• 1
  • 2
2025-01-22, 09:05
Medlem
Hej, Har tänkt åka till tyskland och hämta upp lite röka har redan fått recept och allt. Hur funkar det med att ta med sig hem till sverige? Har hört olika vissa säger 5 dags doser andra säger ta med 30. andra säger det gäller bara extract som oljor inte blommor. Har hört och läst att vissa tar med sig utan problem, rent jurdiskt går det att vinna på Schengenintyget om att ta med sig recept.
Senast redigerad av mtanmass 2025-01-22 kl. 09:08.
Citera
2025-01-22, 09:26
Medlem
Har du fått receptet i Tyskland eller Sverige?
Citera
2025-01-22, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Har du fått receptet i Tyskland eller Sverige?
Tyskland har fått alla handlingar med mitt namn och receptet på vilken strain cannabis etc
Citera
2025-01-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtanmass
Tyskland har fått alla handlingar med mitt namn och receptet på vilken strain cannabis etc

Det var inte svar på frågan. I vilket land har du fått ditt recept utskrivet?
Citera
2025-01-22, 09:33
Medlem
Citat:
Det var inte svar på frågan. I vilket land har du fått ditt recept utskrivet?
Var I sverige och fick det utskrivet online ifrån en tysk läkare. har en resa planerad till tyskland snart för att hämta upp det. Läkaren har inte skrivit ut det till sverige om du menar det.
Citera
2025-01-22, 09:34
30-dagars förbrukning ska gälla för schengen och narkotikaklassade läkemedel.

Intyg + recept från läkare.
Citera
2025-01-22, 09:39
Medlem
Citat:
Var I sverige och fick det utskrivet online ifrån en tysk läkare. har en resa planerad till tyskland snart för att hämta upp det. Läkaren har inte skrivit ut det till sverige om du menar det.

Har du intyg från Sverige? Att det är utskrivet online från en läkare i Tyskland, innebär inte att du får ta med det hem till Sverige om du är bosatt här.
Citera
2025-01-22, 09:41
Medlem
Citat:
Har du intyg från Sverige? Att det är utskrivet online från en läkare i Tyskland, innebär inte att du får ta med det hem till Sverige om du är bosatt här.

Är bosatt i Sverige. Och har inga intygg ifrån en svensk läkare. Har hört olika vissa säger det är okej för det är EU lag att vad en läkare skriver ut i ett schengen land gäller i alla schengenländer etc
Citera
2025-01-22, 09:43
Citat:
Är bosatt i Sverige. Och har inga intygg ifrån en svensk läkare. Har hört olika vissa säger det är okej för det är EU lag att vad en läkare skriver ut i ett schengen land gäller i alla schengenländer etc

Är du helt säker på detta? Har du något som styrker detta?

Tror att vi kan vara skyddade av EU/Schengen avtal där 30-dagars förbrukning gäller.

Edit: skulle inte citera dig.
Svar till ovan som säger att det inte går.
Senast redigerad av El0l 2025-01-22 kl. 09:46.
Citera
2025-01-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Är du helt säker på detta? Har du något som styrker detta?

Tror att vi kan vara skyddade av EU/Schengen avtal där 30-dagars förbrukning gäller.

Exakt det jag menar 30 dagars förbrukning. Sen har jag hört att cannabis blommor är klass I

och extrackt som oljor etc är klass II och bara det som gäller. Och att man måste ha särskilt tillstånd
för klass I. Sen vet jag folk har gjort det utan problem förut så vet inte riktigt därför jag frågar, Kanske någon har erfarenhet av detta?
Citera
2025-01-22, 09:49
Citat:
Exakt det jag menar 30 dagars förbrukning. Sen har jag hört att cannabis blommor är klass I

och extrackt som oljor etc är klass II och bara det som gäller. Och att man måste ha särskilt tillstånd
för klass I. Sen vet jag folk har gjort det utan problem förut så vet inte riktigt därför jag frågar, Kanske någon har erfarenhet av detta?

Ja men precis.
Frågan var egentligen till patrichbg som påstår annat.

Råkade citera fel på telefonen.
Citera
2025-01-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Ja men precis.
Frågan var egentligen till patrichbg som påstår annat.

Råkade citera fel på telefonen.

Haha okej förstår.
Sen är ju fråga om EU/Schengen avtalet övergår svensk lag? det ska väl göra det juridiskt.
Sen undrar man ju om något skulle gå fel skulle jag ens ha uppsåt till brott för att jag trodde det var okej. Tror igentligen inte man ska kunna bli dömd ens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in