2025-01-09, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VainPain
När man kommer upp i åren ringer varningsklockorns snarare om dem inte har barn.
Varför ville ingen ha denna donnan? Vad är det för fel på henne?

Sedan behöver man inte dejta "morsor" som 20-30 åring, men om du är 35-50 är det ju bara funkisarna som inte har barn

Det är alltså fel på kvinnor som skaffar barn som unga och fel på dem som inte har barn när de är äldre.
Bara för att man inte fött barn betyder inte att ingen ville ha en.
Citera
2025-01-09, 07:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är alltså fel på kvinnor som skaffar barn som unga och fel på dem som inte har barn när de är äldre.
Bara för att man inte fött barn betyder inte att ingen ville ha en.

Då gäller det alltså att typ surfa mellan kvinnsen genom livet?
Citera
2025-01-09, 08:54
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Då gäller det alltså att typ surfa mellan kvinnsen genom livet?

Usch!! Så mycket som du gå mig på nerverna med ditt jävla dravel. Tänk att en gubbjävel som dig inte kan skriva något mer vettigt än det här.
Citera
2025-01-09, 08:59
Medlem
Är en incel på 30 förbrukad.? fan otroligt vilken kvinnosyn en del har här.. tror det är samma killar som skriver om sånt här hela tiden.
Citera
2025-01-09, 09:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZN1
Usch!! Så mycket som du gå mig på nerverna med ditt jävla dravel. Tänk att en gubbjävel som dig inte kan skriva något mer vettigt än det här.

Vilket morgonhumör. Väckte katten dig för tidigt idag eller?

Tyckte frågan var högst relevant efter Statistens påstående. Varför tyckte du det var dravel då?
Citera
2025-01-09, 10:23
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Är det fler än jag som tycker att kvinnor som har barn som är under 18 år bör ses som förbrukade?

Självklart finns det undantag, men om det är kvinnor som har flera barn med olika pappor eller med ghetto/orten män så anser jag dom helt förbrukade!

Det finns flera olika anledningar:
Varför ska jag försörja och uppfostra en annan mans barn.

Ofta är det mannen som lämnar kvinnan vilket då innebär att kvinnan endast söker någon som kan bidra med försörjning för henne och barnet.

Det är oftast White Trash och obildade kvinnor som är ensamstående.

Om de blev mammor tidigt är det med varningstecken.

Jag förstår att ni som är ensamstående pappor gärna träffar ensamstående mammor för att underlätta vardagen, men hur tänker ni som inte har barn sedan innan?

Återigen:
Det finns såklart undantag, blir man kär och det är en vettig kvinna med en sund relation till barnets pappa, absolut.

Men då ska det verkligen vara rätt!

Är jag ensam om att tänka så här?
Jag tycker att du ska ha jättemånga negativa åsikter om kvinnor. Sålla bort så många som möjligt. Verkligen rensa bort dig från datingpoolen. Du framstår som idiot och vi vill inte riskera att du skulle råka föröka dig.
Citera
2025-01-09, 12:34
Medlem
Banditas avatar
Låt bli att dejta en ensamstående mamma då?

Fyi, även kvinnor kan klara sig utmärkt själva. Bara för att man är singel och har barn så behöver man inte tråna efter en white knight in shiny armour som skall komma ridandes på sin tjocka plånbok (eller är det allt män har att komma med?).
Jag och många andra kvinnor med mig vill vara såpass fria att vi inte är beroende av en man för att leva våra liv.

Men jag förstår vad du menar med att det finns såklart människor, oberoende av kön eller hurvida barn existerar i deras liv, som ser potentiella partners som vandrande bankkonton.
Mitt råd är att låta bli dem, både för din egen och deras skull. Ingen mår nog bra av att göra sig beroende av en annan människa för att kunna leva sitt liv, och ingen mår bra av att vara värderad enbart baserat på sitt kontoutdrag.

Överlag så förstår jag inte det här eviga tugget om vilka kvinnor som är "förbrukade" av olika anledningar. Barn, många ex, tatuerade, tjocka, opererade, the list goes on.
Låt bli att dejta folk som inte klaffar med dina preferenser, simple as that. Men vi tjatar inte om "förbrukade" män på samma sätt.
Citera
2025-01-09, 13:04
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Är det fler än jag som tycker att kvinnor som har barn som är under 18 år bör ses som förbrukade?

Självklart finns det undantag, men om det är kvinnor som har flera barn med olika pappor eller med ghetto/orten män så anser jag dom helt förbrukade!

Det finns flera olika anledningar:
Varför ska jag försörja och uppfostra en annan mans barn.

Ofta är det mannen som lämnar kvinnan vilket då innebär att kvinnan endast söker någon som kan bidra med försörjning för henne och barnet.

Det är oftast White Trash och obildade kvinnor som är ensamstående.

Om de blev mammor tidigt är det med varningstecken.

Jag förstår att ni som är ensamstående pappor gärna träffar ensamstående mammor för att underlätta vardagen, men hur tänker ni som inte har barn sedan innan?

Återigen:
Det finns såklart undantag, blir man kär och det är en vettig kvinna med en sund relation till barnets pappa, absolut.

Men då ska det verkligen vara rätt!

Är jag ensam om att tänka så här?

Jag delar din åsikt helt i denna fråga men varför slösa tid och energi på att ens tänka på dessa människor istället för att göra något produktivt och jaga sina egna mål? Jag gör såklart ett undantag med detta inlägg.
Citera
2025-01-09, 14:06
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vilket morgonhumör. Väckte katten dig för tidigt idag eller?

Tyckte frågan var högst relevant efter Statistens påstående. Varför tyckte du det var dravel då?

Förlåååt! Jag var alledeles för hård mot dig. Har sovit rätt så krassligt men det är ändå ingen ursäkt.

Ibland kan jag tycka att du är irriterande provocerande och det kan bli för mycket ska du veta. Varför kan du inte bara säger saker som det är istället för att hålla på med ironi eller vad fan du håller på med?
Citera
2025-01-09, 15:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VainPain
När man kommer upp i åren ringer varningsklockorns snarare om dem inte har barn. Varför ville ingen ha denna donnan? Vad är det för fel på henne?

Sedan behöver man inte dejta "morsor" som 20-30 åring, men om du är 35-50 är det ju bara funkisarna som inte har barn

Du hänger inte med, allt fler kvinnor (normalfungernade, självförsörjande med utbildning och arbete) väljer bort barn, oavsett om de har män eller ej.

Enligt Statistiska centralbyrån (SCB) var 13,5 procent av kvinnorna födda 1973 barnlösa vid 45 års ålder.
Citera
2025-01-09, 16:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZN1
Förlåååt! Jag var alledeles för hård mot dig. Har sovit rätt så krassligt men det är ändå ingen ursäkt.

Du är absolut förlåten. Och nu vänder vi blad som hans majonnäs sa.

Citat:
Ibland kan jag tycka att du är irriterande provocerande och det kan bli för mycket ska du veta. Varför kan du inte bara säger saker som det är istället för att hålla på med ironi eller vad fan du håller på med?

Fast nu är det ju som jag säger, även om jag kanske säger det på ett opassande sätt. Jag typ surfade mellan kvinnorna, innan 40 hade jag bara kvinnor utan barn, efter 40 så blev det svårare att hitta bra kvinnor som inte hade barn, men å andra sidan så var barnen så pass vuxna då så man slapp dem och man behövde inte vara någon jävla plastpappa.

Och för att svara på TS om ensamstående kvinnor (mammor?) är förbrukade så skulle jag nog vilja säga som min polares farsa alltid sa "finns det en vänstersko så finns det nästan alltid en högersko".
Citera
2025-01-09, 17:50
Medlem
Att resonera så som inlägget framställs kan tyda på en person med dålig kvinnosyn eller dålig människosyn i övrigt. Någon som har de här värderingarna skulle jag inte vilja va med som singelkvinna oavsett om jag var med eller utan barn. Hur kan man ens ha en sådan syn på att ”människor” är förbrukade? Gillar inte alls ett ”disposable mindset” som vissa lever efter idag. Ett mindset där vi behandlar människor som en vara på en marknad - med högt eller lågt värde och som är utbytbara. 😡

Jag har många gånger själv sörjt att jag skapade ett liv med en man som det senare och i efterhand visade sig att han inte höll måttet. Han hade stora psykiska besvär och kunde inte hålla sina händer i styr - men kämpa det gjorde jag - för vad?. Ska jag bestraffas pga det och bestraffas genom att samhället ser ner på mig som ensamstående? Jag tjänar mer än männen jag träffar, ändå är de bara intresserade av casual. Jag har lagt ner dejting. Blir inga mer mediokra träffar på männens villkor längre innan jag vet de är seriösa i sina intentioner. Man märker det ganska fort och sådant lyser igenom.

Det föds alldeles för få barn i samhället. konsekvensen blir ju att kvinnor som tex ”bara” har ett barn får svårt att få fler barn då män med detta synsätt redan ser en 35 åring kvinna som förbrukade, detta även om kvinnorna ser bra ut, är goda samhällsmedborgare med utbildning, karriär, fritt belastningsregister och ekonomiska tillgångar samt med stort socialt nätverk. Är det inte en ganska konstig värld med konstiga värderingar som vi idag lever i? 🤔🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in