2025-01-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha här har du Moskvas borgmästare där han står och säger att de behandlar 600 000 ryska soldater och många av dem behöver prostethics och operationer. Svider va ditt jävla troll?

https://x.com/Mylovanov/status/1872019982965698726

1. Nu hänvisar du till ett fantasi konto som tillhör President, Kyiv School of Economics; Minister of economy, Ukraine, 2019-2020; Associate professor, University of Pittsburgh - att personen har svårt att stava på Amerikanska ens på sitt eget X konto säger det mesta.

2. I verkligheten finns det uttalande där Moskvas medborgare pratar om rehab och återkopplingssamtal - något som alla svenska soldater genomgår efter en mission, eftersom de tror att de mår bättre av sådant då de nuförtiden inte firas med parader och samhällets publika godkännande (en anledning till att WWII veteraner inte drabbades av mentala problem är just för att deras saker godkändes publikt - även i Tyskland, då och idag. Dagens soldater får hålla till god med psykolog samtal).

2.1. Summa summarum: Döda soldater har inte psykologsamtal och psykologsamtalade räknas bara som sårade eller permanent sårade i den mån den ägande staten gör så. För Ukraina finns det stora skäl att acceptera den gällande ordningen för sådana då de Ukrainska förlusterna annars skulle vara upp i 10M storleken inkl. civilister.

3. Noterar även att denne associate professor klagar på decimeringen av Ukrainas Olympiska trupp. Tydligen har närmare 300-400 Olympiska deltagare eller aspiranter för Ukraina stupat eller sårats i kriget - vilket är en ganska massiv reduktion av Ukrainas OS-trupp.

Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Du skriver själv att det är prorysk propaganda, varför i hela fridens namn väljer du att tro på prorysk propaganda?

1. Jag skriver att det är pro-Rysk propaganda så att du inte ska missförstå den saken. Likadant tillskrivs Ukrainsk propaganda pro-Ukrainsk propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Mop up i Kursk. Bara så du inte glömmer.

Vilka krig har Ryssland vunnit? II vk vann USA åt dem.

1. Enligt Rysk propganda mopades en hel pansarbataljon upp i går i Kursk. Kursk fickan håller på att falla samman och har krympt rejält de senaste 2 dagarna.

2. Kursk offensiven kommer att gå till historien som ett stort Ukrainskt felsteg eller ett rationellt steg i en "vilse i pannkakan pipedream" - dvs. ett drag baserat på ett felaktig världsuppfattning.
Citera
2025-01-07, 21:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Enligt Rysk propganda mopades en hel pansarbataljon upp i går i Kursk. Kursk fickan håller på att falla samman och har krympt rejält de senaste 2 dagarna.

Kom med bevis i stället för en massa LÖGNER i fortsättningen.
Citera
2025-01-07, 21:23
Medlem
Citat:
1. Nu hänvisar du till ett fantasi konto som tillhör President, Kyiv School of Economics; Minister of economy, Ukraine, 2019-2020; Associate professor, University of Pittsburgh - att personen har svårt att stava på Amerikanska ens på sitt eget X konto säger det mesta.

2. I verkligheten finns det uttalande där Moskvas medborgare pratar om rehab och återkopplingssamtal - något som alla svenska soldater genomgår efter en mission, eftersom de tror att de mår bättre av sådant då de nuförtiden inte firas med parader och samhällets publika godkännande (en anledning till att WWII veteraner inte drabbades av mentala problem är just för att deras saker godkändes publikt - även i Tyskland, då och idag. Dagens soldater får hålla till god med psykolog samtal).

2.1. Summa summarum: Döda soldater har inte psykologsamtal och psykologsamtalade räknas bara som sårade eller permanent sårade i den mån den ägande staten gör så. För Ukraina finns det stora skäl att acceptera den gällande ordningen för sådana då de Ukrainska förlusterna annars skulle vara upp i 10M storleken inkl. civilister.

3. Noterar även att denne associate professor klagar på decimeringen av Ukrainas Olympiska trupp. Tydligen har närmare 300-400 Olympiska deltagare eller aspiranter för Ukraina stupat eller sårats i kriget - vilket är en ganska massiv reduktion av Ukrainas OS-trupp.

1. Jag skriver att det är pro-Rysk propaganda så att du inte ska missförstå den saken. Likadant tillskrivs Ukrainsk propaganda pro-Ukrainsk propaganda.

2. Kursk offensiven kommer att gå till historien som ett stort Ukrainskt felsteg eller ett rationellt steg i en "vilse i pannkakan pipedream" - dvs. ett drag baserat på ett felaktig världsuppfattning.

Ha ha jävla troll gubbfan står och säger där 600 000 soldater och du tror inte på det. Fan till och med pro ryska bloggare är smartare än er och erkänner nederlag då och kritiserar ryska styrkorna då och då men inte ni och er måste de fan ha hittat på ryska Samhall.

Ta och översätt åt oss då jävla dasstroll vad han säger på ryska du borde väl kunna ryska eftersom du säger att han inte säger der han säger upp till bevis nu klappmongo.
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-07 kl. 21:39.
Citera
2025-01-07, 21:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du verkar inte känna till Rysslands historia. Vet du hur många ryssar nazisterna från tyskland dödade under andra världskriget? Vet du ens om att Banderas och andra i västra Ukraina sammarbetate med nazisterna och dödade tiotusentals judar och polacker? Förstår du varifrån Ukrainas nazister kommer ifrån? Vad du pratar om är en en dåre från Wagner som tydligen har träffat Apti Alaudinov. Du känner väl till Ukrainas neo-nazister, fascister och ultranationalister som har sina egna bataljoner eller är inbäddade i andra delar av den ukrainska armén och något liknade finns inte i den ryska armén. Hur du än försöker kommer du inte runt att de allra flesta ryssar hatar nazister, Putin med.

Du menar de som går i fackeltåg och firar en födelsedag? Huva vilka råskinn. Jävla klappträ
Citera
2025-01-07, 21:47
Medlem
Ha ha rysspacket fick vad de tålde.

🚀🔥 Consequences of ATACMS strike on Russian equipment and personnel in Kherson region.

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status...Z1jjGLUdw&s=19
Citera
2025-01-07, 21:48
Medlem
Another russian massive attack in the Kupiansk direction failed.
Ukrainian warriors destroyed:
◾️1 T-72 tank
◾️3 IFVs
◾️1 MT-LB

📹: 92nd Assault Brigade

https://x.com/DefenceU/status/187672...UAUXCYS2w&s=19
Citera
2025-01-07, 21:50
Medlem
Fighters of the "Rarog" UAV batallion within the 24th Mechanized Brigade, destroyed two Russian BMD-4s, two BMP-2s, and struck two T-80 tanks near Chasiv Yar

https://x.com/NOELreports/status/187...jThicV27A&s=19
Citera
2025-01-07, 22:02
Medlem
Citat:
[Vatnik-bladder raderat. Ingen ska behöva läsa det där en gång till.]

Ni verkar väldigt upprörda över Kursk, vatnik. Går det inte som ni hade tänkt er? Jag har precis för mig att bajsdvärgen sa att ukrainarna skulle vara ute före slutet av november 2024. Det blev inte så, eller hur, vatnik? Jag noterar dock att du använder dig av frasen ”ryzzk propaganda”. Det hedrar dig.

Har du några källor till dina påståenden? Som inte kommer från Kreml. Eller sitter du och hittar på nu igen?
Senast redigerad av fsck 2025-01-07 kl. 22:03. Anledning: Stavfel.
Citera
2025-01-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Helt korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Problemet med Minskavtalen, både 1 och 2 var att Ukraina ensam bröt dem. För det var Donbass mot Ukraina! Ryssland hade mindre att göra med avtalen än Tyskland, Frankrike och FN - som alla lovade att garantera att freden hölls. Men det tyckte varken Merkel eller den franska presidenten - enligt dem handlade det bara om att få ett stillestånd så att väst kunde förse Ukraina med mer vapen och fortsätta bomba Donbass.

Jasså. Om jag vill ha fakta att så skulle vara fallet, då har ni klappträn detta redo?
Jag har annan information.

Men upp till bevis nu.
Jag avvaktar nyfiket.
Citera
2025-01-07, 22:31
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Ni verkar väldigt upprörda över Kursk, vatnik. Går det inte som ni hade tänkt er? Jag har precis för mig att bajsdvärgen sa att ukrainarna skulle vara ute före slutet av november 2024. Det blev inte så, eller hur, vatnik? Jag noterar dock att du använder dig av frasen ”ryzzk propaganda”. Det hedrar dig.

Har du några källor till dina påståenden? Som inte kommer från Kreml. Eller sitter du och hittar på nu igen?

BehindRayban är oftast inte direkt nyanserad, balanserad eller korrekt i sina uppstolpningar men här måste jag ge honom att han är snäppet mer korrekt än Kenneth, Lars och andra som click-farmar med hjälp av goda Ukraina nyheter (oavsett om de är sanna eller ej).

Jag skrev en post för någon dag sedan om "Kursk-offensiven v 2.0"
Jag kan nu säga att exakt så var det.

Det positiva: Det var ingen jätteoffensiv där Ukraina "förlorade precis allt".
Det var ett test för att se om det fanns en svaghet. En begränsad mängd resurser användes till detta test. Ryssland gör exakt så precis hela tiden, men Ukraina har inte råd med den taktiken så det finns fog för kritik och eftertanke.

Det negativa: Testet föll inte väl ut. Berdin är helt återtaget av Ryssland. Jag har sett TG videos som antagligen är från igår men möjligen idag: Ryssar går obehindrat och helt obekymrat lugnt runt i Berdin och plundrar Ukrainska fallna soldater på västerländska vapen. Det innebär att Gråzonen inte heller är utvidgad och att båda sidorna är tillbaka i de positioner som var innan den nya "offensiven".

Visuellt bekräftat så har vi sett UKR förlora upp till 10 fordon av olika slag, ca 20 döda och ca 15 tillfångatagna. Vi har även sett Ryssland förlora ca 10 döda och ca 15 tillfångatagna.

Anfalla kostar alltid mer än att försvara.
Det gäller så klart även då Ryssland anfaller så dessa siffror ska inte vara en ref på annat än att anfall kostar mer än försvar.
Citera
2025-01-07, 22:34
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
BehindRayban är oftast inte direkt nyanserad, balanserad eller korrekt i sina uppstolpningar men här måste jag ge honom att han är snäppet mer korrekt än Kenneth, Lars och andra som click-farmar med hjälp av goda Ukraina nyheter (oavsett om de är sanna eller ej).

Jag skrev en post för någon dag sedan om "Kursk-offensiven v 2.0"
Jag kan nu säga att exakt så var det.

Det positiva: Det var ingen jätteoffensiv där Ukraina "förlorade precis allt".
Det var ett test för att se om det fanns en svaghet. En begränsad mängd resurser användes till detta test. Ryssland gör exakt så precis hela tiden, men Ukraina har inte råd med den taktiken så det finns fog för kritik och eftertanke.

Det negativa: Testet föll inte väl ut. Berdin är helt återtaget av Ryssland. Jag har sett TG videos som antagligen är från igår men möjligen idag: Ryssar går obehindrat och helt obekymrat lugnt runt i Berdin och plundrar Ukrainska fallna soldater på västerländska vapen. Det innebär att Gråzonen inte heller är utvidgad och att båda sidorna är tillbaka i de positioner som var innan den nya "offensiven".

Visuellt bekräftat så har vi sett UKR förlora upp till 10 fordon av olika slag, ca 20 döda och ca 15 tillfångatagna. Vi har även sett Ryssland förlora ca 10 döda och ca 15 tillfångatagna.

Anfalla kostar alltid mer än att försvara.
Det gäller så klart även då Ryssland anfaller så dessa siffror ska inte vara en ref på annat än att anfall kostar mer än försvar.

Och du har naturligtvis länkar som bevisar detta. se så var inte blyg nu, fram med dem bara.
Citera
2025-01-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Nej det kände jag inte till, länka gärna till Rysslands utrikespolicy och hur Putin har förkarat hur Ryssland ska se ut.

Tills dess flaggar jag det som en fet lögn.

Hahah har du missat när din husse pratade med Tucker och berättade om anledningen till kriget? Anledningen enligt Put-in Put-out var att skapa ett Stor Ryssland
Senast redigerad av mastaflex 2025-01-07 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in