Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-13, 17:35
Medlem
Clowner som Henrik Jönsson gör karriär genom sensationsjournalistik och medvetet sprida fake news. Riktigt cyniskt. Stackars de som köper hans blaj. Bra att han blev avklädd. Såg svettigt ut
Citera
2024-12-13, 17:58
Medlem
Storfetdases avatar
Varför flyttar snubben inte bara till USA om han är "Libertariansk entreprenör". Kan inte förstå att folk har förtroende för såna här nötter, bevisar ju bara hur lobotomerad den svenska befolkningen har blivit.
Citera
2024-12-13, 18:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jönsson känns så anakronistisk i sitt uttryck och verkar ha noll koll på sin samtid, såhär skriver han på twitter:

Citat:
Många varnade för att SVT skulle mala ner mig, men jag tänkte vi kunde få till ett brobyggande samtal. Jag hade fel!

Han trodde alltså på 30 minuter mys och brobyggnade samtal med SVT-reportern i studion.

Förövrigt dribblade han bort sig rejält när han skulle förklara sin fulklippning.

Vet han inte hur SVT och MSM jobbar?
Citera
2024-12-13, 18:55
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Vem fan kollar på SVT? Man måste bo i Sverige och kolla bara svenska narrativ regelbundet för att köpa den där kommunistsoppan. Men Henrik kollar jag på varje lördag, det räcker som påminnelse varför "public service" i samtliga nordiska länder bör läggas ned.

Halva grejen med public service är förnedringen av att tvingas betala för sin egen propaganda, ett slags demoralisering.
Citera
2024-12-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Knepigt resonemang av Jönsson.

Han är inte Trump-anhängare men skulle ändå ha röstat på honom. Rösta mot Harris snarare än att rösta för Trump.

Han tycker att Trump är en burdus buffel som manar till ett fredligt och patriotiskt maktövertagande för att ta makten utanför demokratin. Han både gillar och ogillar Trump, verkar det som.

Han fulciterar SVT och när han på påkommen med det så är det inte riktat till någon personligen utan en del av ett mönster som framgår tydligt i hans fulversion av citatet, som representerar en allmän inställning om Trump som han menar att SVT återger och försvarar, fast ändå inte.

Ekorrätaren och dennes hemstads höga andel Trump-supportrar är representativt för landsbygd och eftersom det finns en medelklassakademiker i stadsmiljö som är Trump-supporter så är alla dessa inte banjospelare.

Kanske kan man sammanfatta Jönssons omdiskuterade video och debattartikel med att han ville säga att svensk massmedia inklusive SVT är kommunistisk. Han förde ju trots allt Nordkorea på tal.

Alltså hela formatet med 30 minuter är totalt värdelöst, där Holmberg såklart kör på som en ångvält.

Henrik Jönsson kan inte ”vinna” utan här skyfflade SVT publiken till att han nu är en Trump supporter och därmed kan all kritik (1000 timmar ) med faktiska resultat.

Som

Reduktionsplikten (avfall från Vietnam)
Northvolls förklaringsmodell för dess KK.
Jamals Hamas kopplingar till just Hamas.
Etc.

Jag önskar man fick se 3h istället för 30 minuter då Holmberg kunnat ha ett samtal om just publicservice och dess rapportering om egentligen hela presidentvalet.
Där anledningen att man inte vill rösta Kamala är helt obefintlig då hon är bäst i världen.

Problemet är ju att man inte får diskutera narrativet, där kapitolium är något som Holmberg viftar bort snabbt då Hendrik påpekar att det är längre klipp än de 5 sekunderna svt väljer och valde att visa.

Eller som ”blodbadet” alltså konstant och systematiskt fulklippta citat och lögn.

Därför försvinner ju all effekt när nu Trump faktisk gör idiotiska grejer.

Hendrik skall inte vara med i dessa 30 min då det inte går att förklara sig, kanske min sanning vore bättre, med tanke på de följdfrågor Bianca kro löd fick så skulle det vara bättre.

Jag håller med dig helt att Hendrik fallit för eget rep men jag förstår ändå andemeningen, i det han skriver då man varje gång försöker eller föra ett lågoskt resonemang om Trump så slår ju alla bakut.

Narrativet är så bankat in och alla som ifrågasätter blir som Hendrik i sista minuten idiot/rasist/kklimatförnekare/ryss/ Trump etc etc.

När vi alla vet att så inte är fallet egentligen

SVT hade, speciellt med sina resurser kunnat bli en bra aktör, men tyvärr finns och kommer det inte
Citera
2024-12-13, 19:23
Medlem
Tidigare faktiskt tyckt jönsson verkat ganska smart men jösses så jag svängde efter denna intervju! Snacka om att vinkla och driva en agenda. You go Anders!
Citera
2024-12-13, 19:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Vem fan kollar på SVT? Man måste bo i Sverige och kolla bara svenska narrativ regelbundet för att köpa den där kommunistsoppan. Men Henrik kollar jag på varje lördag, det räcker som påminnelse varför "public service" i samtliga nordiska länder bör läggas ned.

Halva grejen med public service är förnedringen av att tvingas betala för sin egen propaganda, ett slags demoralisering.
Hur är det i Thailand med public service?
Citera
2024-12-13, 19:36
Avstängd
ErlingBrautHaalands avatar
Holmberg gjorde slarvsylta av högerextremisten och detta visar att neutrala svt är överlägsna
Citera
2024-12-13, 19:39
Avstängd
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jönsson känns så anakronistisk i sitt uttryck och verkar ha noll koll på sin samtid, såhär skriver han på twitter:

Han trodde alltså på 30 minuter mys och brobyggnade samtal med SVT-reportern i studion.

Förövrigt dribblade han bort sig rejält när han skulle förklara sin fulklippning.

Vet han inte hur SVT och MSM jobbar?

Killen trode han skulle släppas in i värmen och göra karriär inom msm
Citera
2024-12-13, 21:41
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
En riktig brakförlust för Henrik Jönsson och hans så kallade karriär.

Han trodde att dom skulle sitta och skrocka tillsammans i studion med ett glas konjak i handen, en cigarr i mungipan samt ett lexikon från 1859 framför sig.

Istället fick han sitta med mössan i hand och göra avkall på allt han sagt och gjort, likt en liten skolpojke med sotiga kläder och rosa kinder.

Tack och godnatt.

Motvilligt tycker jag att din analys är 100%.

Jag gillar verkligen Henrik. Jag tycker han är sympatisk och har en viktig roll. Men han är ofantligt naiv.
Citera
2024-12-13, 21:55
Medlem
Nycticoraxs avatar
Svt hittade en ingång på en teknisk tabbe Jönsson hade gjort. Jönsson borde kanske ha bäddat in klippet på ett bättre sätt. Men han har ju hur som helst inte mindre fel, i hans poäng.

Hur många resurser har arbetat veckor för att hitta denna ingång mot Jönsson? Tänk om de skulle använda samma energi mot sig själva...

30 min Svt mot Svt
Citera
2024-12-13, 22:08
Medlem
YouTubern Martin Stensö tycks i alla fall ha blivit avundsjuk på att HJ var med i 30 minuter.

https://youtu.be/iXBscVCaFEY?si=6j10gNWO3Vz2GrZW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in