Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-11, 09:51
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag hade vl tagit itu med media, och det s.k "fria ordet".
Endast min bild av verkligheten r sann, ingen annans.
Hade ngon kommit med sin bild av verkligheten, s hade jag utmlat den personen som skadlig fr Sverige, ett hot mot diktaturen.
Citera
2024-12-11, 11:06
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag hade vl tagit itu med media, och det s.k "fria ordet".
Endast min bild av verkligheten r sann, ingen annans.
Hade ngon kommit med sin bild av verkligheten, s hade jag utmlat den personen som skadlig fr Sverige, ett hot mot diktaturen.

Man kan gra som den nuvarande regeringen i Sverige och motivera vad som helst med hot mot rikets skerhet.
Citera
2024-12-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcuse
*Hade infrt statlig skattefinansierad media fr att styra opinionen och tysta meningsmotstndare.
Befolkningen skall sjlva bekosta sin hjrntvtt.

*Hade importerat vljare och riggat valen genom att muta minoritetsgrupper till att rsta rtt

Samma som nu allts?

Ingen skillnad!
Citera
2024-12-11, 11:28
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Man kan gra som den nuvarande regeringen i Sverige och motivera vad som helst med hot mot rikets skerhet.

Precis, det var vl en pik frn mitt hll.
Det r ett bra kort att dra nr argumenten sinar "hot mot demokratin!"
Citera
2024-12-13, 08:57
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Vad kan en diktator gra utan vldskapital?

Finns det vapen och folk som gr det mjligt att frsvara sitt styre s att inte eliten attackerar och krossar en?
Citera
2024-12-13, 12:26
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Vad kan en diktator gra utan vldskapital?

Finns det vapen och folk som gr det mjligt att frsvara sitt styre s att inte eliten attackerar och krossar en?

Det r vl underfrsttt att diktatorn har vldskapitalet. Fr annars r ju makten blott chimr.
Citera
2024-12-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Skulle helt och hllet avskaffa demokratin. Styra det som en diktator och gra Sverige till vrldens bsta land att leva i. Skulle ta mig max 1 r och Sverige hade varit ett paradis p jorden.

Vrldens bsta land att leva i fr dig d?

Eller du kanske vet vad alla andra tycker r bst ocks?
Citera
2024-12-13, 15:43
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Det r vl underfrsttt att diktatorn har vldskapitalet. Fr annars r ju makten blott chimr.

Nu handlar visserligen trden om rena spekulationer, s visst, du har rtt.

Jag funderade bara vidare p hur chanserna r fr att kunna genomfra ngot dylikt. Hur mycket stridsmedel finns det kvar i Sverige? Jag vet inte.
Citera
2024-12-13, 15:51
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nu handlar visserligen trden om rena spekulationer, s visst, du har rtt.

Jag funderade bara vidare p hur chanserna r fr att kunna genomfra ngot dylikt. Hur mycket stridsmedel finns det kvar i Sverige? Jag vet inte.

Det behver ju inte vara inhemskt vldskapital om vi sger s.
Citera
2024-12-13, 16:31
Medlem
1) Avveckla alla underrttelsetjnster och polisira myndigheter.

2) Skuldsanera alla medborgare.

3) Frstatliga alla fretag med mer n en anstlld och sedan kollektiviserat gandet till de anstllda med kravet att all vinst som inte terinvesteras i fretaget gr in i kollektivt gda fonder som primrt fianserar sjukvrd, skola, infrastruktur fr hela lander och sekundrt delar verskotttet mellan alla gare, allts de som jobbar dr.

4) stt skattetrycket till 0% och lgg ner skatteverket.

5) Avveckla vriga centralstyrdande funktioner och myndigheter. Direktdemokrati med typ BankID fr nationella och regionala beslut, arbetsplatsrd fr arbetsplatsbeslut.

Utan klasskillnader, ekonomisk orttvisa, centralstyre och repressiva myndigheter tror jag genuint hela samhllet inte bara fortsatt fungera, utan snabbt blomstrat nr majoriteten av svenskar vande sig vid att fr frsta gngen bli behandlad som en vuxen och sjlv f definera sitt liv utan statlig repression eller ekonomisk bestraffning.
Citera
2024-12-13, 18:41
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Det behver ju inte vara inhemskt vldskapital om vi sger s.

Nu hamnar vi utanfr mnet, men menar du att diktatorn skulle ha kompisar p annat hll?
Citera
2024-12-13, 19:15
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nu hamnar vi utanfr mnet, men menar du att diktatorn skulle ha kompisar p annat hll?

Vldskapital handlade det vl om. Ja, det behver s klart inte komma frn Sverige. Den nuvarande svenska regeringen har ju skrat utlndskt vldskapital genom NATO som t.o.m vat i Sverige p att sl ned revolter. I alla tider har det frresten varit vanligt med utlndska legoknektar bland hrskare i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in