

Kul att höra TS, att du finner vägar till balans/hälsa med hjälp av syran. Angående din dosering vill jag minnas att Stanislav Grof skrev om att vissa av hans autistiska patienter tålde/krävde verkligt höga doser. Kan tipsa om att läsa hans böcker. Finns på bibliotek att fjärrlåna. Han forskade i Tjeckoslovakien under 25 år på LSD.
(Innan han sedan utvecklade "holotropic breathing", som han menade kunde ge samma effekt. Vilket även det kan vara ett tips.)

Men jag kom även att tänka på denna video jag såg för ett tag sedan, om forskning med cannabis för autistiska barn.
Där påvisar hon hur väldigt olika det reagerades på olika cannabinoider. Vissa mådde bra av thc-dominanta sorter, andra cbd-dito. Medan ytterligare vissa inte mådde bra av någon av dem, men andra cannabinoider gjorde susen.

Ta hand om dig, och lycka till med din väg mot ökad balans i livet!
Citera
2024-11-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Hej, jag börjar bli väldigt frustrerad över att forskningen i Sverige går så pass långsamt och nästintill ingen vill ta sig an detta ämne. Substanser som hjälper vid autism, så jag vänder mig hit tills vidare för lite extra egen forskning och research.

Så vad hjälper LSD er med, när det kommer till er autism?
Fördelar jag märker av är följande:

Jag kommunicerar ordentligt, behöver inte tvinga fram ord, eller styra en konversation, utan det kommer flytande helt enkelt. Det är mycket lättare att prata med mig när jag är påverkad av LSD.

Mitt känsloliv som annars är rätt apatiskt finns helt plötsligt där. Allt från lust, till glädje, till tårar. Jag känner av att jag måste borsta tänderna t ex, eftersom jag nu kan känna av smaken i munnen på en helt annan nivå.

Jag får lätt för att kunna städa, duscha, ta hand om mig, diska och så. Det flyter liksom på. jag har en energi helt enkelt. Jag vaknar upp cirka 45 min efter att tagit min dos. Annars ligger jag typ bara i sängen och kan inte ta för mig saker. Kan knappt berätta saker. Utan det står rätt still i huvudet.

Nu helt plötsligt så kan jag tänka, och känner mi mycket smartare över lag.

Min kropp känns inte längre tyngd av något utan jag blir lättare och rörligare. Springer mycket fortare, så fort att mitt huvud som inte är van har svårt att hänga med då det går så fort.

Rörelsemönstret blir mer runt och naturligt istället för att gå runt stel som en pinne och gå i andras fotspår. Jag blir mer som en egen person och lyckas känna var jag börjar och slutar.

Sen får jag givetvis vissa hallisar där en penna kan växa till en orm, eller håret på bröstet blir till spindlar och säkerligen andra upplevelser som ni utan autism får.

Jag blir social och kan gå fram till vem som helst på stan och börja prata, inte på ett maniskt sätt, utan bara väldigt trevligt och naturligt. Det känns som jag är i denna värld istället för att jag sitter och väntar på att någon ska ta tag i mitt liv, vilket jag förstår inte kommer hända innerst inne. Men jag behöver verkligen denna substans i mig, för att vakna till liv.

Läst en del forskning att det förut användes mot autism, jag vet bara inte hur jag ska dosera? Mer än att jag måste dubbla dosen nästkommande dag för att få samma effekt som tidigare resa ungefär.

Har försökt själv att göra schema hur jag ska ta det, men vill ju hellre ha en ordentlig forskning på hurman bör ta det för bästa effekt.

Läste någonstans att hallisar försvinner även om man ökar dosen till slut, att det är övergående.

Dessutom om jag skulle ta tillräckligt mycket så känns det som att jag skulle kunna sova mycket bättre och bli utvilad som jag aldrig blir nu.

Finns en bok som heter autism on acid som jag kan rekommendera att läsa. Han har ju fått kontakt med lite sjukhus i London och Toronto om jag inte missminner mig. Men ingen på Karolinska verkar plockat upp detta, trots jag ringt upprepade gånger och försöker komma fram till rätt person.

Kanske läser rätt person detta inlägg och har bra åsikter och tankar kring ämnet.

I övrigt hjälper även cannabis i viss mån, men får mest röster av det numera så det är inget alternativ riktigt.

Vilka doser tar ni och hur fan ska man förhålla sig till detta?

Jag tar väl standard typ 500 ug i alla fall, men tagit upp över 3000 också. Massa resor har det blivit och mycket minnen för livet. Men vill som sagt hitta även ett sunt tänk kring ämnet.

Tack på förhand, ska tråden liggai hälsa istället, då detta egentligen handlar om just hälsa och hjälp för folk med autism så får mod flytta tråden!

Inget man ska använda som medicin år in och år ut. Resorna måste ta slut nångång. Detta är svårt att beskriva så ber om ursäkt men gör ett försök. Jag har ingen kompetens ang doser. Alla är vi olika och reagerar därtill. Jag testade först DMT och sedan lite 98% rena olika cannabionid. För att göra skriften så kortfattat så tycker jag att du inte verkar ha tillräckligt respekt för ändamålet. Om jag frågar dig vad vill du veta? Vad vill du ska uppenbara sig för dig? Är du säker på att du verkligen vill veta? Jag kom till en punkt där jag efter alla resor jag dog flera gånger om. Har varit i satans verkstad. Vandrat vidare ännu längre. Mött gud och den gudomliga värmen som får en i tårar och sedan på vandringen upplevt både gott och ont och uppenbarelser. Men vägen är oändlig. Ju längre jag vandrade ju tyngre blev det och mer tomt omkring mig till skillnad från början där hände det saker hela tiden. Svårt att sätta ord men det kändes en gång som att på dessa rätt tomma vägar jag vandrade ,jag hade kommit väldigt långt den gången men det kändes som att det var så tungt att gå att jag orkar inte längre. Kommer inte fram tänkte jag. Jag var så långt på vägen. Mer tomt ungefär som o vandra i rymden. Går och går. Jag minns att jag hade dött flera gånger om nu var jag så här långt. Bortom tomheten sen passerar vi olika.kan inte beskriva ursäkta men punkten jag kom till var att jag vet inte men evigheternas evighet. Det tar aldrig slut. Det finns inget stopp. Hur ska ja beskriva? Det är som att det finns inget. Det som finns har du just nu i ditt liv och det är det livet du ska va rädd om. Söker du efter för mycket så snurrar det omvända. Du förlorar dig själv. Ungefär som man tar död på sig själv. Finns inget slut. Kanske är det det enda vi kan. Föröka oss och förinta oss om om igen. Materia. Att ta dessa medel blir bara upplevelser runt runt i cosmos. Det finns inget oändlighet allt allt hänger ihop och svävar.i all oändlighet o.s.v.Gott och ont ingen vet. Du är här i dimensioner. Allt du har var rädd om det du har. Vi svävar nu och nu finns ingen gravitation men i morgon finns igen. Kära änglar var rädda om ert liv. Alllt så vackert men så hemskt låt männini dom tog ig jag var flr ärlig. Gud sebbee stakk sebbbe hjääälpp mig sebbee
Citera
2024-12-03, 22:47
Medlem
LSD Har verkligen fått mig att få en positiv världsbild. Rekommenderas starkt att prova.
Citera
2024-12-06, 19:06
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Längesen jag tog det, men det hjälpte mycket med social ångest, att inte övertänka sociala situationer och våga mer.. Det var den perioden i mitt liv som jag varit mest social.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in