2024-12-23, 12:45
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Klassisk vänsterretorik som inte håller logisk granskning. Självklart får skattesänkningar mest effekt för de som betalar mest i skatt. En bidragstagare som inte betalar någon skatt kan ju inte få lägre skatt.
Man ska ju inte glömma att vi har typ 2 miljoner människor som får betalt i skattemedel, deras inkomstskatt är ju bara en pappersexercis. Dessa tjänar inte heller något på att skatten sänks eftersom att det är teater för dem.
Citera
2024-12-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleezeball1
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.

Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.
Men för helvete, hört talas om jobbskatteavdraget?`
Alliansen lade ner soosarnas gömställe för lata oduglingar, AMS, och sparade 50 miljarder som löntagarna fick istället. WTF
Citera
2024-12-23, 12:54
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Hur kan man på fullaste allvar vara så korkad att man röstar höger när man är vanlig löntagare? Och då menar jag även de som tjänar 40k/mån och till och med 70k/mån.
Högern har ALLTID försämrat för vanliga människor, det går säkert att se statistik på detta. I form av lägre löner, sämre skolor, sämre sjukvård, göra mediciner dyrare, sänka tandvårdsåldern och listan kan fortsätta ut i oändligheten.
Vi har haft högermajoritet i riksdagen de senaste 18 år och samhället har blivit en ren dystopi. Men trots detta så är det många arbetstagare som fortsätter rösta höger.
Kan någon snälla upplysa mig om varför och om argumentet är något i stil med "vänsterbliven" eller "sosseriet" så har du automatiskt erkänt att du är korkad.

Jag vill alltså höra konkreta anledningar varför du som löntagare röstar höger och gärna med exempel på vad högern faktiskt har gjort (alltså inte bara sagt och ljugit om) som gör att du röstar höger.
På vilket vis det har blivit bättre för mig med en högerregering:
1. Sänkt skatt på bränsle
2. Sänkt skatt på snus
3. Sänkt skatt på arbete
4. De kommer inte återinföra fastighetsskatten (puuuh, det kommer bli dyyyyyrt)
5. Jag kan be mina lokala vårdcentral att dra åt helvete när de föredrar att fika framför att hjälpa patienter
6. Jag kan hämta ut min medicin vart jag vill
7. Tid för besiktning är inga problem
8. Jag slipper ännu mer woke från MiljöPartiet
9. Äntligen får man beslagta kriminellas grejer på ett annat sätt. Ser jag någon kriminell jävel, så kan jag ringa polisen så kan de beslagta deras bil.
10. Bättre för företagare så fler kan gå till jobbet

Behöver jag berätta varför jag röstar höger?
Citera
2024-12-23, 12:54
Medlem
Citat:

Människor är idioter helt enkelt. Ta också högern privatiseringar som alltid lett till fördyringen och försämring. Nu säger tom liberalerna att de skall dra ned till ersättningen till privata arbetsförmedlingar då dessa var så dyra och så dåliga. Här har vi ett annat klassisk exempel på höger politik- https://www.dn.se/ekonomi/jonas-frob...gens-avgifter/
Citera
2024-12-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Vänsterns uppgift är att kontrollera massorna. Du ska ha det tillräckligt bra för att inte revoltera men de vill absolut inte att du blir rik och börjar ifrågasätta vad du får för all skatt du betalar.

Vänstern håller dig på mattan som en hund.

Är du en hund?

Högern är fan ännu värre, ta alla de jävla övervaknkningar de kommer med- kameraövervakning utan tillstånd av ”andra aktörer” än polisen typ
Citera
2024-12-23, 12:58
Medlem
Tyvärr har S och vänstern haft skyddlappar, hanterat kriser uselt. Jag har röstat på säkerheten de senare valen och på. lägre inkomstskatter.

Men alltså, handeln kan inte räkna med högre konsumtion när stora inkomstgrupper i välfärden inte hänger med.

Skulle det varit i privat regi hade det varit samma sak. Aktieägare vill ha utdelning och företagartopparna roffar åt sig istället för att ersätta arbetare och tjänstekollektivet. Det vill säga, en hel del kan inte konsumera. Ca 200 000 barn lever I fattigdom i Sverige. Var tionde barn.

Så man förstår också att födelsetalen går ner. Har man inte råd med familj så har man inte.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-12-23 kl. 13:01.
Citera
Medlem
Ytterligare en trolltråd med 1-100 inlägg och starkt emot alla icke-vänsterextrema.

Fy fan kom igen Flashback! Sluta bli som Aftonbladet....
Citera
Medlem
Högern har väl alltid varit emot bidragstagare å hyllat folk i arbete, vad är konstigt med det.?
Citera
2024-12-23, 13:02
Medlem
Att läsa på fb har blivit som att lyssna på ett självspelande piano. Man vet precis hur det kommer att låta, precis som när såna här ämnen kommer upp här..
Citera
2024-12-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Tyvärr har S och vänstern haft skyddlappar, hanterat kriser uselt. Jag har röstat på säkerheten de senare valen och på. lägre inkomstskatter.

Men alltså, handeln kan inte räkna med högre konsumtion när stora inkomstgrupper i välfärden inte hänger med.

Skulle det varit i privat regi hade det varit samma sak. Aktieägare vill ha utdelning och företagartopparna roffar åt sig istället för att ersätta arbetare och tjänstekollektivet. Det vill säga, en hel del kan inte konsumera. Ca 200 000 barn lever I fattigdom i Sverige. Var tionde barn.

Så man förstår också att födelsetalen går ner. Har man inte råd med familj så har man inte.

Bara att följa Leif Östlings råd med att lägga ner onödiga myndigheter o vips har vi 82 000 miljoner till dina 200 000 barn. Så enkelt.
Citera
2024-12-23, 13:04
Medlem
Wyrdkins avatar
Om du räknar SD som höger så är det för att invandringen är livsviktig för hela Sverige och tyvärr vägrar S samarbeta med SD.

Menar du de andra skitpartierna håller jag med dig. Fattar inte hur man kan rösta på M,L,C eller KD.
Citera
2024-12-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det trodde jag med när jag var ung men upptäckte att det kan förändras fort. Har du använt dina sänkta skatter till att spara för exempelvis mediciner? Jag själv har nu bytt till en mycket billigare medicin än jag hade tidigare och den kostar 37 000kr var fjärde vecka.

Okej vi fattar. Du är multisjuk med noll möjlighet att påverka din framtid. Förstår varför du sätter din tilltro till vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in