Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Jag rapporterar när folk är idioter och konstant OT. Ibland på rent jävelskap i hopp om att personen får en varning.
Purge-idén är intressant. Kan tänka mig att låta RP-tummen vila lite.
Jag har också varit inne i perioder och rapporterat som bara den i högaktiva trådar som jag deltar i, Inte helt okynnes mässigt, utan det har oftast funnits nåt stöd i regelverket
Men mest för att jag vet att de användare är ganska färska och blir vansinniga på att deras inlägg raderas, för att sedan begå ännu grövre regelbrott, typ kommentera moderators ingrepp i tråden, för att direkt bli varnade, och då blir de arga som faaan, kanske avstängda en stund. Det är ren skadeglädje via internet.
Sen hajjar de delar av systemet och försöker köra samma grej tillbaks mot en, men ofta rena okynnesrapporteringar som bara tar upp tid och plats. De har inte helt hajjat ninjaRPandet..
Men som sagt nu orkar jag knappt med det även i inledningen av ett eventuellt kontroversiellt krigbeller liknande, då hela tråden kan vara ett veritabelt slagfält i realtid.
Moderatorer som begår regelbrott rapporterar jag gärna, bara för att retas såklart.
Men det vore intressant hur det skulle se ut om det inte rapporterades alls ett tag, och modsen fick gå in på egen tid och slömoderera bort sånt de anser vara regelbrott.
Vad jag kan reta mig på dock är just 0.03, OT trams, där moderatorer har tolkningsföreträde, en sopig gummiregel med utrymme för skeva missbruk. Jag vet inte hur den kan förbättras dock. Kanske genom The Purge, där moderatorerna synas.