Citat:
Ursprungligen postat av
AF11
Är nog mer till denna historia. Hur kan de t ex driva restaurang i väntan på uppehållstillstånd
Jag vet inte riktigt vad uppehållstillståndet har att göra med att pojken inte fick följa med i ambulansen första gången och att ambulansen den andra gången stannade 40 min i hemmet för att invänta personal från en ambulans.
Du får gärna förklara hur du tänker kring hur uppehållstillståndet har att göra med att ambulanspersonalen fördröjde vården.
Svaret på frågan du ställde är att det är deras släktingar, inte dem, som äger restaurangen. Det står i artikeln.
Det också står i artikeln att det är en farbror som bott längre än dem i Sverige som ringde vårdcentralen. Så det troliga är att det är han som äger restaurangen.
Hemskt att inte ambulanspersonalen inte insåg hur sjuk pojken var. Jag har sett dokumentärserien från andra länder kring ambulanser och där tar de hellre ett barn till sjukhus en gång för mycket än för lite.
Det känns som att de trodde han var en hypokondriker eller att hans föräldrar överdrev. Så var ju tyvärr inte fallet.