Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-28, 01:05
Medlem
Hej Flashback.

Jag har tillbringat extremt många nätter och år samt somnat in till denna kamrat Dan Hörning som har producerat poddar som: Seriemördarpodden, Palmemordet, Mördarpodden, Massmördarpodden, Gympodden, Fenomen m.m !!! En mycket flitig man, det finns även en podd där man kan sova skönt när han pratar om igelkottar.

Då det inte till dags datum finns någon flashbacktråd om denna herre så tycker jag att det är dags för denna kändis.

Fråga.
Vad känner du till om Dan Hörning?

ps. Hörning, det var ett skumt efternamn är det taget?
ds.

ps2. Jag gillar karln, han verkar down to earth och trevlig och hade gärna tagit en mördar-öl med honom.
ds2.

Men vi får väl se efter vad denna flashback tråd kan ge.
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2024-12-28 kl. 01:32. Anledning: Onödigt att lägga en superlativ text i titel. Samt korrektur från kändis till känd i titel.
Citera
2024-12-28, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Hej Flashback.

Jag har tillbringat extremt många nätter och år samt somnat in till denna kamrat Dan Hörning som har producerat poddar som: Seriemördarpodden, Palmemordet, Mördarpodden, Massmördarpodden, Gympodden, Fenomen m.m !!! En mycket flitig man, det finns även en podd där man kan sova skönt när han pratar om igelkottar.

Då det inte till dags datum finns någon flashbacktråd om denna herre så tycker jag att det är dags för denna kändis.

Fråga.
Vad känner du till om Dan Hörning?

ps. Hörning, det var ett skumt efternamn är det taget?
ds.

ps2. Jag gillar karln, han verkar down to earth och trevlig och hade gärna tagit en mördar-öl med honom.
ds2.

Men vi får väl se efter vad denna flashback tråd kan ge.
Tycker han är helt otrolig. Hans senaste historiepodd är galet detaljerad och flera avsnitt kan handla om ett ämne. Annorlunda och superbra
Citera
2024-12-28, 09:56
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Han är bra, MEN det är något med hans röst som är helt otroligt jobbigt att lyssna på. I början av hans podd om Palmemordet så var det hundratals kommentarer efter varje avsnitt just hur vansinnigt irriterande hans sätt att prata var med helt random höjningar mm… han blev bättre sen, men jag klarar inte att lyssna på honom och kan inte fatta hur så många kom över hans sätt att tala på.
Citera
2024-12-28, 10:01
Medlem
Fettsugnings avatar
Tycker han är bra. Jämfört med de kvinnliga poddare som håller på med true crime är han mer saklig och mindre flamsig.
Citera
2024-12-28, 11:17
Medlem
HBTKuks avatar
Dan är grym. Han har blivit en följeslagare på livets stig.

Finns inget ont att säga om den mannen. Så låt bli.
Citera
2024-12-28, 11:57
Medlem
C.B.G.s avatar
Den förste svenske mästaren i Magic The Gathering någonsin. Osäker på årtalet. Mitten på 90-talet någon gång. 95/96/97?

Släktnamnet Hörning tror jag kommer från Ångermanland. Han som fälldes för mord på en ung flicka 30 år efter dådet hette Hörning innan han bytte namn. Är dom släkt månntro?
Citera
2024-12-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Han är bra, MEN det är något med hans röst som är helt otroligt jobbigt att lyssna på. I början av hans podd om Palmemordet så var det hundratals kommentarer efter varje avsnitt just hur vansinnigt irriterande hans sätt att prata var med helt random höjningar mm… han blev bättre sen, men jag klarar inte att lyssna på honom och kan inte fatta hur så många kom över hans sätt att tala på.
Jag gillar Dan, och han har varit i min poddspelare i många år. Så jag menar inte detta som något elakt:

Han "lyssnar" nog inte på det som han läser alltid. Betoningarna kan vara helt slumpmässiga. Min teori är att han stänger av lite och ögonen läser ord men han är inte med i huvudet (under begränsade tider).

Men, han är bra på annat
Citera
2024-12-28, 15:44
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Jag gillar Dan, och han har varit i min poddspelare i många år. Så jag menar inte detta som något elakt:

Han "lyssnar" nog inte på det som han läser alltid. Betoningarna kan vara helt slumpmässiga. Min teori är att han stänger av lite och ögonen läser ord men han är inte med i huvudet (under begränsade tider).

Men, han är bra på annat

Ja exakt, betoningarna är helt random, helt plötsligt gapar ahn till på vilket ord som helst. Som sagt, jättebra ideer på poddar, men hur fasen folk orkar lyssna på honom är för mig obegripligt faktiskt.
Citera
2024-12-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Ja exakt, betoningarna är helt random, helt plötsligt gapar ahn till på vilket ord som helst. Som sagt, jättebra ideer på poddar, men hur fasen folk orkar lyssna på honom är för mig obegripligt faktiskt.
Kul att jag inte var den enda som kände så . Jag får erkänna att jag nog ändå vant mig rätt mycket, men ibland slås jag av tankar som "varför uttalade han det så?"

Ibland kan jag börja skratta också när han citerar folk, han har en speciell röst som han alltid använder då. Typ: "Nu ska jag DÖDA dig "

Men Dan, om du läser din tråd, du är bra och jag hoppas du fortsätter podda länge.
Citera
2024-12-28, 18:53
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Kul att jag inte var den enda som kände så . Jag får erkänna att jag nog ändå vant mig rätt mycket, men ibland slås jag av tankar som "varför uttalade han det så?"

Ibland kan jag börja skratta också när han citerar folk, han har en speciell röst som han alltid använder då. Typ: "Nu ska jag DÖDA dig "

Men Dan, om du läser din tråd, du är bra och jag hoppas du fortsätter podda länge.

Jag föreslog ju Palmepodden till alla jag känner som är intresserade av saken, men ingen av dem klarade att lyssna på Dan, det var som sagt ännu värre i början..
Citera
2024-12-28, 20:40
Medlem
GhostofMozarts avatar
Känns lite torr i munnen när han talar.
Citera
2024-12-29, 01:08
Medlem
Måste nog rätta min tråd-start en del, Dan Hörning skriver sällan manus själv så osäker på om det går att kalla honom en producent som jag gjorde.

Jag har även ett litet tips, och det är avsnitten med de 2 holländska tjejerna som kommit vilse i Panama, otroligt spännande och mytiskt. Finns på mördarpodden under namnet Lisanne Froon och Kris Kremers. Men detta är utanför ämnet där vi här diskuterar just Dan Hörning.

On topic dock, jag tycker det har låtit mellan åren som att han förändrar sin röst via settings, alltså att han vill låta annorlunda än han faktiskt låter, detta kanske bara har med svårigheten att ställa in ljud osv så jag vet inte mer än just påståendet.
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2024-12-29 kl. 01:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in