2024-12-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Frågan är inte vad jag tror. Frågan är vad de vet när de konfronterar henne.

Men låt oss säga att meningen "Vi skulle bara testa" betyder att hon är skyldig. Hur visste de att hon skulle svara det? Det är där det faller. Säg nu att hon är helt oskyldig då är det redan gjort. Hon är redan uthängd. Alla som är där runtom och ser det ser henne som skyldig. Därför är det extremt oseriöst som de gör. Innan de gick på kvinnan som de gjorde så borde de haft mycket mer på fötterna om henne.

De skulle helt enkelt låtit henne vara. De kunde filmat på avstånd så man inte såg att det var henne de filmade. Om de senare fått reda på att hon visste så kunde de hänga ut henne.

Jag ska ta ett annat exempel: en gädda från Skåne som kom med en lastbil oxh en kvinna satt längst fram i lastbilen. Kvinnan nekade till att hon visste något eller hade något med saken att göra, så Dumpen blurrade hennes ansikte. Det är jag säker på att de hade gjort med Ålandskvinnan också.

När Ålandskvinnan säger att det var ett test så hör man hur förvånad Sara blir, och efter det så "hugger" hon mot kvinnan på ett annat sätt.
Citera
2024-12-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Åländska polisen verkar vara på hugget. Tar allt en vändning och S&P begärs utlämnade?

Beror ju på om de hade något brottsligt hemma.
Citera
2024-12-13, 21:30
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag ska ta ett annat exempel: en gädda från Skåne som kom med en lastbil oxh en kvinna satt längst fram i lastbilen. Kvinnan nekade till att hon visste något eller hade något med saken att göra, så Dumpen blurrade hennes ansikte. Det är jag säker på att de hade gjort med Ålandskvinnan också.

När Ålandskvinnan säger att det var ett test så hör man hur förvånad Sara blir, och efter det så "hugger" hon mot kvinnan på ett annat sätt.

Ja, hade gäddkvinnan #535 sagt att hon inte hade en aning om vad det här handlar om så skulle Sara hellre friat än fälla. Hon hade blivit blurrad och hon hade kanske kunnat snacka sig ur det på ön (tvek på den dock).

Nu valde gäddkvinnan att inta en helt annan stil och det gick som det gick.
Citera
2024-12-13, 21:32
Medlem
Nån som har rebus på #536?
Senast redigerad av Newforest 2024-12-13 kl. 21:33. Anledning: Fel gäddnummer
Citera
2024-12-13, 21:33
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Du har antagligen väldigt ovanligt sett att se på saker men för oss alla andra normalbegåvade fattar att subban vet varför hon är på plats.. jo för att våldta ett barn... Fattar du inte det efter att sett filmen e du skadad... Kanske din mor tappa dig i golvet som liten...

Jag känner att jag ser på saker på ett ganska vanligt sätt. Vad det nu har med saken att göra.

Hur kan du fatta det efter att ha sett filmen? Du hittar på saker så det passar det du vill. Men du kan väl inte mena att Dumpen själva hade tillgång till filmen innan de gjorde konfrontationen? Det är omöjligt men verkar vara det du hävdar.

Du är inte jättesmart, det får man i alla fall ge dig.

Citat:
Ursprungligen postat av HJKLQ
Har du lyssnat på intervjun?

Fanns intervjun innan konfrontationen? Om inte så är den helt irrelevant för min poäng. Det måste du väl ändå förstå va?
Citera
2024-12-13, 21:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Jag känner till det exemplet. Det var korrekt gjort. Kanske inte helt okej ändå eftersom det fanns många som visste vem hon var som förmodligen kunde känna igen henne. Så helt okej va det inte ändå.

Citat:

Att hon säger att det är ett test betyder inte att dumpen-tanten kan veta att kvinnan vet åldern på tjejen de ska träffa. Hon kan misstänka, hon kan tro hon kan tycka att det verkar rimligt att hon vet åldern. Men hon kan inte vara säker och med tanke på att några sekunder med kameran i ansiktet kan förstöra livet för henne även om filmen i sig inte ens skulle läggas upp så är det absolut inte okej att göra som de gjorde.
Citera
2024-12-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, hade gäddkvinnan #535 sagt att hon inte hade en aning om vad det här handlar om så skulle Sara hellre friat än fälla. Hon hade blivit blurrad och hon hade kanske kunnat snacka sig ur det på ön (tvek på den dock).

Nu valde gäddkvinnan att inta en helt annan stil och det gick som det gick.

Yes, det verkar även som att Sara har slutat filma när hon sätter sig hos gädd-kvinnan, och då var det bara de två andra Dumparna som filmade. Men när hon säger "det var ett test" så förbyts Saras approach. Man hör på Saras röst att hon verkligen inte hade väntat sig det svaret.
Citera
2024-12-13, 21:41
Medlem
Citat:
Jag känner till det exemplet. Det var korrekt gjort. Kanske inte helt okej ändå eftersom det fanns många som visste vem hon var som förmodligen kunde känna igen henne. Så helt okej va det inte ändå.

Att hon säger att det är ett test betyder inte att dumpen-tanten kan veta att kvinnan vet åldern på tjejen de ska träffa. Hon kan misstänka, hon kan tro hon kan tycka att det verkar rimligt att hon vet åldern. Men hon kan inte vara säker och med tanke på att några sekunder med kameran i ansiktet kan förstöra livet för henne även om filmen i sig inte ens skulle läggas upp så är det absolut inte okej att göra som de gjorde.

Eller så kunde Ålandskvinnan säga "barn? Vad pratar du om?" Eller "vi ska träffa en vuxen", men i telefonintervjun med grävaren så säger Ålandskvinnan "man vet ju inte vem det är.man ska träffa, det kan lika gärna vara en 27 årig kriminell". Så hon vet att det är en 13 åring men försvarar sig med att hon inte visste säkert att det skulle vara dn 13 åring. Men att det kunde ha varit ett barn är hon införstådd med.
Citera
2024-12-13, 21:57
Medlem
CarlMichaelBellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Du har antagligen väldigt ovanligt sett att se på saker men för oss alla andra normalbegåvade fattar att subban vet varför hon är på plats.. jo för att våldta ett barn... Fattar du inte det efter att sett filmen e du skadad...

Hur tänker du nu egentligen? Det är ju raka motsatsen på i stort sett allt du skriver. Normalbegåvad?

Att dra slutsatsen att hon med säkerhet är medveten om förutsättningarna, efter att endast tagit del av chat-loggarna samt hela konfrontationsvideon, är snarare lågbegåvat.

Men Sara verkar ju vara rätt blodtörstig emellanåt och inte alltid rationellt sinnad. Inte helt oförståeligt med tanke på den skiten hon möter.

Men här räddade den briljanta telefonintervjun av Kim från Gräv henne och Dumpen
Citera
2024-12-13, 21:58
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Frågan är inte vad jag tror. Frågan är vad de vet när de konfronterar henne.

Men låt oss säga att meningen "Vi skulle bara testa" betyder att hon är skyldig. Hur visste de att hon skulle svara det? Det är där det faller. Säg nu att hon är helt oskyldig då är det redan gjort. Hon är redan uthängd. Alla som är där runtom och ser det ser henne som skyldig. Därför är det extremt oseriöst som de gör. Innan de gick på kvinnan som de gjorde så borde de haft mycket mer på fötterna om henne.

De skulle helt enkelt låtit henne vara. De kunde filmat på avstånd så man inte såg att det var henne de filmade. Om de senare fått reda på att hon visste så kunde de hänga ut henne.

Vad yrar du om? Varför skulle de veta eller inte veta vad hon skulle svara? Det är bara hela hennes reaktion som tyder på att hon visste att mannen var ute och hämtade en 13-åring. "Vi skulle bara testa" är inget förutbestämt kodord, det är hennes naturliga reaktion på att bli avslöjad som pedofil inför allmänheten. Hon kunde sagt något annat lika komprometterande, men nu blev det att hon bara skulle testa. Det förstår alla utom autister som inte kan läsa av sociala interaktioner.
Citera
2024-12-13, 22:07
Medlem
Ålandsgäddorna utreds nu för fler sexbrott i den lokala byn skriver ålandspolisen. Verkar vara fler inblandade, något nätverk? Aktiv i centerpartiet stod det i någon tråd.
Citera
2024-12-13, 22:07
Medlem
CarlMichaelBellmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Vad yrar du om? Varför skulle de veta eller inte veta vad hon skulle svara? Det är bara hela hennes reaktion som tyder på att hon visste att mannen var ute och hämtade en 13-åring. "Vi skulle bara testa" är inget förutbestämt kodord, det är hennes naturliga reaktion på att bli avslöjad som pedofil inför allmänheten. Hon kunde sagt något annat lika komprometterande, men nu blev det att hon bara skulle testa. Det förstår alla utom autister som inte kan läsa av sociala interaktioner.

Eller paralyserad av dramatiken att hon instinktivt skyddar mannen och inte riktigt förstår varför och vad som hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in