Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
En blogg som källa, suck.

Orkar du aldrig klistra in citat när du ska källhänvisa eller?

Orkar du aldrig läsa igenom källhänvisningar du får ? Detta är ett ganska komplicerat ämne så vill man sätta in sig i det blir det nog oundvikligt att behöva läsa en hel del.
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Citat:
Är det inte fantastisk hur de klarade av 123 grader och -233 grader i sina maskeradkläder?

Men nu utsattes dom aldrig för dessa temperatur skillnader. De är max min temperaturer som inte rådde vid månlandningsplatserna.
Citera
Igår, 12:57
Medlem
Candace Owens ägnade över en timme åt det igår:
https://m.youtube.com/watch?v=PllP0o41rqE

Kommentatorsfältet är ganska polariserat...
Citera
Igår, 13:13
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Men nu utsattes dom aldrig för dessa temperatur skillnader. De är max min temperaturer som inte rådde vid månlandningsplatserna.

Men att hänvisa till NASAS egna siffror är ju tämligen helt opartiskt och irrelevant, de kan ju komma med vilka siffror de vill som bekräftar deras bluff.

Låt säga att jag påstår att jag besökt en annan galax och fotat en flagga samt när någon hoppar runt lite samt hittar på egna värden som möjliggör resan i teorin. Hur ska någon kunna motbevisa det då?
Citera
Igår, 13:35
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Men att hänvisa till NASAS egna siffror är ju tämligen helt opartiskt och irrelevant, de kan ju komma med vilka siffror de vill som bekräftar deras bluff.

Låt säga att jag påstår att jag besökt en annan galax och fotat en flagga samt när någon hoppar runt lite samt hittar på egna värden som möjliggör resan i teorin. Hur ska någon kunna motbevisa det då?
Fast månlandningen behöver inte bevisas. Det är allmänt vedertaget att de var på månen så det är upp till dig som har en annan teori att bevisa den.
Citera
Igår, 13:42
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Fast månlandningen behöver inte bevisas. Det är allmänt vedertaget att de var på månen så det är upp till dig som har en annan teori att bevisa den.

Haha ja det var humoristiskt skrivit av dig. Självklart är det den som påstår att något hänt som ska bevisa något. Och det är ju inte särskilt svårt för NASA att hitta på värden, siffror och foton av skådespelare när ingen förutom dem kan kontrollera dem.
Citera
Igår, 14:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Haha ja det var humoristiskt skrivit av dig. Självklart är det den som påstår att något hänt som ska bevisa något. Och det är ju inte särskilt svårt för NASA att hitta på värden, siffror och foton av skådespelare när ingen förutom dem kan kontrollera dem.

Du kör på från nästa tuva som inget har hänt. Har inte du siffror beträffande en två meter tjock blyvägg, stråldoser och typ av strålning att redovisa?

Minns du inte att du härjade här som en galning igår och påstod att van Allen-bältens skulle döda astronauterna och förstöra utsrustningen?

Var fick du det ifrån? Behöver du aldrig stå för vad du säger?
Citera
Igår, 14:39
Medlem
Citat:

Det är inte bara Nasas egna siffror. Det handlar om fysik. Det går att beräkna vilken temperatur en himlakropp får med kännedom om dess albedo avstånd till solen och rotationsperiod. Tillämpad fysik visar också att en kropp som sol belyses ökar sin temperatur tills utstrålningen balanseras av instrålning varvid temperatur jämvikt uppnås. Denna jämvikt var definitivt inte månens max eller min temperatur vid Apollo landningsplatserna som ägde rum under mån morgonen. Dessutom kan temperaturen mätas med radioteleskop som kan ta fram dess strålningsspektra. Slutligen har vi olika sonder som t.ex LRO som gjort mätningar på mån temperaturen samt även andra länders sonder.
Citera
Igår, 17:25
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nej, bevisbördan ligger helt och hållet på dig.

Vi som vet att månlandningen har hänt behöver inga mer bevis för att den hänt.
Citera
Igår, 18:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Du menar att ett anonymt snille på Flashback har samma trovärdighet som ett otal oberoende myndigheter och forskare och raketingenjörer i flera länder? I din värld kanske.
Citera
Igår, 18:47
Medlem
Citat:
Det var nog för viktigt, symboliskt var det viktigare än att faktiskt åka till månen, jag undrar när de kom på att det var totalt omöjligt, eller visste de det hela tiden?
Våren 1958 upptäckte Van Allen sina "bälten". Redan i augusti samma år började man spränga kärnladdningar i "rymden".
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Argus
Det fortsatte med operation Fishbowl (passande namn).
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Fishbowl
De försökte spränga sig ut men misslyckades.

Sedan var det förstås så att det i vissa sällskap varit känt sedan länge att vi inte kunde färdas särskilt långt uppåt från jordytan, precis som vi inte kan ta oss särskilt långt ned under den. Thomas Wolsey var en ledande gestalt i ett av dessa sällskap och uttryckte sig så här i början av 1500-talet när eliten var hotad av reformationen och boktryckarkonsten: https://archive.org/details/lifeandr...e/157/mode/2up (s.157-158)
Citat:
For this purpose, since printing cannot be put down, it is best to set up learning against learning and by introducing able persons to dispute, to suspend the laity, between fear and controversies. This, at worst yet, will make them attentive to their superiors and teachers.
Lärdom mot lärdom, stoppa verklig kunskap med falsk kunskap, för att behålla makten över berättelsen om tillvaron. Jag funderade länge över motivet bakom månlandningsbluffen innan jag insåg att det måste handla om just detta, att behålla makten över berättelsen om tillvaron. Den håller inte utan rymden.
Senast redigerad av Tramss Igår kl. 19:02.
Citera
Idag, 02:42
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det finns inga bevis överhuvudtaget mer än en massa påhitt och motsägelser.

Som sagt vad du tycker, tror, vill har 0 betydelse för att månlandningen skett.
Din posthistorik är inte direkt smickrande på Flashback
Finns så många bevis att skulle du försöka motbevisa dem alla skulle du dö av ålder, en smart människa förstår att bevisen är hållbara men du tillhör inte dem.

Ta månstenarna som matchar de som Sovjetunionen samlade in, hyfsat omöjligt att de skulle matcha så om det var fejk. Gissar på att du inte förstår det för att du är ett troll (återigen enligt din posthistorik)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in