2024-12-13, 01:11
Medlem
Det har Ju gått 2 timmar sedan han lämnat festen
Den eventuella drogen borde ha klingat ut
Citera
2024-12-13, 01:24
Medlem
Känns ändå som mest troligt att Grannarna på Smalspåret har fångat honom med bil
Strypt / Kvävt honom och placerat M på ett första ställe (Samma kväll)
Därefter flyttat honom efter några dagar längre bort
Skulle då förklara varför Bil-rekonden var några dagar senare
Polisen borde djupdyka här ...

Men fortfarande håller Kompisarna tyst om hur försvinnandet gick till
Om alla är så tysta , och låter bli att försöka hitta sanningen så är detta skumt

Det känns som om dom vill att frågorna ska upphöra
Citera
2024-12-13, 05:35
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGGAffel
Känns ändå som mest troligt att Grannarna på Smalspåret har fångat honom med bil

Om alla är så tysta , och låter bli att försöka hitta sanningen så är detta skumt

Vi som är här vet inte inte så mycket. Kompisarna på de olika festerna kanske uppgett allt? Polisen gjort allt och pratat med "alla". Grannarna kan gjort allt för att hitta Mathias. Tänk om ałla är ärliga utan att förutsäga att någon ljuger. Kanske dags att tänka utanför "Boxen"? Vad har vi inte tänkt på, vilka har vi inte tänkt på? Vilket senarie har vi missat? Och vem var egentligen Mathias?
Citera
2024-12-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ja, grannarna som såg honom sist kan ha mer att berätta... Jag ser det som troligt att en eller båda männen som träffade på honom på Smalspåret 3 och 5 kan ha gett sig på "inkräktaren" (Mattias) och kanske gett ett slag för mycket?
Citera
2024-12-14, 23:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Men att vilja döda en kille som är utan skor och utan ytterkläder ,verkar vara alldeles för ondsint !
Funderar på vad hans egen bror har för uppfattning om vad som hänt honom ?

Han var ju alldeles jätteorolig när han kom hem till mamman ,och började ju säga att några skulle våldta honom ....

Att säga det, är ju som om han vetat om något slags hot som legat i luften mot M.
För INTE var det grannarna som tänkte göra DET ; i vilket fall !

( Spekulation)
Citera
2024-12-15, 23:56
Medlem
Citat:

Det är väldigt osannolikt och ovanligt att en gärningsman går tillbaka till brottsplatsen eller till sitt offer , så den teorin slår jag håll på direkten. Det är väldigt väldigt ovanligt.
Citera
2024-12-20, 15:17
Medlem
echo3-1s avatar
Efter att ha tillbringat mycket tid med att läsa kommentarer och lyssna på olika poddar tror jag att den mest troliga orsaken till hans försvinnande är relaterad till ett gäng.

Hans mor ville anmäla någon, eller några personer, för att tidigare ha hotat både M och hans bror, men hon avråddes från att göra det.

Jag har svårt att tro att han avled av naturliga orsaker, främst för att hans kropp aldrig har hittats efter fyra år. Jag kan ej minnas ett fall med en försvunnen person där det bekräftats att personen har dött av naturliga orsaker utan att kroppen har återfunnits.
Citera
2024-12-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echo3-1
Efter att ha tillbringat mycket tid med att läsa kommentarer och lyssna på olika poddar tror jag att den mest troliga orsaken till hans försvinnande är relaterad till ett gäng.

Hans mor ville anmäla någon, eller några personer, för att tidigare ha hotat både M och hans bror, men hon avråddes från att göra det.

Jag har svårt att tro att han avled av naturliga orsaker, främst för att hans kropp aldrig har hittats efter fyra år. Jag kan ej minnas ett fall med en försvunnen person där det bekräftats att personen har dött av naturliga orsaker utan att kroppen har återfunnits.

Det är väl naturligt nog svårt att bekräfta det om kroppen inte återfinns. Hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Citera
2024-12-21, 15:13
Medlem
echo3-1s avatar
Jag har svårt att förstå hur en kropp kan försvinna på detta sätt om personen verkligen har dött av naturliga orsaker. Hans mamma ville anmäla någon/några tidigare, och hon fick ett samtal efter att M försvann. Jag kan inte säga säkert vad som hände, men jag är övertygad om att den eller de inblandade personerna har flyttat kroppen långt från Ljungby. Det skulle inte vara svårt att göra, särskilt om du har en bil. Dessutom vägde han cirka 65 kg, så det krävs inte mycket styrka för att flytta en kropp av den storleken.
Citera
2024-12-23, 06:10
Medlem
Citat:

Ja gäng eller annan typ av mänsklig inblandning. Vad är det som talar FÖR att M ligger i ån, förutom statistiken ung man+alkohol+vattendrag? Inte mycket.
Citera
2024-12-23, 15:14
Medlem
echo3-1s avatar
Det hade varit bra om polisen hade tagit sig an den här situationen med en seriös utredning från början och behandlat det som ett brottmål och inte bara ett försvinnande. Gärningsmannen hade kunnat upptäckas tidigare, eftersom det sannolikt finns personer i Ljungby som har uppgifter om eventuella motiv eller misstänkta i mordet på M.
Citera
2024-12-26, 21:57
Medlem
Citat:
Det hade varit bra om polisen hade tagit sig an den här situationen med en seriös utredning från början och behandlat det som ett brottmål och inte bara ett försvinnande. Gärningsmannen hade kunnat upptäckas tidigare, eftersom det sannolikt finns personer i Ljungby som har uppgifter om eventuella motiv eller misstänkta i mordet på M.

Jag kan hålla med dig om att polisen slarvat mer med denna utredning än vad de vill erkänna, men jag antar att de e vanligt att tonåringar kan försvinna i någon timme eller dag och därav så tar polisen händelsen som ofarlig. Men varför skulle ett gäng eller en specifik person ge sig på Mattias? Hade Mattias skulder eller kanske att hans bror ställt till de och att Mattias åkte på smällen, men varför skulle han först yra runt i Ljungby utan jacka,skor och mobil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in