2025-01-16, 14:19
Medlem
Hbtq är vidrigt
Citera
2025-01-16, 14:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vi tar då det i Rinkeby först då och om det får stå kvar oförstört, så fortsätter vi enligt det du har sagt? Vilket väl blir aldrig. Är vi överens? Sen ser jag inte att det du säger om den statyn skulle ändra något. Ingen skulle vandalisera den. Du projicerar bara saker på andra. Vad den skulle symbolisera, mer än en vinklad historiebeskrivning, verkar du inte kunna förklara. Men du håller med om samma utanför synagogor och moskéer då för att påminna dem om deras slavhandel.

Man inser förstås att du inte hänger med, då du pratar om Sölvesborg som om det styrdes av SD än.

Du verkar verkligen ha dina hatobjekt, så det stämmer definitivt. Du ser det egentligen bara från en sida själv, Du säger att andra hycklar när du nog gör det själv i lika hög grad. För du säger förstås att det bara är ena sidan som hycklar. Plus att du inte riktigt har koll.
.
Nu har ju konst som inte föll människor på läppen redan förstörts i Sölvesborg, så den behöver vi inte ens fundera över.

Nej jag hycklar inte. Jag tycker inte att allmän konst ska förstöras. Det är ett jävla otyg. Till skillnad från dig anser jag inte att man blunda för det bara för att man identifierar sig med en viss grupp. Det är hyckleri.
Citera
2025-01-16, 14:33
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Det kan börja på många olika sätt. Vi har testat att få invandrare att sluta våldta genom att säga att det är fel, och detta har ju uppenbarligen inte fungerat.

Har du något exempel på där man provat att slänga upp ett bögmonument bland invandrare och det inte påverkat mängden homofober? Eller är det helt enkelt din tes du har, utan några bevis för den?

Har du något exempel på där det har fungerat? Behöver inte ens vara just i den här sakfrågan utan bevis överlag. Att du frågar efter negativa bevis visar bara på hur långt ute och cyklar du är... Flying spaghetti monster osv.
Citera
2025-01-16, 14:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nu har ju konst som inte föll människor på läppen redan förstörts i Sölvesborg, så den behöver vi inte ens fundera över.

Nej jag hycklar inte. Jag tycker inte att allmän konst ska förstöras. Det är ett jävla otyg. Till skillnad från dig anser jag inte att man blunda för det bara för att man identifierar sig med en viss grupp. Det är hyckleri.
Men det är förstås lika fel att säga att bara peka på en viss grupp och säga att bara de hycklar.
Jag förstår förstås att du försöker leka neutral, fast du bara pekar på en grupp hela tiden, Jag har slängt några tavlor för att jag ansåg dem fula. Var det fel anser du? Får man inte det?
Eller menar du att man måste bevara ful konst? Varför det i så fall?
Citera
2025-01-16, 14:39
Medlem
Q-Trons avatar
Även i Storbritannien verkar det behövas många HBTQ-statyer...

Citat:
Five men who used dating app Grindr to target and attack men in a series of robberies have been jailed.

Demalji Hadza, 21, Abubaker Alezawy, 21, Ali Hassan, 20, Wasim Omar, 24, and Mohammed Sharif, 22, lured each man into a meeting before assaulting them and stealing their belongings.

The gang were convicted last year of stealing £100,000 from men in Birmingham and Derby over a 10-month period.

Källa: https://www.bbc.com/news/articles/cpq9vey1ndxo
Citera
2025-01-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Har du något exempel på där det har fungerat? Behöver inte ens vara just i den här sakfrågan utan bevis överlag. Att du frågar efter negativa bevis visar bara på hur långt ute och cyklar du är... Flying spaghetti monster osv.

Att du frågar efter bevis visar bara på hur långt ute och cyklar du är. Jorden är platt, man trillar av jorden om man seglar västerut osv.

Tills motsatsen bevisats så kommer det ha en positiv påverkan på homofobin i Rinkeby, och om du inte kan bevisa motsatsen så är det ett experiment som bör beprövas.

Skall alla nytänkare och uppfinnare slänga armarna i luften och sluta komma på nya saker för att ingen annan gjort det tidigare? Om alla varit som dig hade vi fortfarande levt i grottor.

Sitt nu ner och var tyst, valp.
Citera
2025-01-16, 14:47
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Att du frågar efter bevis visar bara på hur långt ute och cyklar du är. Jorden är platt, man trillar av jorden om man seglar västerut osv.

Tills motsatsen bevisats så kommer det ha en positiv påverkan på homofobin i Rinkeby, och om du inte kan bevisa motsatsen så är det ett experiment som bör beprövas.

Skall alla nytänkare och uppfinnare slänga armarna i luften och sluta komma på nya saker för att ingen annan gjort det tidigare? Om alla varit som dig hade vi fortfarande levt i grottor.

Sitt nu ner och var tyst, valp.

Haha, glåpord stärker verkligen din tes. Att du saknar slutledningsförmåga och grundläggande förmåga att uttrycka dig är inte mitt fel, men jag förstår varför du vill att jag ska hålla tyst då det här har blivit riktigt pinsamt för dig.

Nytänkare och uppfinnare har inte kommit på nya saker genom att göra ologiska antaganden och sen bara hävda att saker är sanna. Vet du hur jag vet? Eftersom jag själv är forskare och får betalt för att forska.

Fortsätt gärna att prata. Det är underhållande för oss andra.
Citera
2025-01-16, 14:52
Medlem
Citat:
Haha, glåpord stärker verkligen din tes. Att du saknar slutledningsförmåga och grundläggande förmåga att uttrycka dig är inte mitt fel, men jag förstår varför du vill att jag ska hålla tyst då det här har blivit riktigt pinsamt för dig.

Nytänkare och uppfinnare har inte kommit på nya saker genom att göra ologiska antaganden och sen bara hävda att saker är sanna. Vet du hur jag vet? Eftersom jag själv är forskare och får betalt för att forska.

Fortsätt gärna att prata. Det är underhållande för oss andra.

Vad har du för bevis för att det skulle vara ologiskt?

Du säger att saker är ologiska, och när jag avkröver bevisföring så gnäller du om att det är omöjligt att bevisa.

Vi vet att du är en "fritidsforskare", men varje teknologiskt framsteg är resultatet av att någon nytänkare valt att göra annorlunda. Uppenbarligen är du inte en person av stark karaktär nog att vara en banbrytande ledare som gör nya upptäckter, så lämna det åt andra, bättre människor.
Citera
2025-01-16, 14:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indic0
Säger ni som ena stunden vill förbjuda HBTQ-personer från att existera och andra stunden bygga HBTQ-monument. Ni har aldrig någon trovärdighet.
Ni? Jag vill inte bygga ett skit. SD's move är ren populism och trams. Men nu är det RFSL's ståndpunkt till detta som diskuteras.
Citera
2025-01-16, 15:00
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Vad har du för bevis för att det skulle vara ologiskt?

Du säger att saker är ologiska, och när jag avkröver bevisföring så gnäller du om att det är omöjligt att bevisa.

Vi vet att du är en "fritidsforskare", men varje teknologiskt framsteg är resultatet av att någon nytänkare valt att göra annorlunda. Uppenbarligen är du inte en person av stark karaktär nog att vara en banbrytande ledare som gör nya upptäckter, så lämna det åt andra, bättre människor.

Det är väl ingen som har sagt att det är omöjligt att bevisa? Du avkräver negativa bevis, alltså utgår du från att det är sant eftersom det inte har motbevisats. Herrejösses, det är som att prata med en treåring eller en fundamentalist. Ingen har ens forskat på det eftersom det är fullkomligt ologiskt och ingen skulle finansiera sådan "forskning". Du kan lika gärna forska på om att lägga ut en skål havregrynsgröt på ett torg i Bromma minskar fosforhalterna i Storsjön.

Du tycks även helt sakna en uppfattning om vad fritid är. Jag får som sagt betalt för att forska eftersom man ser värde i det jag producerar. Jag antar att du inte får betalt för att tänka.
Citera
2025-01-16, 15:01
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Det är väl rimligt att ett bögmonument ställs på den plats med mest homofober, för att därmed försöka reducera mängden homofobi bland denna grupp?

Varför skulle man ställa bögmonumentet på Södermalm, där alla redan är bögar?
Exakt.
Det är lätt att vara avvikande när alla håller med, men där det verkligen behövs så fegar man ur.

Alltid lika roligt när det blir syntax error i huvudet på vänstermuppar som ska försöka värna om både homofiler och muslimer.
Citera
2025-01-16, 15:12
Medlem
Citat:
Det är väl ingen som har sagt att det är omöjligt att bevisa? Du avkräver negativa bevis, alltså utgår du från att det är sant eftersom det inte har motbevisats. Herrejösses, det är som att prata med en treåring eller en fundamentalist. Ingen har ens forskat på det eftersom det är fullkomligt ologiskt och ingen skulle finansiera sådan "forskning". Du kan lika gärna forska på om att lägga ut en skål havregrynsgröt på ett torg i Bromma minskar fosforhalterna i Storsjön.

Du tycks även helt sakna en uppfattning om vad fritid är. Jag får som sagt betalt för att forska eftersom man ser värde i det jag producerar. Jag antar att du inte får betalt för att tänka.

Du vill inte att ett experiment skall ske, då du anser att det är ologiskt.

Därefter gnäller du när jag vill att du skall påvisa belägg för din åsikt gällande att det är ologiskt.

Du är som kyrkan under medeltiden. Du vill inte att experiment och nytänkande skall få ske då det går emot den religiösa övertygelse som du har, utan några bevis för den.

Således är du irrationell och ointelligent, det är enbart det att du saknar självinsikt och intelligens nog att förstå det. Det är den dummes evige synd.

Edit: Om du mot förmodan skulle vara "forskare" så är det inom trams som genusvetenskap eller klimathysterin, vilket fortfarande innebär att du är en idiot, som jag tydligt påvisat ett flertal gånger i tråden.
Senast redigerad av GengusKhan 2025-01-16 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in