Citat:
Ursprungligen postat av
IRME
Du och andra som fuskar stjl frn oss som inte fuskar. Jag gillar inte mnniskor som stjl frn mig. Skms. Varfr ska du ha en tusenlapp frn andra som arbetar hrt och som i viss mn ptvingas att betala mer i skatt fr att du ska kunna fuska? Helt sjukt tankestt att du ska ha rtt att ta vilka pengar du vill frn vr gemensamma kassa.
Struntar fullstndigt i om du ska ha pengarna till diesel eller knark, det r ett unket beteende som mste sluta.
Jag har aldrig fuskat vad gller skatt. Jag kr en firmabil med all diesel betald. Min personliga bil gr inte ens 100 mil per r. Du gr antaganden.
Jag dremot, har inga som helst problem med vanliga personer som utnyttjat systemet och kan norpa t sig en liten slant hr och dr.
Vi snackar inte yrkeskriminella hr, utan vanliga personer, flerbarnsfamiljer som skaffar sig ett eller tv extra barnbidrag per r. Jag kan bara appldera de som lyckas.
edit: Jag tycker dock att din ilska r riktat t fel hll. Mnniskor som stjl frn dig? Du har hllit med om att skattemedlen inte frhandlas p bsta stt och det r medborgare din ilska riktas mot?