Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 11:59
Medlem
Nu så här på vintern är väl groddar och krasse de enda färska grönsaker som man kan odla själv. Men när jag frågade på ICA så hade de enbart redan groddade och inte frön. Fick köpa snordyra frön på hälsokostaffären.

Finns inte alfalfa-frön längre i mataffären? Eller är det bara min ICA som har dåligt sortiment
Citera
Igår, 12:04
Medlem
franges avatar
På mindre än 5 sekunder hittade jag åtminstone fyra webbutiker (de första fyra högt upp på listan) som säljer skiten och har det hemma i lager. Vad är problemet?
Citera
Igår, 13:53
Medlem
Kollade på Ica i Borlänge när jag var där, de hade dem inte där heller. Trodde att de skulle finnas, men nej.
Citera
Igår, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
På mindre än 5 sekunder hittade jag åtminstone fyra webbutiker (de första fyra högt upp på listan) som säljer skiten och har det hemma i lager. Vad är problemet?

Såg också det, är bara förvånad att man ska behöva beställa mat från specialaffärer över internet när det tidigare funnits i mataffären. Speciellt när det finns färska groddar i kyldisken. Frön måste ju vara mycket lättare att hantera de behöver inte förvaras på något speciellt sätt. Det finns ju en uppsjö av linser och annat som importeras från utlandet. Gula ärtor, bruna bönor och lucern (alfalfa) går att odla i Sverige och förvara i skafferiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in