Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Förstår faktiskt inte varför ni hatade slutet. Att dom spolar framåt till när dom gifter sig är ju uppenbarligen för att visa att Mange insåg att allt han gjort var fel och har försonats med allihop off camera. Även om han var en riktig douchebag mot alla så tyckte jag det var bra att allt löste sig och att Mari blev ren tillslut. Man måste ju inte få se varenda grej som händer liksom.

Jag e ganska nöjd med slutet. Eftersom det är den sista säsongen så funkade slutet, till skillnad från alla andra serier som slutar med cliffhangers och aldrig förnyas igen. Som Heder och Advokaten t.ex

Slutet hade varit bra om dom löste alla trådar om polisernas privata liv och på jobbet, det finns massor med saker som jag fortfarande inte fick svar på och undrar vad det handlade om. Hittils har vi fått se en massa saker hända hos varje polis, men sen fick vi ingen uppdatering på hur det gick och vad det blev utav det, det var liksom som en återvändsgränd. Jag misstänkte förstås att man kanske sparade det till slutet kanske där skulle få en förklaring men inte ens det fick man.

Slutet var ihålig.
Citera
2024-11-29, 23:48
Medlem
kukflashs avatar
Har velat kolla denna serie en längre period då jag själv jobbar i yttre tjänst och många kollegor som talat gott om serien. När säsong 3 släpptes så öppnade SVT även för säsong 1 och 2 som jag plöjt igenom. I mina egna reflektioner brukar många polisserier få fel på gradbeteckningar, uniformen, felaktiga emblem med mera.

Men denna serien har man snigelväst, polisiär lingvistik och skyddsväst! Och i övrigt är den trovärdig.

Edit; Vill även nämna att hon som spelar Sara är fruktansvärt duktig skådespelerska!
Senast redigerad av kukflash 2024-11-29 kl. 23:51.
Citera
2024-12-06, 14:01
Medlem
zopicloneds avatar
Tycker att slutet känns väldigt, plötsligt..
Citera
2024-12-06, 19:19
Medlem
Är ep 6 avslutningen? Märkligt sätt att knyta ihop säcken.
Citera
2024-12-08, 00:38
Medlem
LennyMacKenzies avatar
TV-serier är inte riktigt min grej men när en bekant tyckte att jag borde se denna serie och jag hade gott om tid en helg så började jag plöja igenom den. Första säsongen var relativt lovande men när säsong två började verkade fantasin tryta och den mesta verksamheten gick ut på att tampas med stökiga demonstranter, djuraktivister och andra flumhjärnor. Alternativt kopulerade man eller slickade varandras fittor. Det ena avsnittet blev det andra likt. Jag har nu sett nästan hela andra säsongen men orken börjar tryta så frågan är kommer serien på något vis att stegras framöver och bli mer sevärd eller mals allt ner i en allt tristare sörja? Om det sistnämnda gäller orkar jag nog inte ens börja se på tredje säsongen.
Citera
2024-12-08, 13:32
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
TV-serier är inte riktigt min grej men när en bekant tyckte att jag borde se denna serie och jag hade gott om tid en helg så började jag plöja igenom den. Första säsongen var relativt lovande men när säsong två började verkade fantasin tryta och den mesta verksamheten gick ut på att tampas med stökiga demonstranter, djuraktivister och andra flumhjärnor. Alternativt kopulerade man eller slickade varandras fittor. Det ena avsnittet blev det andra likt. Jag har nu sett nästan hela andra säsongen men orken börjar tryta så frågan är kommer serien på något vis att stegras framöver och bli mer sevärd eller mals allt ner i en allt tristare sörja? Om det sistnämnda gäller orkar jag nog inte ens börja se på tredje säsongen.

Det undrar jag också. Håller helt med beskrivningen ovan. Har kommit igenom det mesta av säsong 2 och nu är det segt värre. Blir det bättre framöver eller är det dags att kliva av?
Citera
2024-12-09, 10:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det undrar jag också. Håller helt med beskrivningen ovan. Har kommit igenom det mesta av säsong 2 och nu är det segt värre. Blir det bättre framöver eller är det dags att kliva av?
Tredje säsongen är i princip värdelös.
Citera
2024-12-10, 22:55
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Tredje säsongen är i princip värdelös.

Ok tänkte nästan det.
Citera
2024-12-12, 21:02
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:

Tyckte andra säsongen var rätt ointressant och sämre än första, även om jag i stort tyckte den var ok. Tredje säsongen tyckte jag var mycket bra, till skillnad från de andra som skrivit här. Men man kan ju tycka olika.

Det jag tyckte var mest imponerande är hur pass bra skådespelarna kamouflerat sig i sina roller vid det laget. Det är nästan som huvudrollerna i Jönssonligan, om man nu ser det som ett föredöme. Manuset är bland det bästa svenska jag sett. Jag hade gärna kollat en säsong till, men slutet var bra, och man måste inte alltid knyta ihop säcken i exakt allting som någon skrev att de saknade. Tillräckligt mycket besvarades och tillräckligt mycket lämnades till fantasin så att säga

Men om du förväntar dig att det ska vara någon Dirty Harry-polisfiktion kan du nog ge upp på direkten. En del diskbänksrealism, milt uttryckt, men det är också det som gör det bra. Sällan tycker jag svensk fiktion speglar "vanliga människor" så bra som denna serie
Senast redigerad av JoakimFenix 2024-12-12 kl. 21:04.
Citera
2024-12-12, 21:34
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Tyckte andra säsongen var rätt ointressant och sämre än första, även om jag i stort tyckte den var ok. Tredje säsongen tyckte jag var mycket bra, till skillnad från de andra som skrivit här. Men man kan ju tycka olika.

Det jag tyckte var mest imponerande är hur pass bra skådespelarna kamouflerat sig i sina roller vid det laget. Det är nästan som huvudrollerna i Jönssonligan, om man nu ser det som ett föredöme. Manuset är bland det bästa svenska jag sett. Jag hade gärna kollat en säsong till, men slutet var bra, och man måste inte alltid knyta ihop säcken i exakt allting som någon skrev att de saknade. Tillräckligt mycket besvarades och tillräckligt mycket lämnades till fantasin så att säga

Men om du förväntar dig att det ska vara någon Dirty Harry-polisfiktion kan du nog ge upp på direkten. En del diskbänksrealism, milt uttryckt, men det är också det som gör det bra. Sällan tycker jag svensk fiktion speglar "vanliga människor" så bra som denna serie

Ok tack för utförlig recension och självklart tycker folk olika. Det skulle vara tråkigt annars. Får kanske kolla tredje säsongen då i alla fall.
Citera
2024-12-18, 02:24
Medlem
Centipedes avatar
Var det så att Olle inte vågade ingripa när Faye blev misshandlad så att det var därför att han bad om ursäkt efteråt till Faye?
Citera
2024-12-18, 11:59
Medlem
R33GTRs avatar
Riktiga tullare ju från Gränsbevakarna, i avsnitt 5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in