2025-01-16, 16:51
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hahaha, helt otrolig slutsats. PeterSweden är ett konspirationskonto (Peter är inte svensk utan norrman dessutom) som sprider kanske 70% sinnessjuka konspirationer och 30% riktig fakta. Hur vet vi att hans följare inte är köpta? Eller att majoriteten är botar? Dessutom kalibrerar Musk algoritmerna så att tro att något faller sig "naturligt" på X är skrattretande i sig.

Om nu PeterSwedens alla följare är riktiga människor är majoriteten av dem amerikaner som är världens mest under-utbildade befolkning där man tror på en konspiration så fort man inte har kunskap om ett ämne. Konspirationsamerikaner kan inte skilja mellan fakta och fiktion därför så många inte förstår när Trump ljuger eller inte.

Det är skrämmande att du är så lättlurad.
Hur vet vi att du inte är en köpt bot?
Citera
2025-01-16, 16:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Twitter är väl redan konstaterat döende? Bara att byta namn till något så idiotiskt som X. Och ovanpå det tog muskotnöten bort inlägg som kritiserar honom samtidigt som han pratar om yttrandefrihet. Det är ett perfekt recept på minskat förtroende vilket kommer skrämma bort användare. Som någon sa har redan 20% lämnat
Om X hade varit döende så hade all fulmedia i världen firat och rapporterat det dagligen.

Fyndigt med muskonöten...
Citera
2025-01-16, 17:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Min regel är skrivs det på X är det troligen en lögn och personen som använder X som en källa är en idiot. Dvs det mesta på X är skit.

Största plattformarna

https://www.statista.com/statistics/...mber-of-users/
Så allt vänstermänniskor och nyhetssidor rapporterar om där är troligen rena lögner. Intressant åsikt.
Det mesta på internet är förstås skit. Gäller även böcker och film.

Men ser man vilket forum nyhetsmedia citerar oftast, är det fortfarande X. För det har störst politiskt genomslag. Inte heller verkar utströmningen har varit så stor som man försöker framställa det. Mer en myt man försöker sprida, för det verkar då varit en lika stor inströmning av nya användare, då antalet användare ser ut att vara konstant faktiskt.

Min upplevelse är att det man hatar är den ökade yttrandefriheten, inget annat.
Citera
2025-01-16, 17:17
Medlem
PeterSweden verkar vara en foliehatt.
Citera
2025-01-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H

En foliehatt och grifter som utger sig för att vara svensk.

Född i Norge, uppväxt i England. Spenderat nåt år i Sverige.
Talar han ens svenska utan brytning? Varför "PeterSweden", "Swedish journalist", Sweden hit och dit när han är mer norsk och engelsk?

Förmodligen för att han upptäckte att där finns mer pengar att tjäna som svensk än norsk eller engelsman i altright-sfären.
Typ som när nån porrstjärna utger sig för att vara muslimsk slöjbärande arab från en sträng familj som precis lämnat Arabien, när de i själva verket är en tredjegenerationsamerikan med en morfar som var kristen libanes.
Citera
2025-01-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H

Själv har jag ingen aning om vem denne PeterSweden är. Men han verkar onekligen ha gjort sig ett namn därute. Foliehatt eller inte, bra jobbat imho
Citera
2025-01-16, 19:22
Medlem
Jordgubbes avatar
Alltså en liten muskjugend på vift, under falsk flagg. Dessutom en märklig jämförelse - svensk media är inte särskilt intresserade av X. Uttalandet blir som om Ljusdals bandyklubb skulle skryta om att de oftare spelar på Ljusdals IP än vad Kanadas hockeylag är där.

https://efn.se/musks-megafon-sa-nar-...weden-miljoner
Citera
2025-01-16, 19:29
Avstängd
800 tusen följare. Nåt måste han gjort rätt. Jag kollade in en del inlägg o de var inget särskilt. Han kanske är i en svacka.
Citera
2025-01-16, 19:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Alltså en liten muskjugend på vift, under falsk flagg. Dessutom en märklig jämförelse - svensk media är inte särskilt intresserade av X. Uttalandet blir som om Ljusdals bandyklubb skulle skryta om att de oftare spelar på Ljusdals IP än vad Kanadas hockeylag är där.

https://efn.se/musks-megafon-sa-nar-...weden-miljoner

Varför är du menar "Muskjugend" mot Musk? Har han fel hudfärg? Är det därför han hatar Soros och inte låter sig mutas och anser att yttrandefriheten är "nothing else matter"? Musk vill ha mer direktdemokrati och mindre politiker o mindre byråkrater.
Citera
2025-01-16, 19:38
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag har aldrig hört talas om PeterSweden och då vill jag ändå tro att jag har rätt bra koll på svenska journalister.

Nåja, universum kretsar inte kring X. Jag har svårt att tro att denne PeterSweden har fler dagliga läsare än vad samtliga etablerade svenska mediekanaler har tillsammans. Turligt nog.
Citera
2025-01-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En enda obetald person sopar alla medier tillsammans i Sverige under mattan. Så enkelt är det när de lämnar en hel planhalva vidöppen.

https://x.com/elonmusk/status/1879628213607088485

Om inte MSM och de DN-skadade översteprästerna ändrar sig är de körda. We are the media!
Tankar om detta? Den medeltida blodarvsklanen Bonnier med sina gutenbergpressar får 400 miljoner i bidrag/år och har 40 miljarder och har bara 6% moms. - SVT/SR får 9 miljarder och slås ändå enkelt ut av en enda obetald användare på X. SOPOR. NI ÄR SOPOR. LOOSERS. - Kan det bli tydligare?

Kontext:
PeterSweden hävdar på X att denne har fler följare där än alla gammalmedier tillsammans. Retweetas av Elon Musk som svarar "You are the media now".

/Moderator

Han hävdar att han har mer LÄSARE
"I now have more readers".

Men kollar man historiken så läses hans tweets vanligtvis av 20k-40k-70k-200k och ibland 400k läsare. 800k följare betyder inte per automatik 800k läsare. Så hans påstående är felaktigt.
Citera
2025-01-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag har aldrig hört talas om PeterSweden och då vill jag ändå tro att jag har rätt bra koll på svenska journalister.

Nåja, universum kretsar inte kring X. Jag har svårt att tro att denne PeterSweden har fler dagliga läsare än vad samtliga etablerade svenska mediekanaler har tillsammans. Turligt nog.
Helt enig. Jag tror att många siffror avseende följare på div sociala medier är fake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in