• 1
  • 2
Igår, 16:11
Medlem
Blifullidags avatar
Lemon tekking r nr man malt (helst)svampen och sedan blandar det med citronjuice fr att f en snabbare och starkare effekt.
Psilocybinet omvandlas till psilocin i den sura vtskan.
Man kan anvnda anda sura vtskor men citron r det vanliga.

Citat:
What was found? Lemon tekking has seen consistently high activity, in addition to an upward trend on Reddit
since late 2023. It has also seen some trending discussion on Twitter.
What is Lemon Tekking? Lemon tekking is a method that involves combining psilocybin-containing
mushrooms with lemon juice. Reddit users claim that this process dephosphorylates the psilocybin to create
psilocin. The practice reportedly has some secondary effects over standard methods of consuming psilocybin.
How is it being discussed? According to online discussion, lemon tekking can significantly alter the standard
psilocybin experience. Reddit users report that the lemon juice speeds up the metabolism of the psilocybin,
resulting in a faster onset of the trip and increased intensity. However, the duration of the trip is said to be
shorter compared to consuming mushrooms without lemon juice. Opinions on the overall experience of lemon
tekking vary, with some users preferring this method, while others warn about the potential risks of consuming
higher doses when lemon tekking, as the reported increase in potency may lead to an overwhelming experience
Jag undrar om ngon testat?
Vad var din upplevelse?

Jag tnkte testa med lite mindre n ett gram
Antingen ikvll eller eventuellt imorgon kvll...
Citera
Igår, 16:18
Medlem
Trippen blir kortare, enligt den text du hnvisar till
Citera
Igår, 16:28
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Trippen blir kortare, enligt den text du hnvisar till
Ja.
Mer intensiv men kortare. Antagligen pga att kroppen bryter ner psilocybin lngsammare .
Det r redan psilocin nr du tar shoten...
Citera
Igår, 17:03
Medlem
mysko-xs avatar
Jag, skulle rekomendera att gra te av svampen, och tillstta citron, om man vill. Sknast fr magen.

Det blir inte ptaglit starkare, dvs, du vill ta minst 80-90% av tnkt dos. Eller samma. Det gr fortare, s det blir intensivare. Men det blir inte djupare/hgre fr det.

Krde det ett tag, sedan gick jag tillbaka till utan (kokar grna min svamp med ingefra, kanel, kardemumma), och knde att det r bttre.
Lite som skillnaden mellan att rka eller ta DMT. Det handlar inte om en hftig upplevelse, utan om hur man lyckas kartlgga och vad man lyckas plocka med sig tillbaka. Lttare att navigera nr det gr i mer makliga vgor.

Har man lite fr lite svamp s r det dock en eminent id.
(Eller att fixa Syrisk Ruta (som verkligen potentierar, och r en magisk kompanjon till svampen) eller en disso.)
Citera
Igår, 17:22
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Jag, skulle rekomendera att gra te av svampen, och tillstta citron, om man vill. Sknast fr magen.

Det blir inte ptaglit starkare, dvs, du vill ta minst 80-90% av tnkt dos. Eller samma. Det gr fortare, s det blir intensivare. Men det blir inte djupare/hgre fr det.

Krde det ett tag, sedan gick jag tillbaka till utan (kokar grna min svamp med ingefra, kanel, kardemumma), och knde att det r bttre.
Lite som skillnaden mellan att rka eller ta DMT. Det handlar inte om en hftig upplevelse, utan om hur man lyckas kartlgga och vad man lyckas plocka med sig tillbaka. Lttare att navigera nr det gr i mer makliga vgor.

Har man lite fr lite svamp s r det dock en eminent id.
(Eller att fixa Syrisk Ruta (som verkligen potentierar, och r en magisk kompanjon till svampen) eller en disso.)
Ok. Ja te har jag ftt till mig som rekommendation tidigare.

Men nu tnkte jag testa Lemon Tek.
Jag har strax under 2 gram pulveriserat s det r lite fr lite..

Jag gr ett test med endast ca 0,7. 0.74 fr att vara s nra exakt som mjligt.

Jag har inte tagit p ver 1 r...

De som testat lemon tekking fr grna fylla p hr med sina upplevelser.

Vad menar du med "eller en disso"?
Senast redigerad av Blifullidag Igår kl. 17:26.
Citera
Igår, 17:38
Medlem
mysko-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Ok. Ja te har jag ftt till mig som rekommendation tidigare.

Men nu tnkte jag testa Lemon Tek.
Jag har strax under 2 gram pulveriserat s det r lite fr lite..

Jag gr ett test med endast ca 0,7. 0.74 fr att vara s nra exakt som mjligt.

Jag har inte tagit p ver 1 r...

De som testat lemon tekking fr grna fylla p hr med sina upplevelser.

Vad menar du med "eller en disso"?

Allts, vad jag frskte sga r att du kan gra LemonTek-te. S jag alltid gjorde, och det fungerar ptagligt, och sila bort svampen istllet fr att ta den.

Med disso menar jag dissasociativa, t.ex Ketamin, eller den nu lagliga HXE.

Lycka till! Jag skulle tagit 2g p en gng. Med citron.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
Stmmer bra. Str p snabbare och kraftigare.
Har inte mrkt att den skulle bli srskilt kortare fast sitt inte heller o kollar tiden nr jag trippar. Logistik sett borde det va den tid som magen omvandlar pcilocybinet som gr att man r nykter tidigare🤔
Citera
Igår, 18:06
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysko-x
Allts, vad jag frskte sga r att du kan gra LemonTek-te. S jag alltid gjorde, och det fungerar ptagligt, och sila bort svampen istllet fr att ta den.

Med disso menar jag dissasociativa, t.ex Ketamin, eller den nu lagliga HXE.

Lycka till! Jag skulle tagit 2g p en gng. Med citron.
Ah. Jag r med dig. Men jag har inte nt keta eller liknande s..

En av de roligaste upplevelserna jag haft var p svamp, tjack, och rka fr typ 15 r sen..

Kan ta allt s sett. D blir det 1,5
Eeuuh terkommer
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Stmmer bra. Str p snabbare och kraftigare.
Har inte mrkt att den skulle bli srskilt kortare fast sitt inte heller o kollar tiden nr jag trippar. Logistik sett borde det va den tid som magen omvandlar pcilocybinet som gr att man r nykter tidigare🤔

Ja allts tiden man trippar r mindre viktig.
Har inga taganden frrn mndag s sett men ajajaja
Senast redigerad av Blifullidag Igår kl. 18:09.
Citera
Igår, 18:29
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Det r helt klart det bsta sttet. Inget utdraget tjafs, in och ut.

Mal skiten i en kaffekvarn och hll pulvret i en kopp. Tck pulvret med citronsaft i 15 min. Fyll p med vatten och svep.

Citera
Igår, 19:22
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Det r helt klart det bsta sttet. Inget utdraget tjafs, in och ut.

Mal skiten i en kaffekvarn och hll pulvret i en kopp. Tck pulvret med citronsaft i 15 min. Fyll p med vatten och svep.

"In och ut "
Trippar du nnsin?

Nu r den in da mix iaf. Hojtar sen d

Uppdaterar med tid fr intag av ca 0,75 g cubensis upplst i citron.
19:45 2025-01-22

Hr la av mig nr jag knner fr det
Senast redigerad av Blifullidag Igår kl. 19:46.
Citera
Igår, 19:45
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Jag upplever starkare effekt om jag maler svampen och blandar med citronjuice, lt st kanske en halvtimma och sen svepa. Snabbare och hrdare pslag, men jag tycker det varar lite kortare.

Finns det ngon kemist som kommit fram till att det beror p att psilocybin omvandlas till psilocin i sura miljer? Ngon som kan lnka isf?
Citera
Igår, 19:47
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
"In och ut "
Trippar du nnsin?

Nu r den in da mix iaf. Hojtar sen d

Om jag nnsin trippar? Ja, det har jag gjort en hel del i det frflutna. Numer blir det i regel bara en gng per r i samband med att vra hagar bjuder p toppsltsskivling.

Med in och ut menar jag att "come up-en" blir mycket kortare och detsamma gller landningen. Upplevelsen blir bttre nr den r komprimerad, man hinner inte bli lika orolig nr det br av och man blir inte lika sliten av en utdragen landning.

Allt gott.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in