2025-01-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ja, vi omskurna vet hur fantastiskt det är och skulle aldrig vilja ha tillbaka en sunkig förhud. Det är bara osäkra mansgrisar och incels som gnäller om att omskärelse har en negativ påverkan, är en stympning m.m. Jag blev själv omskuren i vuxen ålder, och kan således svara på den eviga frågan, hur det var före och efter. En bonus i sammanhanget, är att kvinnor även tenderar att föredra omskurna penisar, än dito med förhud. (Om de har haft samlag med en omskuren, och således kan jämföra.)

/AI

Det är väl klart du tycker det när du var felknullad med förmodligen för trång förhud. Älskar min förhud och har alltid gjort!
Citera
2025-01-09, 14:58
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Ju mer man läser om andra kulturer ju mer värderar man sin egen.

Den "svenska kulturen" är borta för flera år sedan, och värre kommer det bli. Om 100 år kommer det garanterat finnas fler mosker än kyrkor i Sverige, är glad att jag inte kommer leva då.
Citera
2025-01-09, 15:02
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Det är väl klart du tycker det när du var felknullad med förmodligen för trång förhud. Älskar min förhud och har alltid gjort!

Nej, jag hade en korrekt förhud och tyckte precis som du innan jag kom över till andra sidan.

Om man däremot skall hålla sig till topic, är det givetvis nödvändigt för en dylik klinik att allt görs enligt boken för att undvika infektioner i anslutning till ingreppet.

/AI
Citera
2025-01-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Våra myndigheter borde ha förbjudit detta för länge sedan, men de är för mesiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuttarna-I-Soppan
Man uppdagar detta och läkaren har dessutom fått kritik tidigare. Trots det drar man inte in läkarlegitimationen direkt? Steril miljö är A och O vid operation. Kan man inte efterfölja det ska man inte heller få utöva läkaryrket!

Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Verksamheten är väl dessutom skattefinansierad till stor del. D.v.s. du och jag betalar skatt som sedan används till att ge kliniken bidrag från stat och region för att driva ”sjukvårds” verksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Stört att det är önskvärt av någon. Iaf bord barn skyddas från detta och först utföras på eget bevåg efter 18 fyllda.

Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Det finns inget stopp på dumheterna, majoriteten av svenskarna har ingen aning om vad som händer i Sverige och anser fortfarande att "flyktingar" måste få skydd.
Det borde vara ett klart brott mot barnkonventionen där ”varje barn har rätt att uttrycka sin åsikt”.

Naturligtvis är våra rättsvårdande instanser alldeles för mesiga för att våga pröva detta i domstol och våra styrande att initiera en lagändring.

Bra att media vågar skriva om detta, vilket hade varit otänkbart för tio år sedan.

Tyvärr låter vi religion få styra för mycket vilket är bedrövligt. Vi lever i ett samhälle där vi kan flyga till månen, transplantera hjärtan och vet att utnyttja dna.
Men vi luras fortfarande att tro på tusenåriga skrönor.
Citera
2025-01-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
En riktig allkonstnär och ett sant, medicinskt geni är vad han är. Läkekonstens Leonardo da Vinci. Det spelar ingen roll om det är håligheter i ansiktet eller utstickande kroppsdelar i skrevet som måste åtgärdas. Dim* fixar! Jag hoppas att han inte blandar ihop ändarna på kroppen bara, och ger någon en omskuren tunga eller en rotfyllning i ollonet.
Gillar din reflektion😆😆😆
Citera
2025-01-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Vanliga människor duschar. Att skära i kuken för att man inte ids duscha är ju bara sinnessjukt.

Vem är det du pratar till som inte duschar??
Citera
2025-01-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Nej, jag hade en korrekt förhud och tyckte precis som du innan jag kom över till andra sidan.

Om man däremot skall hålla sig till topic, är det givetvis nödvändigt för en dylik klinik att allt görs enligt boken för att undvika infektioner i anslutning till ingreppet.

/AI

Det tror jag inte en sekund på för då skulle du inte gått till en klinik för att könstympa dig själv. Och ifrån en tjejs perspektiv måste ju en omskärd kuk vara tråkigare att leka med
Citera
2025-01-09, 15:19
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Här har vi alltså klinikens ägare i egen hög person:

https://m.facebook.com/dim*.j*sser/

(* = a)

Har tydligen studerat vid det mycket prestigefyllda och högaktade universitetet i Aleppo i Syrien. Men de tummade nog litegrann på hygienläran i kursprogrammet under hans studietid...

Inte ett spår av svensk assimilation i den familjen. Tandläkare är han alltså. Använder han förhudarna som gomsegelsimplantat?

Styrelsen:
https://www.allabolag.se/befattnings.../2K24KZSI63IHB
Senast redigerad av Lava 2025-01-09 kl. 15:29.
Citera
2025-01-09, 15:41
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Exakt! Det här är barbari & barnmisshandel med vidriga svenska statens goda minne

Jag önskar så att jag kunde hitta den artikel jag läste i DN som jag tror var i början av seklet. Vet inte heller om det var Masters, Kinsey eller Hite (eller ytterligare nån annan?) som DN refererade till men där stod iaf att man i en stor studie hade frågat omskurna & icke omskurna & bland lite äldre män så rapporterade icke omskurna om fler orgasmer & lättare att få orgasm än vad omskurna gjorde.

Detta säger ju självklart att det sitter känsel i förhuden.

Anledningen till att ens ha börjat med omskärelse kan i sig ha haft med hygienskäl & ingenting med t.ex. uthållighet att göra. Icke omskurna med för trång förhud eller för all del, bara otvättat ändå, kan få ordentligt smärtsamma infektioner som i sig blev värre än att man helt enkelt tog beslutet att börja ta bort förhuden från början med den risk för infektion som det också innebar. Man kan förvisso fråga sig hur det hänger ihop med tankar om att vad som är givet av gud är inte upp till oss ändra på. Typ talibaners skäggvurm.

Idag när vi vet hur man gör sig ren även under förhuden finns naturligtvis ingen som helst anledning att ta bort den. Det ska möjligen vara just i mindre vetande kulturer som också har problem vattentillgången. Dock med den uppenbara risken för infektioner direkt istället.

Sist men inte minst så tänkte jag alltid på det när jag var ung & såg porrfilm (nej, porrfilm är inte undervisningsmaterial) att fast de var unga män under 30 så fick de alltid dra & slita som fan för att få det att gå. Tjejen sög & sen drog han själv fram satsen. Alltid omskurna.

När jag var 25 så kunde jag (de förvisso få ggr jag fick komma till, kanske därför iofs ) nästan vara still i tjejens mun eller fitta & tänka fram sprutet. Självklart har en porrskådis ofta redan sprutat nån eller flera ggr men ibland borde det ju ha varit första sprut för den sessionen.... Iaf, alltid omskurna men visst, inom porren var/är det sällan icke omskurna. Numera med internet kollar jag mest på amatörporr & då är det betydligt fler icke omskurna & mycket riktigt sprutar de också ibland efter bara några få juck.

Självklart inser jag skillnaderna mellan porr/amatör dito....

Jag tror inte att själva förhuden har nån speciell känsel som bidrar till orgamsem på så sätt,, det är snarare så att själva ollonet skyddas av förhuden och blir inte desensiterat. Sen kan ju förhuden bidrar till skönare orgasmer och förhöjd upplevelse då förhuden kan rullas fram och tillbaka över ollonet.
Citera
2025-01-09, 15:44
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightedge
Det är väl klart att det underlättar renlighet. Du måste fan vara en jävla femcel som aldrig sett en kuk..

Om damerna kan hålla sitt hål rena så kan en kille tvätta kuken utan att det ska behöva skäras bort bitar. "rena" dumheter!
Citera
2025-01-09, 15:48
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
1. Judarna gör det fortfarande. Varför försöker du få det till att det var förr?
2. Muslimerna skär bort lika mycket som judarna.

Okej man är emot omskärelse generellt, men försöka skylla på muslimerna och dölja judarnas är ju bara agenda driven propaganda
Jag menar att förr kopierade musslorna mycket av det judarna gjorde, för att bli accepterade i det samhälle de levde i då.
Citera
2025-01-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Inte ett spår av svensk assimilation i den familjen. Tandläkare är han alltså. Använder han förhudarna som gomsegelsimplantat?

Styrelsen:
https://www.allabolag.se/befattnings.../2K24KZSI63IHB
D*ma är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in