Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungez
Jag installerade om TiviMate för kunde inte uppdatera serier. Då försvann den tabellen (Tv, Filmer, Serier) så nåt är ju fel. Och på spellistan så finns inte serier med längre och inget är ”rätt” som det var innan helgen..

Du glömde nog klicka i rutan "include vod" när du lade in spellistan igen?

Absolut smidigaste är att lägga in spellistan med xtreme codes alternativet.
Citera
2024-12-07, 14:26
Medlem
Ingen som nojar över att åka fast?
Jag hade IP-TV förut och är lite sugen igen men tyckte det laggade för ofta. Men också tanken i bakhuvudet att man kanske är i skottlinjen?

Men vet för lite egentligen om hur stor eller liten chansen är om man skaffar det via att klistra in en länk i tvn
Citera
2024-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Ingen som nojar över att åka fast?
Jag hade IP-TV förut och är lite sugen igen men tyckte det laggade för ofta. Men också tanken i bakhuvudet att man kanske är i skottlinjen?

Men vet för lite egentligen om hur stor eller liten chansen är om man skaffar det via att klistra in en länk i tvn

Det är väldigt risky att vara leverantör ellet ÅF. Men att bara nyttja tjänsten och kolla på innehållet har vi i Sverige ingen lagstiftning på plats för att det skall vara kriminellt. Skulle det ändras har man god tid på sig att gömma sig bakom VPN. Så, nej du hamnar inte i skottlinjen som kund.
Citera
2024-12-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Det är väldigt risky att vara leverantör ellet ÅF. Men att bara nyttja tjänsten och kolla på innehållet har vi i Sverige ingen lagstiftning på plats för att det skall vara kriminellt. Skulle det ändras har man god tid på sig att gömma sig bakom VPN. Så, nej du hamnar inte i skottlinjen som kund.

Intressant. Det blir ju helt galna priser med alla olika så det finns sug på att gå tillbaka till detta.

Om man kör via smart-tv och klistrar in en länk. Kan man gå via vpn ändå? Eller behövs det en box?
Citera
2024-12-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Intressant. Det blir ju helt galna priser med alla olika så det finns sug på att gå tillbaka till detta.

Om man kör via smart-tv och klistrar in en länk. Kan man gå via vpn ändå? Eller behövs det en box?

Du kan alltid lägga in vpn i din router. Då blir hela hushållets internet via vpn. En del tv kan ha vpn som app eller vpn i tvns inställningar. Då blir enbart tvn skydddad. Eller så kör du på box eller sticka och lägger in vpn där. Finns flera möjligheter som du ser, lite beroende på vad du har.
Citera
2024-12-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Du kan alltid lägga in vpn i din router. Då blir hela hushållets internet via vpn. En del tv kan ha vpn som app eller vpn i tvns inställningar. Då blir enbart tvn skydddad. Eller så kör du på box eller sticka och lägger in vpn där. Finns flera möjligheter som du ser, lite beroende på vad du har.

Tack för bra info. Har aldrig använt vpn. Vet vad det är och vad det gör men där tar det stopp.

Har en smart tv modell ny så ska kika vad det kan finnas för möjligheter.
Router är en sån från Tele2 som jag tror man skickar tillbaka sen
Citera
2024-12-09, 12:43
Medlem
vilka vettiga alternativ finns det i form av program om man skall köra via PC? (tipsa inte om 'smarters iptv' för det vägrar ladda annat än programlista, vet att det inte är något fel på kontot i sig eftersom att jag kan kolla via VLC utan problem, dock tar det 450 år att ladda spellistan med m3u länk)
Citera
2024-12-09, 14:37
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
vilka vettiga alternativ finns det i form av program om man skall köra via PC? (tipsa inte om 'smarters iptv' för det vägrar ladda annat än programlista, vet att det inte är något fel på kontot i sig eftersom att jag kan kolla via VLC utan problem, dock tar det 450 år att ladda spellistan med m3u länk)

ProgDVB
https://www.progdvb.com/download_progdvb.html
Citera
2024-12-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
ProgDVB
https://www.progdvb.com/download_progdvb.html
NÅN SOM HAR TAPPAT KONTAKTEN MED IPTV KUNGEN? Försvann för 2 w sen och får ingen feedback från dom.
Citera
2024-12-10, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Prova detta https://www.videohelp.com/software/IPTVnator
Citera
2024-12-10, 13:59
Medlem
Hej kära vänner , någon som kan länka eller hänvisa till någon simpel guide som förklarar hur jag kommer igång med iptv?
Eller kanske orkar förklara som att jag var 5år ( vilket jag är inom just teknik )
Det jag har mest problem är att hitta en bra provider för rimligt pris? Var är bra att söka ?
Om jag fattat det rätt iallafall ,
Jag behöver en box/sticka right ?
Funkar denna ? Thomson streaming stick 140 , säljs för typ 600:- spänn på Amazon . Ser många här som pratar om Formuler , vad är anledningen att den är dubbelt så dyr? Vad är det den gör bättre liksom?

När jag väl köpt box/sticka antar jag att jag ska ladda ner typ Tivimate?

Det är här efter jag inte vet riktigt . För var hittar jag själva content att lägga in till tivimate samt en jätteviktig fråga , finns det några appar att ladda ner på Google store som kanske redan streamar tex sport och liknande ? Jag har en just nu faktiskt men tänkte om det finns fler .

Tack och ursäkta alla dumma frågor .
Citera
2024-12-10, 15:36
Medlem
Jag beställde IPTV 12 mån abonnemang ifrån SVEA IPTV för en veckan sedan och har inte hört något ifrån dem. De säger att de har 24h support men jag har försökt kontakta dem både via chat och mail men lönlöst... så om ni vill förlora era pengar så beställ av dem. En riktig bluff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in