Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.
Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.
Därför att jag som löntagare med minimalt behov av samhällets tjänster i form av vård och sociala insatser tjänar betydligt mer på sänkt skatt än höjd skatt.
Att man slipper öppna gränser och en slapp attityd mot den importerade kriminaliteten får man på köpet.
Det är länge sedan vänstern brydde sig om "vanliga löntagare", typ den senaste var Göran Persson. Efter Göran så ser vänstern svenska löntagare som rasistiska nazister, det parti som idag är mest likt gamla tiders socialdemokrater är SD.
Vänsterns uppgift är att kontrollera massorna. Du ska ha det tillräckligt bra för att inte revoltera men de vill absolut inte att du blir rik och börjar ifrågasätta vad du får för all skatt du betalar.
På senare år har det dock blivit mer och mer att till och med politiker står och babblar om hundralappar till olika grupper hit och dit.
Man ska rösta för det politiska system man på sikt tror är bäst för landet.
Tror man tex att det blir bättre för alla om det lönar sig att jobba i stället för att gå på bidrag så är det ett argument för att rösta höger, även om man själv behöver bidrag. Det krävs skattepengar för att kunna betala ut bidrag vet ni.
Det är länge sedan vänstern brydde sig om "vanliga löntagare", typ den senaste var Göran Persson. Efter Göran så ser vänstern svenska löntagare som rasistiska nazister, det parti som idag är mest likt gamla tiders socialdemokrater är SD.
Vad är argumenten för att knegare tjänar på massinvandringen, nedläggningen av energiproduktionen, underfinansieringen av statens kärnuppgifter, finansierandet av propaganda och politruker för tiotals miljarder årligen och allt det andra som vänstern driver?
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.
Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.
Dom med 70k i lön !
Vad får dom för dom 100tals k dom betalar i skatt varje år med vänsterstyre 🤔
Göran Persson var höger sosse! Du får nog gå längre tillbaka i tiden!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!