Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-07, 11:59
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Antinatalism kommer aldrig att fungera i praktiken. Drivkraften att sprida sina egna gener gr inte att stoppa med filosofi.

Dr har du fel eftersom att vi(svenska folket) redan idag slutat sprida vra gener p gruppniv, och fder fr f barn fr att upprtthlla en befolkning och civilisation, mycket tack vare skadliga ider som sedan blir till normer.

Citat:
Fr mig r antinatalism bara ett roligt tankeexperiment, precis som all filosofi r.

Du underskattar uppenbarligen kraften som finns i ider och filosofi verlag. Vad tror du det var som mjliggjorde kommunisternas brutala masslakt av ver 100 miljoner mnniskor? En skadlig filosofi och id.

Fr vrigt, s r du vl uttalad antinatalist, eller minns jag fel?
Citera
2024-12-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Dr har du fel eftersom att vi(svenska folket) redan idag slutat sprida vra gener p gruppniv, och fder fr f barn fr att upprtthlla en befolkning och civilisation, mycket tack vare skadliga ider som sedan blir till normer.

Du underskattar uppenbarligen kraften som finns i ider och filosofi verlag. Vad tror du det var som mjliggjorde kommunisternas brutala masslakt av ver 100 miljoner mnniskor? En skadlig filosofi och id.

Fr vrigt, s r du vl uttalad antinatalist, eller minns jag fel?

Jag tycker att man ska f vlja sjlv hur mnga barn man vill skaffa. Det r det mest naturliga.
Citera
2024-12-07, 12:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Tnk p att skaffa barn r dligt fr klimatbluffen 😂 Och r du bde frlder och har bil s r man en riktig miljbov och ska skmmas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-an-bilkorning
Vad d "klimatbluffen"? Att CO2-halten stadigt kar r ett empiriskt faktum. Likas har CO2-gasens vxthusgasegenskaper (dvs vilka vglngder som absorberas resp slpps ut) varit knda i ver hundra r. Glacirerna minskar stadigt och en del frsvinner helt. Uppmtta medeltemperaturer kar rekordsnabbt jmf m historiska data. Tvgradradersmlet kommer att missas, frgan r bara med hur mycket. Extremvder blir allt vanligare.

Detta r den vetenskapliga verkligheten. Inte vnster, inte hger, bara vetenskap.

Pessimister r folk som anser att allt r hopplst och att det inte r ngon id att gra ngot.

Optimister tror p att mnniskor kan stadkomma mindre mirakel om vi bara tar oss samman. Satsa framt!

Och s finns det stollar och foliehattar som bara frnekar alltihop.
Citera
2024-12-07, 12:44
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad d "klimatbluffen"? Att CO2-halten stadigt kar r ett empiriskt faktum...

Heh, ja, men om man inte samtidigt ser hur detta empiriska faktum anvnds som ett redskap fr att pusha en viss politisk agenda, dribland antinatalism, s mste man vara bde blind och dv.

Det r vad klimatbluffen r.
Citera
2024-12-07, 14:33
Medlem
Citat:
Vad d "klimatbluffen"? Att CO2-halten stadigt kar r ett empiriskt faktum. Likas har CO2-gasens vxthusgasegenskaper (dvs vilka vglngder som absorberas resp slpps ut) varit knda i ver hundra r. Glacirerna minskar stadigt och en del frsvinner helt. Uppmtta medeltemperaturer kar rekordsnabbt jmf m historiska data. Tvgradradersmlet kommer att missas, frgan r bara med hur mycket. Extremvder blir allt vanligare.

Detta r den vetenskapliga verkligheten. Inte vnster, inte hger, bara vetenskap.

Pessimister r folk som anser att allt r hopplst och att det inte r ngon id att gra ngot.

Optimister tror p att mnniskor kan stadkomma mindre mirakel om vi bara tar oss samman. Satsa framt!

Och s finns det stollar och foliehattar som bara frnekar alltihop.

Vi fr hlla tummarna fr att bde klimatet och barnen klarar sig i framtiden.

Trevlig lrdag p dig nerdnerd och alla andra glada filosofer! 🙂
Citera
2024-12-08, 22:33
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Nr du skriver "i min vrld" s nrmar du dig pudelns krna
Det finns inga absoluta sanningar inom filosofi eller livsskdning.
Jag har inte mycket till vers fr fundamentalister d de tenderar att vilja tvinga p andra sina vrderingar och regler.
Du tycks ha hittat din sanning och dessutom andra som delar den.

Att avsiktligt vara biologisk frlder r som att vara nazist fast man r socialt accepterad av nstan alla 2024.

"Min vrld" var bara ett uttryck.

Jag har faktiskt extremt frihetliga vrderingar, som min syn p vapenlagar jag beskrev tidigare, men just att frhindra att mnniskor skaffar nya barn r ett tvng som jag inte kan se som fel.
Citera
2024-12-08, 22:35
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Nej, det kommer du inte gra eftersom att du r en feg fjant. Jag hoppas dock att du gr det. Det hade varit kul med nnu ett svenskt skrattobjekt p internet.

Jag har nog vgat betydligt mer n du redan...

Citat:
r det du p videon? Om inte, vad har klippet fr relevans? Du borde ta dig i kragen. Du r en parasit som lever p bidrag. Du har ingen urskt.

Om du inte vore en psykopat skulle du ocks tycka att det r fr jvligt att den stackars killen mste leva med det dr helvetet i nsan.
Citera
2024-12-08, 23:20
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober

Du r en 50-rig jvla gubbstrutt och fjant. Du vgar ingenting. Det hade varit ett nje att se vilken rdd liten stackare du r i verkligheten. Du r ju fr fan helt livrdd fr att ens leva livet - s patetisk r du.

Citat:
Om du inte vore en psykopat skulle du ocks tycka att det r fr jvligt att den stackars killen mste leva med det dr helvetet i nsan.

Om du inte vore en svagbegvad kriminell parasit som aldrig tillfrt ngot vrde verhuvudtaget till mnskligheten och som spenderar sina dagar p att frska vertala barn och unga att beg sjlvmord p Discord s hade du frsttt att jag aldrig sagt att det inte r hemskt att han har den dr tumren i nsan.

Men nu r hans situation liksom helt irrelevant fr din situation. Jag sa att du borde ta dig i kragen, din fjant.
Senast redigerad av Reiwa 2024-12-08 kl. 23:31.
Citera
2024-12-09, 00:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Ok. S vad har DU gjort fr cancerforskningen, jmf m t ex vad du har betalat fr porr och prostituerade?? Vad har den dr pojken DIG att tacka fr? Att DU av alla mnniskor anvnder hans beklagliga situation fr att frska framstlla dig sjlv som hgre stende med samvete och empati och s? Hoppas att du fr ett tackbrev, fr det r du ju vrd, eller hur.
Citera
2024-12-09, 00:16
Avstngd
Citat:
Ok. S vad har DU gjort fr cancerforskningen, jmf m t ex vad du har betalat fr porr och prostituerade?? Vad har den dr pojken DIG att tacka fr? Att DU av alla mnniskor anvnder hans beklagliga situation fr att frska framstlla dig sjlv som hgre stende med samvete och empati och s? Hoppas att du fr ett tackbrev, fr det r du ju vrd, eller hur.

Blocktuber har verkligen ingen skam i kroppen. Utan att verdriva s r han ondskan personifierad. Den hr dren Blocktuber sger allts att han r 50 r och skryter i trden om hur han tar springnotor p restauranger som om det vore ngot tufft och nr man sger till honom att han r patetisk och borde skrpa till sig s lnkar han till ngon stackars pojk med cancer med svaret "men sg till den hr pojken att skrpa till sig ocks!!!" med antydningen att vi skulle ha sagt samma sak till honom rrande hans cancer. Som om den dr pojkens situation vore jmfrbar med fjanten Blocktubers situation. Helt skamlst. Vilket jvla avskum.
Senast redigerad av Reiwa 2024-12-09 kl. 01:08.
Citera
2024-12-09, 19:12
Medlem
FunAndGamess avatar
Men jvla bgeri, nivn av hetsighet och dlig stmning var ju helt underbar. Det hr med att folk tillts hlla p som trettonriga tjejer och radera sina konton s fort de fr ett emoanfall r ju helt obeskrviligt mongo.
Citera
2024-12-09, 21:13
Medlem
Citat:
Att avsiktligt vara biologisk frlder r som att vara nazist fast man r socialt accepterad av nstan alla 2024.

"Min vrld" var bara ett uttryck.

Jag har faktiskt extremt frihetliga vrderingar, som min syn p vapenlagar jag beskrev tidigare, men just att frhindra att mnniskor skaffar nya barn r ett tvng som jag inte kan se som fel.

Vet inte om det freudianska felskrivningar men visst inser du att min vrld och min syn samt som jag inte kan se som fel r samma sak dvs att det r din tolkning och ingen absolut sanning.

Nu tar vi ditt pstende att biologiska frldrar r samma sak som nazister.

Till skillnad frn dig s finner mnga gldje och mening i livet, dvs de r glada ver att f leva och vill vara friska s lnge de kan. Deras livsskdning r att livet r ngot som vervgande gott.

S nr de stter barn till vrlden och ger dessa barn goda frutsttningar fr att sjlva f ett gott liv s gr de en god grning utan att skada ngon annan mnniska. D de allra flesta barn som fr en nrande uppvxt faktiskt ocks vxer upp och finner mening i sina liv s r ven utfallet vervgande positivt.

Nazisterna ddade miljontals mnniskor genom sin slutgiltiga lsning, dvs deras ideologi var varken till syfte eller utfall positivt eller god.

Sedan r det intressant att du anvnder just ordet frihetlig samtidigt som du i dina inlgg nstan alltid vill ptvinga andra dina vrderingar och levnadsval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in