Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-28, 03:06
Medlem
Zoologens avatar
Jag har hellre ett par i medelåldern som dammsuger vid den tiden över mig, än som i mitt fall en barnfamilj som hoppar i golvet kl 22.
Citera
2024-12-28, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Jag har börjat tröttna. På Helger kan det vara att man blir väckt runt 8-9 av att det börjar dammsugas ovanför mitt sovrum. På Kvällar/nätter (varje dag) så hörs jag hur det smälls i dörrar/möbler/allmänt oväsen ovanför mitt sovrum eller hur det springs runt med tunga fotsteg. Det är ett äldre par som bor ovanför.

Jag bor i en BRF, självklart förstår jag att det inte kan vara knäpptyst hela tiden men det är orimligt att man ska göra oväsen hela tiden av sig också. Vad kan jag göra? Prata med styrelsen? Jag har pratat med grannarna när de höll på att borra hela kvällen för ett år sen och fick ett drygt nonchalant svar tillbaka om att det bara "hade några skruvar kvar" eller att jag höll på att festa hela tiden. Så att prata med grannarna verkar inte hjälpa.

Trodde per automatisk att man hade bra grannar om man bodde i en BRF.
Citera
2024-12-28, 09:35
Medlem
Rumpkorvens avatar
Hyr en vacum cleaner och kör den i taket (eller vilken riktning nu grannen bor i). Gör det på natten. Sen kan du bygga en tratt och rikta mot grannens riktning och spela en sjukt irriterande sång hela natten. Fortsätt tills de slutar.
Citera
2024-12-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Trodde per automatisk att man hade bra grannar om man bodde i en BRF.
Man skulle kunna tro att betala en stor summa pengar gör så att idioterna försvinner men så är det tydligen inte.
Citera
2024-12-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Man skulle kunna tro att betala en stor summa pengar gör så att idioterna försvinner men så är det tydligen inte.

Jag tycker det är sjukt att man ska betala stora summor pengar varje månad för att inte kunna nyttja sin bostad till fullo.

Många här verkar ju bry sig ett skit om att det finns andra människor runt omkring dem. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att visa hänsyn.

Ett ljud som är konstant kan bli jobbigt i längden oavsett vad för ljud det är.

Jag har bott i min lägenhet i snart 20 år och jag har ALDRIG haft problem med någon granne, fram tills nyligen då det flyttade in en jävla barnfamilj. Det låter som en jävla djungel ovanifrån, ibland fram till klockan 02.00 på en VARDAG. Jag kan inte förstå hur man ska förväntas lyssna på dessa ljud konstant? Jag måste liksom fly mitt hem och det har börjat bli rätt påfrestande för psyket. Jag liksom måste anpassa mina rutiner efter deras, vilket är riktigt jävla deprimerande!!

Jag har läst om folk som har blivit sjukskrivna på grund av såna här saker. Så här ska det inte behöva vara. Jag tycker att kan man inte bete sig i flerfamiljshus så ska man inte bo i ett heller. De som stör är dem som ska flytta ut till skogen där de kan leva om.
Citera
2024-12-29, 02:57
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Ojojoj! Någon lever ett vanligt liv mellan 8-22. Ring poolia! Du bör nog kolla upp boende i skogen istället, det skulle nog passa dig bättre.

Personer som kommer med dessa kommentarer är oftat idioter som själva stör sina grannar. Så är det någon som ska flytta så är det packet som stör och som inte kan uppföra sig.
Citera
2024-12-29, 02:58
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Efter läst dina tidigare trådar där du bla sitter och luskar i vem som kan vara felaktigt bokförd osv så känns det som du är grannen man vill flytta ifrån.

Det är klart att man kollar upp sina grannar. Grannar som stör kollar man upp lite extra så man vet vilket pack man har att göra med.
Citera
2024-12-29, 13:18
Medlem
Om man har grannar så får man räkna med en del oljud, och jag brukar sätta på radion eller använda öronproppar när jag ska sova.

Men det kan vara så mycket värre än dammsugning: fester, barnfamiljer och högljutt sex. Hade en granne som var 70 år som stönade och skrek, och man hörde hur saker åkte ner på golvet. Och det var varje dag. En dag tröttnade jag, och kopplade in högtalarna och spelade heavy metal. Men då satte hon på TV:n på högsta volym när de körde igång. Många förstår inte att det är inte trevligt att behöva lyssna på detta. Och jag har plågats av barn som har tränat på att spela blockflöjt varje dag. Eller spelat piano, och spelat fel hela tiden. Eller att de har badat varje söndagsmorgon prick 8.00 och det dånade i ledningarna eftersom huset var gammalt. Så dammsugning är egentligen ett ganska så litet problem, det kunde vara så mycket värre.

Ts: Är det tyst efter 22.00 när du har fest? Kan grannarna höra dig när du har sex? Använder du hörlurar när du lyssnar på musik för att ta hänsyn till grannarna? Vi alla stör på ett eller annat sätt, ingen är felfri.
Senast redigerad av Newton555 2024-12-29 kl. 13:44.
Citera
2024-12-29, 15:32
Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd men en granne har lagt in en störningsanmälan mot mig som är oriktig. Har pratat med omkringboende grannar eftersom jag vet att den inte är sann och fått bekräftat att det som står i anmälan inte stämmer.. Bor i en lägenhet som ägs av en privat hyresvärd, typ som HSB. Vad är chanserna att jag kan få ut information om vem som lagt anmälan? Är helt hundra procent säker på vem det är som lagt den. Men jag behöver beviset från hyresvärden så jag kan anmäla om förtal. Går det att få ut tror ni? Någon med erfarenhet?
Citera
2024-12-29, 15:49
Medlem
Jag stör mig typ aldrig på ljud från grannar. Sexljud eller våld är gränsen och det har jag inte hört på år och evigheter.

Det enda som är verkligen störande med grannar är när de inte sköter gemensamma utrymmen, saboterar eller kastar sopor överallt utomhus eller förstör soprum och sortering. Annars så känns det som jag stör bra mycket mer än störs. Sedan den där benägenheten man får av att tappa grejer och bli köantig när man är vaken sent. Jag blir riktigt klantig utan sömn men utöver det är det bara den sär svenska anständigheten jag har som krav. Håll ordning där alla nyttjar utrymmena. Lite så.
Citera
2024-12-29, 17:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcotrafico
Vet inte om detta är rätt tråd men en granne har lagt in en störningsanmälan mot mig som är oriktig. Har pratat med omkringboende grannar eftersom jag vet att den inte är sann och fått bekräftat att det som står i anmälan inte stämmer.. Bor i en lägenhet som ägs av en privat hyresvärd, typ som HSB. Vad är chanserna att jag kan få ut information om vem som lagt anmälan? Är helt hundra procent säker på vem det är som lagt den. Men jag behöver beviset från hyresvärden så jag kan anmäla om förtal. Går det att få ut tror ni? Någon med erfarenhet?

Kontakta hsb steg ett, du har ju rätt att få veta varför du är anmäld och på vilka grunder. Kanske du får ett brev i veckan om det men det bästa är nog ringa.
Citera
2024-12-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kontakta hsb steg ett, du har ju rätt att få veta varför du är anmäld och på vilka grunder. Kanske du får ett brev i veckan om det men det bästa är nog ringa.
Det står vad anmälan avser i det utskicket jag fått. Därav att jag kunnat bekräfta med intilliggande grannar, utöver den grannen jag misstänker lagt anmälan, om att det inte stämmer. Jag har också svarat hyresvärden på mail då anmälan kom den vägen. Jag ska ringa dom imorgon som du säger. Vad är chansen att jag kan få ut namn på den som lagt anmälan tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in