2024-12-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att uttala sig om R:s intelligens, Hon är ju bara 13 år, och har helt klart utmaningar. Inget som sticket ut vad gäller hennes intelligens, tycker jag. R:s empatibrist kan förstås bero på någon grad av psykopati, vilket gör att hon beter sig respektlöst, gränslöst, skrupelfritt, nonchalant, orädd, skamlöst osv, osv. Detta kan göra att "vi andra" kan uppfattar beteendet som urdumt, men i själva verket beror beteendet på att hon "skiter i vad andra tycker"?

Ja, hur ska man tolka R:s beskrivning av hur hon berättar hur hon vrider runt kniven så att det låter när "organen" rör sig där inne och (A101/951):

"Så hennes sista ord var bara "nej Raffe, varför gör du såhär? Snälla, jag älskar dig",
sedan dog hon. Och mina sista ord var till henne jag älskar dig, glöm inte det.
"

"Sen jag minns Emilia, hon ba, när jag låg kvar med henne hon ba, och så sa hon sina sista ord
till mig som ni redan har fått höra. Sen jag minns innan, hon ba, i samma mening, hon ba, sa
hon, hon ba "snälla rör mig inte mer". Då tänkte jag bara fuck you, du…
"

Detta har hon berättat även för andra, så det borde väl stämma.

Sadistiskt, fruktansvärt att läsa:

"FL: Och så beskriver du de här slagen Rafaella. Vad hände sedan när du slutade slå?
RE: Ja, Emilia gråter och säger att hon vill ha sin morsa.
FL: Emilia gråter och säger att hon vill ha sin morsa, säger du?
RE: Ja.
FL: Vad hände sedan?
RE: Sedan så sa vi såhär, nej. Och sedan så började jag prata om hennes cigg. Typ såhär: Vart
är hennes cigg. Och sedan Emilia bara, de är där, sådär. Sedan hittar en tändare i stället. Och
så brände vi henne.

FL: Berätta om det.
RE: Ja, vi brände henne och sedan. Var hon tyst en stund sen skrek hon, aah, såhär, aah, aah
sådära. Sedan slutade vi. Vi brände henne tre gånger.
FL: Nu säger du vi, berätta om det går till?
RE: Jag tar upp tändaren och bränner henne.
FL: Du tar tändaren och bränner henne?
RE: Ja, och sedan så slutade jag för mina handskarna skulle brinna upp. Då sa jag till
(ohörbart), ja handskarna kommer brinna upp såhära. Så bara, skitsamma. Så jag vet inte om
vi slänger den eller så tar med den. Jag minns inte. Jag tror vi slängde den.
"

Hon (de?) slutar inte för att de tycker synd om E, utan för handskarna brinner upp...

Alla tre förefaller ju utvecklingsstörda. Det tror jag definitivt att de är. Samt deras föräldrar.
Jag tycker även de ska göra en ny utredning för rättspsykiatrisk vård, den lilla galningen kvalar ju in för det och borde få livstids förvaring där.
Hon är helt livsfarlig och är så splittrad och oförutsägbar att hon inte förstår sig själv eller vad hon ska göra om fem minuter.
Citera
2024-12-22, 00:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outues
Alla tre förefaller ju utvecklingsstörda. Det tror jag definitivt att de är. Samt deras föräldrar.
Jag tycker även de ska göra en ny utredning för rättspsykiatrisk vård, den lilla galningen kvalar ju in för det och borde få livstids förvaring där.
Hon är helt livsfarlig och är så splittrad och oförutsägbar att hon inte förstår sig själv eller vad hon ska göra om fem minuter.

ADHD också. Så kan man ju uppfatta en person med ADHD, lever här och nu. Splittrad och ingen framförhålling, dvs impulsiv.
Senast redigerad av notknapparen 2024-12-22 kl. 00:48.
Citera
2024-12-22, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outues

Fast nu har det ju nämnts hur många gånger som helst att hon inte är straffmyndig och alltså finns det inga förutsättningar för rättspsykiatrisk vård.
Enda hoppet står till "vanlig" psykiatrisk tvångsvård.
Citera
2024-12-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det finns andra bilder där de inte är utsuddade.
Kan det inte vara så att det står Meloka? så heter M iaf på instagram
Citera
2024-12-22, 02:32
Medlem
Citat:
Tycker att det är svårt att tyda vad som står. Av bilderna kan jag enbart se att det finns bokstäver samt hjärta på vänster hand /handled, varav en bokstav är M. Men tycker även att det finns ett stort E, I?? RIP??

Döm själva:

https://imgur.com/a/PEHbN8u

https://imgur.com/a/IjM0UW1

Finns övervakningsbilder minns jag där M och R går hand i hand efter mordet. Behöver inte betyda att de (eller R) är i förhållande eller liknade, utan kan vara tecken på att de är tillsammans i detta mord. Svåt veta.

R förnekar iaf i de första förhören (har inte läst alla), att hon är lesbisk eller älskar M på "det sättet". Men säger ändå odr om att hon inte kan leva utan henne, bil av med henne eller liknande som jag minns. Att hon äslkar henne osv.

Står det inte Meloka tro? Så heter ju M på Instagram iaf. Tycker det ser ut som det
Citera
2024-12-22, 02:42
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Även uttalandet att hon kunnat ta det avgörande hugget, eftersom hon bara är 13, visar ju vilka oerhörda brister som finns när det gäller just konsekvenstänk, empatisk förmåga och impulskontroll. Man kan också enkelt konstatera att det bortsett från det nyss nämnda även finns tydliga tecken på brist på livserfarenhet, perspektiv och referensramar då hon inte ens reflekterar över hur omgivningen kommer att se på henne och hennes agerande, hur det kommer påverka hennes familj eller hennes egna möjligheter att skaffa/behålla vänner osv. Kort och gott: Zoomar du ut lite och verkligen lyssnar på vad hon säger och ser till hur hon agerat, så kommer du förstå "hur lite hon förstår, trots att hon förstår".
Fast då pappan är kåkfarare och hon själv suttit på institution så räknar hon knappast med att leva ett Svenssonliv. Utan det är ett kort liv med lång fängelsetid (rättspsyk?) som väntar. Så i den situationen är det smart att mörda innan hon blir straffmyndig så hon får respekt på framtida institutioner.
Citera
2024-12-22, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlu
Fast nu har det ju nämnts hur många gånger som helst att hon inte är straffmyndig och alltså finns det inga förutsättningar för rättspsykiatrisk vård.
Enda hoppet står till "vanlig" psykiatrisk tvångsvård.

Fel.
Citera
2024-12-22, 06:47
Medlem
Citat:
ADHD också. Så kan man ju uppfatta en person med ADHD, lever här och nu. Splittrad och ingen framförhålling, dvs impulsiv.

Verkligen inte, det var det dummaste jag hört. Elaine Eksvärd är bara en av alla framgångsrika människor med ADHD. Prata inte om diagnoser du inte vet nånting om. Det lilla äcklet har utvecklingsstörning och psykopati.
Citera
2024-12-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det bruka talas om att beroende på personligheten använder människor instinktivt en av tre försvarsmekaninismer vid en hotfull situation. Slåss, fly, eller stelna till. Många människor går nog att betvinga bara genom att hota med en kniv och är man då två kan en hota och den andra tejpa. Nu verkar E inte alls var av den typen som stelnar till utan kämpade i vild panik trots att hon var tejpad och i underläge med ett vildsint knivhot emot sig, så det var säkert en kamp redan innan det kom så långt. Att de var så andfådda tyder också på det.

Tro inte det hade slutat med mord om hon hade stelnat till och betvingat sig helt så de kunnat fortsätta förnedringen med att pissat på henne eller vad de nu tänkt göra. Det kan ligga ett litet korn av sanning i uppgifterna att det första livshotande sticket kom i en kampsituation även om det är en våldsam överdrift att det var offret rörelse som tryckte in kniven.

Vart finns det fungerande länkar till filmer som visar händelseförloppet?
Citera
2024-12-22, 07:32
Medlem
Vart finns det fungerande länkar till filmer som visar händelseförloppet?
Citera
2024-12-22, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gusten86
Fup: https://gofile.io/d/19MZc1

Fungerar inte
Citera
2024-12-22, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galaxenspulver