2024-12-25, 23:35
Medlem
Senare ikvll, s rapporterade finskt media vid 19 tiden p finsk tid, ett mystiskt "smll" i centrala Helsingfors. Media sa direkt att de var en jordbvning, med en richterskala p 1.3. Personligen, s ha jag svrt att tro p att de var en jordbvning. En lngre tid, s ha jag fljt rysk propaganda. De lustiga att dom brja prata om Finland mer och mer p den senaste tiden. Hela scenariot knns uppdukad att Ryssland hller p att smida planer, infr ett invasion av Finland:

1. Kyrkan frbereder sig en halv miljon gravar.
  2. Sverige kper nya automatvapen bde ifrn Finland och USA.
  3. Kabel intrnget sker all snabbare takt.
  4. Driftstrningar p Swish och olika banker.
  5. Frgiftat vattenalger och el driftstrningar runt i hela landet sker nu p daglig basis.

Min magknsla sger att invasion av Finland kommer att ske vid det finska nyret. Jag hoppas jag ha fel, men nnting r p gng.
Citera
2024-12-25, 23:40
Medlem
Denna kanalen ha bra reportage om deras ankare: https://www.youtube.com/watch?v=j0Jb4mAz2-I
Citera
2024-12-25, 23:43
Medlem
Jofs avatar
Borde vara ltt att koppla kabelbrott till bt.
Citera
2024-12-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Det r det de r drfr detta r mystiskt.. ska bli intressant nu nr Trump tar ver makten i USA om snt hr kommer lugna sig. Isf vet vi svaret vilka som ligger bakom.
Citera
2024-12-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det kan vl vara kineserna ocks. Som de gjorde sist nr de klippte datakabeln fr ngon mnad sen.

De frefaller som att vrlden frbereder sig alltmer p WW3 nu.

Det blir inget WW3.
Det r alldeles fr kostsamt fr bda sidor.
Citera
2024-12-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Senare ikvll, s rapporterade finskt media vid 19 tiden p finsk tid, ett mystiskt "smll" i centrala Helsingfors. Media sa direkt att de var en jordbvning, med en richterskala p 1.3. Personligen, s ha jag svrt att tro p att de var en jordbvning. En lngre tid, s ha jag fljt rysk propaganda. De lustiga att dom brja prata om Finland mer och mer p den senaste tiden. Hela scenariot knns uppdukad att Ryssland hller p att smida planer, infr ett invasion av Finland:

1. Kyrkan frbereder sig en halv miljon gravar.
  2. Sverige kper nya automatvapen bde ifrn Finland och USA.
  3. Kabel intrnget sker all snabbare takt.
  4. Driftstrningar p Swish och olika banker.
  5. Frgiftat vattenalger och el driftstrningar runt i hela landet sker nu p daglig basis.

Min magknsla sger att invasion av Finland kommer att ske vid det finska nyret. Jag hoppas jag ha fel, men nnting r p gng.
Skratt!!!

Med vilka trupper?

Men det r sant att dessa vidriga uralnegrer piskar upp antifinska stmningar bland sina jordtrlar.
Citera
2024-12-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Det blir inget WW3.
Det pgr redan.
Citera
2024-12-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Det pgr redan.

Jaha, vart d?
Fr vad jag tolkar som ett vrldskrig r nr flera lnder gr i vpnad attack mot varandra.
Du pratar om proxy och hybridkrig och det r inte att kalla fr ett vrldskrig.
Citera
2024-12-26, 00:06
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Alla kan se var fartyget Xin Xin Tian befinner sig: https://www.vesselfinder.com/?imo=9359715

Min uppfattning: Det hr gngen r det lge att ta in fartyget i Estisk hamn och hlla frhr och utredning till dess Estiska myndigheter ftt alla svar.

Konsekvenserna mste bli strre n att china kan sga att fartyget ska ka och visa finger t stersjns lnder.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2024-12-26 kl. 00:10.
Citera
2024-12-26, 00:08
Medlem
Citat:
Jaha, vart d?
Fr vad jag tolkar som ett vrldskrig r nr flera lnder gr i vpnad attack mot varandra.
Du pratar om proxy och hybridkrig och det r inte att kalla fr ett vrldskrig.
Iran, Kina, Nordkorea och Ryssland angriper Ukraina. Det r flera nationer.

Men det r off topic. Det hr handlar om ryzzjvlarna angrepp p oss.
Citera
2024-12-26, 00:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det blir inget WW3.

vr sida (vst) har naturligtvis ingen nskan om WW3. Dremot s r frgan om diktatorsidan har rd att vi inte har WW3. Ryzzland (putin) har hintat om vad han ska gra senaste 20 ren. Ukraina r bara en pytte pytte liten del av hela planen.

Kina har vissa planer (bland annat Taiwan) och de har nog inte heller rd att INTE ha WW3. Vi har redan sett hur kinesen och ryzzen trlar runt och trasslar med olika saker de inte har att gra med.

De hade nyss snder datakabeln och nu detta. Det finns vl ingen som tror att det r slumpen? Eller ngon fisk som tuggat snder kabeln. Mjligtvis en kinesisk fisk d.
Citera
2024-12-26, 00:53
Medlem
Polis2010s avatar
Det r bara Sverige som r helt skra p att kabeln har klippts av. Inte ens finska kraftbolaget vet skert. Expressen och Aftonbladet tar alla chanser att skylla allt p Ryssland. Till och med att de sprngde sina egna gasledningar. Expressen r helt mongo och frsker slja lsnummer och klickbeten. Om ngra dagar vet vi mer och finska tungbrgaren Turva hller koll p XI Peng 1-5. Dremot r jag sker p att frra kinesen drog snder internetkablar. Svensk pissmedia br titta sig i spegeln och fundera p vem det gagnar att skramla i tomma tunnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in