• 1
  • 2
2025-01-03, 19:54
Medlem
Jag har sett erbjudanden om att registrera ett kontankort i sitt eget namn men sedan låta någon annan använda det. Betalning erbjuds för att göra det. Finns det några risker för den som registrerar ett kontantkort i sitt namn om det telefonnumret dyker upp i en brottsutredning?
Citera
2025-01-03, 19:55
Medlem
JustTrollings avatar
Ja, du kommer att åka dit när Abdullah säjer knark med ett kontantkort i ditt namn.

Varför tror du Abdullah inte vill ha kortet registrerat på sig själv?
Citera
2025-01-03, 20:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, bara risker.
Citera
2025-01-03, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOduglig
Jag har sett erbjudanden om att registrera ett kontankort i sitt eget namn men sedan låta någon annan använda det. Betalning erbjuds för att göra det. Finns det några risker för den som registrerar ett kontantkort i sitt namn om det telefonnumret dyker upp i en brottsutredning?

Hur mycket pengar erbjöds du? Många korkade människor som upplåter sina bankkonton till peningtvätt nöjer sig med 500-1000 kronor.
Citera
2025-01-03, 20:56
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ja, du riskerar att skjuten av ett rivaliserande gäng.
Citera
2025-01-03, 21:25
Medlem
tomatlarss avatar
De vill att du blir målvakt. Du får alla risker när personen i fråga köper olagliga saker i ditt namn och de tar inga risker.
Citera
2025-01-03, 21:59
Avstängd
garanterad risk-

du vet väl att det fanns ett visst datum då alla personer i sverige, för att använda ett SIM kort i mobilen, var tvungen att ha det reggat i nåsons namn. det betyder att den personen vars namn det är kopplat till får stå som ansvarig.

det skulle jag säkert förstått som 16-åring, även om jag hade legat gömd i en grotta flera år likt djingis khan eller muuu hahahaha mad.

du kan räkna med ett ditigalt fängelse. alltså för oss alla, det blir bara mer och mer sånt här, och om möjligen på sätt vi inte tänkt oss.

läs bibeln!
Citera
2025-01-03, 23:49
Medlem
Venators avatar
Citat:

Som många redan skrivit är det väldigt riskabelt, för det är ju uppenbart att den som betalar för en mobil i annans namn är ute efter något skumt. Så när polisen rullar upp en internationell barnporrhärva är det din dörr de slår in i gryningen och sedan kan alla dina grannar läsa på Flashback att det var du som var spindeln i det stora nätverket som spred bilder tjocka gubbar som knullade småbarn...

Men jag är lite nyfiken på om du sett några priser i dessa erbjudanden? Det hade varit intressant att veta.
Citera
2025-01-04, 02:28
Medlem
Citat:

I fall personen du ger kortet till inte är kriminell så gör du något mycket positivt för befolkningen som är extremt övervakad i Sverige.

Det finns alltid risk med att kämpa för frihet.
Citera
2025-01-04, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Som många redan skrivit är det väldigt riskabelt, för det är ju uppenbart att den som betalar för en mobil i annans namn är ute efter något skumt. Så när polisen rullar upp en internationell barnporrhärva är det din dörr de slår in i gryningen och sedan kan alla dina grannar läsa på Flashback att det var du som var spindeln i det stora nätverket som spred bilder tjocka gubbar som knullade småbarn...

Men jag är lite nyfiken på om du sett några priser i dessa erbjudanden? Det hade varit intressant att veta.
500 kronor.
Citera
2025-01-04, 10:01
Medlem
prokaryotkungens avatar
Måste du fråga om en sådan här sak så kanske ditt liv inte är värt mer än en femhunka.
De som är negativt inställda förstår nog bara inte hur många pizzor man kan köpa med 500 kronor!
Citera
2025-01-04, 10:04
Medlem
carlpetersen73s avatar
Är det samma regler för registrering av kontantkort i alla länder? Om inte borde man väl kunna köpa ett i ett annat land?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in