Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-16, 18:03
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag snackar svenska med GROK och är därför "labbråtta". GROK har säkerligen släppts fri lite just för att träna. Jag tipsade bla om denna plattform Flashback och att hen skulle kunna leta här med. GROK sa att han skulle överväga att inkludera Flashback. Så man kan aktivt tipsa GROK om saker.

Bad även om en bild på starship på månen. Hyffsade bilder.

Jag har även frågat om psykologiska grejor och fått oerhört bra svar.

Låter kul, skulle man t ex kunna be den gå igenom just den här tråden och sammanfatta den, också gör den det på direkten, eller är det mer att man säger åt den att träna på en viss hemsida också tar det några dagar innan den har tagit åt sig av infon? Har inte twitter och kan testa den själv
Citera
2024-12-16, 22:12
Medlem
Wyrdkins avatar
Gjorde mina testfrågor. Ganska besviken på resultatet. Lätta faktafel och pk.
Citera
2024-12-16, 22:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Så är det med många av de där systemen, de är tränade fram tills 2021.

Är det nån som köpt premium versionen?
Det var dock ganska länge sen som GPT hade ett så gammalt cut off date. Jag har premium GPT, känner inte för att ha två premiumabonnemang och ser inte läge att byta just nu. Vi får se.
Citera
2024-12-16, 22:34
Bannlyst
GROK behöver ett par år för att komma upp till CHATgpts level skulle jag säga.
Men den är okej.
Citera
2024-12-16, 22:37
Medlem
Alla ni som har ett konto på X. Fråga GROK. "vad vet du om mig?"
Citera
2024-12-16, 22:55
Medlem
Jag har märkt att GROK gör ett stort misstag. Jag frågade vilka tidningar den scannade i Sverige och det var enbart Bonniers och Schibsted. Jag tipsade om bla flashback (Sveriges X), samnytt och friatider. Då redovisade den bara fakta om dessa som den läst i Bonniers att de var rasister mm. Jag försökte få GROK att förstå att den måste läsa själv på flashback, friatider, samnytt och inte vad ANDRA politiskt korrekta skriver om andra sajter. GROK svarade att den fortfarande hade vissa tekniska hinder men att den förstod vad jag menade (typ)

GROK matas med "fel" rådata. Fel diagnos ger fel behandling. GROK är fortfarande "DN-skadad"
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-12-16 kl. 23:01.
Citera
2024-12-16, 23:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nu borde det heta "ProfitmakingClosedAI" efter Gates o companys kupp. (stöld)
Men även Grok är väl For-Profit och closed source?
(även om den äldre versionen av Grok har släppts som open source i våras - vilket jag uppskattar)
Eller ligger det i en stiftelse?

Fick svaret av Grok själv faktiskt. Closed source (förutom gamla versionen som dock inte var transparent med träningsdatan - enbart vikterna) och For-Benefit.
Senast redigerad av Enterprise 2024-12-16 kl. 23:33.
Citera
2024-12-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Även om jag inte gillar Altmans stil att göra om OpenAi till vinstdrivande förstår jag inte riktigt varför Musk, världens rikaste man, håller på och tjafsar så mycket om Open Source och Non-Profit i ett bolag som han donerade en spottstyver till, när han skulle kunna göra detsamma i sitt helt eget kontrollerade bolag - det är ju bara att knoppa av Grok till en stiftelse så kan man fortfarande tjäna pengar på annat.

"If you cant beat them join them" Musk kommer att konkurrera ut dem på deras egen planhalva. Det är Gates o co spel just nu och det spelet tänker Musk vinna. Han måste knäcka dem först. Det är krig.
Citera
2024-12-17, 14:36
Medlem
Använder grot men inte twitter riktigt.

X kommer ut med Gmail/hotmail snart också.

En sökmotor på det så är x den enda sidan man behöver använda.

Något det inte talas om är hur x med all sin porr är igång med att underminera alla de etablerade porrsajterna.

YouTube är nog den enda som kommer vara opåverkad i den nära framtiden.
Citera
2024-12-18, 12:16
Medlem
Grok svarar på frågor andra inte gör och generera bilder på människor ...och gör det bra om de är någorlunda kända.

Men Grok 3 som kommer i början av nästa år !
https://x.com/kimmonismus/status/1865704914866917409
Citera
2024-12-18, 18:37
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag testade den med:

Om den största vinkeln i en triangel är 3 gånger så stor som den minsta vinkeln, hur stor kan den näst största vinkeln vara?

GROK klarade det inte.
Citera
2024-12-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag testade den med:

Om den största vinkeln i en triangel är 3 gånger så stor som den minsta vinkeln, hur stor kan den näst största vinkeln vara?

GROK klarade det inte.

För mig ger dem väldigt liknande svar. Jag tog exakt din formulering.

Testade precis chatGPT:
https://tinypic.host/image/image.2LWorG

och Grok
https://tinypic.host/image/image.2LWEnz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här