På linkedIn skriver han att han jobbar som väktare på Securitas. Tidigare har han haft som jobb Hundförare hos Kriminalvården 2003-2008. Däremellan verkan han ha hållt på med föreläsningar, utbildningar etc om hundar, narkotika etc.
Han har varit Hundförare Narkotikahund på Statens hundskola i Sollefteå år 2003-2003. Men... Myndigheten Statens hundskola upphörde år 1992 samtidigt som Sveriges hundcenter AB grundades med Sollefteå kommun och staten som ägare. Detta förhållande kvarstod fram till år 1994 då kommunen blev ensam ägare och skolan bolagiserades. Iris-gruppen (Synskadades Riksförbunds företagsgrupp) köpte skolan år 1996 och drev företaget Hundskolan i Sollefteå AB fram till juli 2002 då bolaget försattes i konkurs. Efter konkursen togs delar av verksamheten över av det då nystartade företaget Iris Hundskolan AB, vars huvuduppgift är att förse synskadade med ledarhundar.
se länk
Han skriver också att han gått vidareutbildningar/certifiering hundekipage på Polisens hundverksamhet i Karlsborg 2003-2006. Kanske kan det stämma, jag har inga andra uppgifter.
Men i detta
dokument skriver han lite annorlunda (från 2009):
"Jag har arbetat inom Kriminalvården sedan 1991. Under åren 2003 till 2008 arbetade jag som Narkotikahundförare. Har Hundinstruktörsutbildning. Man kan säga att jag har stor erfarenhet av att arbeta med människor och hundar. Under mina 18 år inom kriminalvården har jag träffat massor av intressanta människor, både intagna och personal."
Det kanske stämmer det hela och bara lite oklart skrivet men blir inte riktigt klok på om han jobbat inom kriminalvården hela tiden eller kanske räknar in när han hållt på med diverse annat som kanske kan anses relaterat tex som att hålla föredrag. Men det ger ett ganska svajigt intryck som givetvis bara förstärks av andra saker som Hummern, den falska utmärkelsen till länets företagare 2023 (
se inlägg #17) och att han påstår sig vara medlem i SNPF (viket han troligen inte kan vara om han inte fortfarande är anställd inom kriminalvården men det framstår ju inte som det även om han kanske utför konsultärenden som utbildningar etc- se
inlägg #7).