Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-10, 02:16
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Ja Laine är värd en peng, samtidigt går det ju inte komma ifrån att han är en liten chansning. Men ingen minns en fegis.

Visste inte Zegras också är skadad, gör att mitt bett på Habs känns helt riktigt.

Men nu får du bekanta dig lite med Trouba, han valde ett nummer som många spelande backar verkar välja. 65: an. Låter som dålig självkännedom.
Väntar på besked om Z, skadad förra matchen. Osäkert vad det är.
Trouba ja. Vi får se vad det ger. Men det blev 4 gamlingar tillsammans bak. Och Minty borta. Näe. Gillar det inte än så länge....
Men bra match. Terry är på G i alla fall!
Citera
2024-12-10, 02:25
Medlem
Fibululans avatar
Rangers är så kassa så man tror inte att det är sant.
Tappa 3-1 till 5-7 mot Seattle och nu ligger dom under mot Chicago på hemmaplan och spelar uselt.
NHL är ett skämt.
Citera
2024-12-10, 03:51
Medlem
james bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Tappa 3-1 till 5-7 mot Seattle och nu ligger dom under mot Chicago på hemmaplan och spelar uselt.
NHL är ett skämt.
Jag tror det är bättre att du slutar titta NHL när du blir så negativ varje gång.
Citera
2024-12-10, 04:00
Medlem
Fibululans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Jag tror det är bättre att du slutar titta NHL när du blir så negativ varje gång.

Chicago vann borta, Detroit vann borta, och nu är det oavgjort mellan Montreal och Anaheim med 7 minuter kvar.
Hemmaplan är en STOR nackdel i NHL, för lagen är så kassa så dom klarar inte av att föra matcher.
NHL är ett skämt.
Citera
2024-12-10, 04:08
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Bratt ligger delad femma med 1 mål och 1 assist i hans 500e match inatt.

Kul att den Svenska spelaren, som verkar bäst var en sorts doldis som Junior. Han gör sin bästa säsong just nu

Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Ja, Laine är en good guy på någe vis så svårt att ogilla honom, dock känns han något endimensionell som hockeyspelare. Bra skott och det där liksom men inte jättemycket mer. Då väljer jag Rantanen före alla gånger.

Tänker mig

Laine Barkov Rantanen kedja till 4 Nations/OS.

Skotten från Herr Laine och Herr Rantanen,är något som alla lag,vill undvika
Citera
2024-12-10, 04:28
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Trouba ja. Vi får se vad det ger. Men det blev 4 gamlingar tillsammans bak. Och Minty borta. Näe. Gillar det inte än så länge....

Terry tillhörde helt klart dom bättre, jämn match där jag tyckte ni tog över ju längre matchen led.

Duktig keeper samtidigt som han förstörde lite för sig.

Trouba får väl godkänt, kommer göra många minuter/match.

Tråkig OT, bara puckinnehav.

Snygg straff Caufield.

Just det, svenska tränarens första skalp tror jag. Inte så pjåkig dessutom.
Senast redigerad av Majsmannen2 2024-12-10 kl. 04:34.
Citera
2024-12-10, 04:31
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:

Målvakterna var bra i matchen (Montreal/Anaheim)
Terry verkade inte ha fokus på slutet,och otur med ribban i OT.

Montreal verkar bli mer "deadly",när Laine är tillbaka. Spelade en riktigt bra match med 1+1 samt satte sin straff. Påminner stundtals som Aho/Laine,när man ser hur samspelet mellan Hutson och Laine fungerar.
Som sagt,man behöver inte alltid ha en center som framspelare. Caufields straff var iskall och satt stenhårt i mål.
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
NHL är ett skämt.

Rangers borde göra något med Zibanejad,Kakko,Fox.

Mika får inte spelet att funka,sett till sin position som lagets tänkta första center. Kanske dags att trejda bort honom.

Kakko spelar bra stundtals bra offensivt samt stundtals i spelet utan puck. Något tveksam i sista minuterna mot Seattle. Kändes som Coachen skulle bänka honom,men fick göra byten mot slutet.
En tredje till ett bättre lag samt få chansen i topp 6 vore på tiden.

Fox försöker leda spelet som en slags Makar/Hughes. Men med tanke på att Rangers inte håller,att spela som ett slutspels lag 82 matcher + slutspel så vore kanske ett alternativ att matcha honom mindre. Däremot är backsidan lite stelt och osäkert bakom honom.

Rangers behöver lite av en rebuild.
Senast redigerad av BizarreReverend 2024-12-10 kl. 04:38.
Citera
2024-12-10, 04:37
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend

Montreal verkar bli mer "deadly",när Laine är tillbaka. Spelade en riktigt bra match med 1+1 samt satte sin straff. Påminner stundtals som Aho/Laine,när man ser hur samspelet mellan Hutson och Laine fungerar.
Som sagt,man behöver inte alltid ha en center som framspelare. Caufields straff var iskall och satt stenhårt i mål.

Önskar Dach kunde blomma ut mer som spelare, jag ser stundtals en väldigt begåvad spelare där men det fattas nånting.

Annars är ju Slaf-Dach-Laine spännande.

Om men ingen Laine Barkov Rantanen.
Citera
2024-12-10, 04:47
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Önskar Dach kunde blomma ut mer som spelare, jag ser stundtals en väldigt begåvad spelare där men det fattas nånting.

Annars är ju Slaf-Dach-Laine spännande.

Om men ingen Laine Barkov Rantanen.

Det kanske räcker med att stuva om i kedjorna.
Dach är inte lika mycket av en dangler som t.ex Suzuki/Caufield.

Tänker något så här, fast dom vinner matcher med nuvarande linor.
Slafkovsky-Suzuki-Laine
Caufield-Evans-Newhook
Heineman-Dach-Gallagher
Anderson-Dvorak-Armia

Reinbacher kanske kan knipa en plats,när han blivit skadefri. Tror Heineman/Reinbacher kommer att tävla om istiden,ju längre in mot säsongen det går.

Evans som jag tycker har,mer offensiv kraft än att spela fjärde center. Verkade åka på en handleds skada mot Anaheim.
Citera
2024-12-10, 04:53
Medlem
Fibululans avatar
Citat:

Rangers borde göra något med Zibanejad,Kakko,Fox.

Mika får inte spelet att funka,sett till sin position som lagets tänkta första center. Kanske dags att trejda bort honom.

Kakko spelar bra stundtals bra offensivt samt stundtals i spelet utan puck. Något tveksam i sista minuterna mot Seattle. Kändes som Coachen skulle bänka honom,men fick göra byten mot slutet.
En tredje till ett bättre lag samt få chansen i topp 6 vore på tiden.

Fox försöker leda spelet som en slags Makar/Hughes. Men med tanke på att Rangers inte håller,att spela som ett slutspels lag 82 matcher + slutspel så vore kanske ett alternativ att matcha honom mindre. Däremot är backsidan lite stelt och osäkert bakom honom.

Rangers behöver lite av en rebuild.

Mika har väl klausul i kontraktet att han inte ska bli tradad?
Bra att publiken buar, spelare kräver 100 miljoner om året, skriver på för 8 år vilket är sjukt, sen gifter sig och skaffa barn, köper jättehus och blir bekväma och slutar kämpa.
Titta på Utah och Sharks som har unga hungriga spelare, det är så det ska se ut, 100% i varje match.

Hela NHL behöver göras om, kortare kontrakt och lön efter prestation.
Sorgligt att se Connor Bedard spela i ett skitlag som Chicago, han ser ut att tappat gnistan, rangers skulle behövt honom.
Har bara NHL tills årsskiftet, ska bli skönt att slippa se skiten och framför allt förlora pengar på det.
Bettade på rangers ikväll, trodde inte att dom kunde förlora igen, dessutom mot Chicago.
Och den dumma hockey publiken kommer tillbaka, jag skulle bojkottat, spelarna gör inte sitt bästa.
Citera
2024-12-10, 04:54
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Det kanske räcker med att stuva om i kedjorna.
Dach är inte lika mycket av en dangler som t.ex Suzuki/Caufield.

Tänker något så här, fast dom vinner matcher med nuvarande linor.
Slafkovsky-Suzuki-Laine
Caufield-Evans-Newhook
Heineman-Dach-Gallagher
Anderson-Dvorak-Armia

Reinbacher kanske kan knipa en plats,när han blivit skadefri. Tror Heineman/Reinbacher kommer att tävla om istiden,ju längre in mot säsongen det går.

Evans som jag tycker har,mer offensiv kraft än att spela fjärde center. Verkade åka på en handleds skada mot Anaheim.

Ja det ser ganska jobbigt ut att möta, men tycker det behövs lite mer socker till truppen, ingen riktig superstar annat än CC och Laine, fast Laine vill jag vara lite försiktig med att säga för mycket om än, men hoppas.

Heineman är orädd, frejdig i sitt spel. Kul med något svenskt bidrag åtminstone.
Citera
2024-12-10, 07:54
Medlem
Hoppsan

Kommentarer om detta?

https://www.nhl.com/news/topic/trade...nzie-blackwood
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem