Citat:
Ursprungligen postat av
DonUmeranto
Tjena allihopa!
Jag behöver lite tips. Det verkar vara väldigt svårt att få en tid på ett bankkontor för att öppna ett konto och komma åt de tjänster som ingår i ett bankpaket.
Problemet är att man får vänta i flera månader för att bli kund offline. Samtidigt har jag inte möjlighet att skaffa BankID just nu, vilket försvårar processen ytterligare.
Har ni tips på något bankkontor som har kortare väntetider, eller kanske erbjuder drop-in för nya kunder? Jag uppskattar all hjälp!
De stora är bara att glömma.
Seb skiter i sina kunder totalt och gömmer sig bakom låsta dörrar i fina lokaler lite utanför citykärnorna numera och har flera veckors väntetid och urusel service.
Som robotar.
Handelsbanken verkar ha 5 års kontotransaktioner från din gamla bank som krav att inspektera varje transaktion och 1 månads väntetid efter det att bestämma sig om du får bli kund(Helt sinnessjuka).
Swedbank har upp till 5 månaders väntetid beroende på kontor och de ska man aldrig ha nåt att göra med iallafall så.
Nordea är urusla också.
Vet inte var du bor men prova med nån lokal liten bank som har 100% service och välkomnar kunder för de stora bankerna skiter i sina kunder totalt och vill bara ha in pengar utan att ge minsta basservice åt kunden.
Man gör inte ens en banks grundjobb att tillhandahålla pengar på kontoren.