Exakt! Det här är barbari & barnmisshandel med vidriga svenska statens goda minne
Jag önskar så att jag kunde hitta den artikel jag läste i DN som jag tror var i början av seklet. Vet inte heller om det var Masters, Kinsey eller Hite (eller ytterligare nån annan?) som DN refererade till men där stod iaf att man i en stor studie hade frågat omskurna & icke omskurna & bland lite äldre män så rapporterade icke omskurna om fler orgasmer & lättare att få orgasm än vad omskurna gjorde.
Detta säger ju självklart att det sitter känsel i förhuden.
Anledningen till att ens ha börjat med omskärelse kan i sig ha haft med hygienskäl & ingenting med t.ex. uthållighet att göra. Icke omskurna med för trång förhud eller för all del, bara otvättat ändå, kan få ordentligt smärtsamma infektioner som i sig blev värre än att man helt enkelt tog beslutet att börja ta bort förhuden från början med den risk för infektion som det också innebar. Man kan förvisso fråga sig hur det hänger ihop med tankar om att vad som är givet av gud är inte upp till oss ändra på. Typ talibaners skäggvurm.
Idag när vi vet hur man gör sig ren även under förhuden finns naturligtvis ingen som helst anledning att ta bort den. Det ska möjligen vara just i mindre vetande kulturer som också har problem vattentillgången. Dock med den uppenbara risken för infektioner direkt istället.
Sist men inte minst så tänkte jag alltid på det när jag var ung & såg porrfilm (nej, porrfilm är inte undervisningsmaterial) att fast de var unga män under 30 så fick de alltid dra & slita som fan för att få det att gå. Tjejen sög & sen drog han själv fram satsen. Alltid omskurna.
När jag var 25 så kunde jag (de förvisso få ggr jag fick komma till, kanske därför iofs
) nästan vara still i tjejens mun eller fitta & tänka fram sprutet. Självklart har en porrskådis ofta redan sprutat nån eller flera ggr men ibland borde det ju ha varit första sprut för den sessionen.... Iaf, alltid omskurna men visst, inom porren var/är det sällan icke omskurna. Numera med internet kollar jag mest på amatörporr & då är det betydligt fler icke omskurna & mycket riktigt sprutar de också ibland efter bara några få juck.
Självklart inser jag skillnaderna mellan porr/amatör dito....