Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Knepigt resonemang av Jönsson.
Han är inte Trump-anhängare men skulle ändå ha röstat på honom. Rösta mot Harris snarare än att rösta för Trump.
Han tycker att Trump är en burdus buffel som manar till ett fredligt och patriotiskt maktövertagande för att ta makten utanför demokratin. Han både gillar och ogillar Trump, verkar det som.
Han fulciterar SVT och när han på påkommen med det så är det inte riktat till någon personligen utan en del av ett mönster som framgår tydligt i hans fulversion av citatet, som representerar en allmän inställning om Trump som han menar att SVT återger och försvarar, fast ändå inte.
Ekorrätaren och dennes hemstads höga andel Trump-supportrar är representativt för landsbygd och eftersom det finns en medelklassakademiker i stadsmiljö som är Trump-supporter så är alla dessa inte banjospelare.
Kanske kan man sammanfatta Jönssons omdiskuterade video och debattartikel med att han ville säga att svensk massmedia inklusive SVT är kommunistisk. Han förde ju trots allt Nordkorea på tal.
Alltså hela formatet med 30 minuter är totalt värdelöst, där Holmberg såklart kör på som en ångvält.
Henrik Jönsson kan inte ”vinna” utan här skyfflade SVT publiken till att han nu är en Trump supporter och därmed kan all kritik (1000 timmar ) med faktiska resultat.
Som
Reduktionsplikten (avfall från Vietnam)
Northvolls förklaringsmodell för dess KK.
Jamals Hamas kopplingar till just Hamas.
Etc.
Jag önskar man fick se 3h istället för 30 minuter då Holmberg kunnat ha ett samtal om just publicservice och dess rapportering om egentligen hela presidentvalet.
Där anledningen att man inte vill rösta Kamala är helt obefintlig då hon är bäst i världen.
Problemet är ju att man inte
får diskutera narrativet, där kapitolium är något som Holmberg viftar bort snabbt då Hendrik påpekar att det är längre klipp än de 5 sekunderna svt väljer och valde att visa.
Eller som ”blodbadet” alltså konstant och systematiskt fulklippta citat och lögn.
Därför försvinner ju all effekt när nu Trump faktisk gör idiotiska grejer.
Hendrik skall inte vara med i dessa 30 min då det inte går att förklara sig, kanske min sanning vore bättre, med tanke på de följdfrågor Bianca kro löd fick så skulle det vara bättre.
Jag håller med dig helt att Hendrik fallit för eget rep men jag förstår ändå andemeningen, i det han skriver då man varje gång försöker eller föra ett lågoskt resonemang om Trump så slår ju alla bakut.
Narrativet är så bankat in och alla som ifrågasätter blir som Hendrik i sista minuten idiot/rasist/kklimatförnekare/ryss/ Trump etc etc.
När vi alla vet att så inte är fallet egentligen
SVT hade, speciellt med sina resurser kunnat bli en bra aktör, men tyvärr finns och kommer det inte