2025-01-05, 16:10
Medlem
Onan-erarens avatar
Varför betala för det när man kan stjäla det, vår inventering i butiken stämde inte alls med ordrar å köp, nån har varit i farten. Kollegor misstänks å så även jag, jag vet med mig att jag inte stulit något men det får utredningen visa, det ska ha försvunnit pengar också. Tråkigt.
Citera
2025-01-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Du beskriver 90% av Sveriges hantverkare.

Stjäl de inte från företaget de jobbar på så stjäl de av kunderna de är hos.

Mjo när du säger de så… skulle aldrig låta en hantverkare va hemma hos mig utan bevakning jävla kleptomaner
Citera
2025-01-06, 01:04
Medlem
Startkablar och en kupévärmare ur en av företagets bilar åkte med hem före jul 😁 yes diskmaskinstabletter har ja inte heller köpt sen dom skaffa diskmaskin 😁 sen timfiska man ju lite övertid då och då 😆
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Sen jag tog examen har jag inte stulit något, men innan dess jobbade jag drygt 7-8 år. Stal allt jag kom över i rimliga gränser som jag kunde komma undan med.

Rövpapper i mängder, pengar, godis, verktyg, pennor, möbler någon gång, kullager, städutrustning. Givetvis massvis med påhittad övertid.

Det var mycket mer, men mitt bästa kap var en riktig fin och förmodligen dyr fåtölj. Vi skulle byta lokaler och den stor kvar täckt i något hörn, medan hela lokalen i övrigt var tom.
En pall med rövpapper var också ett riktigt klipp. Delade det med en kollega som hade passande fordon för transport.
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Vet ej om ja skrivit det förut men matbiljetter till en restaurang . Vi skulle använda dom om vi jobbade över . Jag behöll allihop och käkade gratis lunch i nästan ett halvår 😁 tyvärr är dom borttagna nu och ersatt av ett annat system
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in