2025-01-28, 01:46
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Så man ska tvinga typ 99% av alla stadsbor att bli veganer?
Nejdå, en veckas praktik på slakteriet så är alla kvalifikationer uppnådda
Citera
2025-01-28, 01:47
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Så man ska tvinga typ 99% av alla stadsbor att bli veganer?

Nä, de ska så klart äta kött, eller har de blivit så klena att de inte tål att se blod?
Citera
2025-01-28, 02:09
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Jo jag såg att det stod så, men testa skriv in det i ChatGPT och man blir där uppläxad om vilka benhårda regler som gäller, så jag tänkte nån kunde fylla ut vad som egentligen gäller, skulle inte bli förvånat om den där butiken tagit genvägar bland paragraferna.

För fan sluta använd chatgpt och tänk själv! Sökmotorer har för övrigt funnits i 30år använd det! Jävla idioter alltså
Citera
2025-01-28, 02:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Den som inte dödat ett djur och ätit det ska inte få köpa kött.
Jag förstår din andemening. Men det är nog sällsynt få i Sverige som varit med på jakt.

För det måste du äga ett vapen och äga mark som det jagas på. I vissa fall t o m ha jaktlicens.
Citera
2025-01-28, 04:11
Medlem
Astrid verkar inte vara en Astrid av gamla skolan, dom kunde nacka och plocka en höna utan att blinka.
Citera
2025-01-28, 04:51
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Stackars lilla Astrid.
Hur hade hon överlevt för 100 år sedan?
Fyfan vad pinsamt.
Citera
2025-01-28, 04:53
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vi lever ju på 2000-talet nu och inte medeltiden så inte fan ska det behöva hänga döda fåglar så i en ICA-butik .

Hål i huvudet på folk .
Kom on i matchen 2000 talet var 25 år sen nu! Sjukt men sant jag vet
Citera
2025-01-28, 04:57
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jodå, läser man artikeln så står det: "Man blev ju inte direkt sugen på kyckling efter det där. Jag köpte en köttbit i stället, säger hon."

Så ja, ett praktexempel på någon som har dåligt samvete för att hon bidrar till djurplågeri.
Hur är det ett praktexempel? Hon köpte ju en köttbit? Fattar inte din logik alls.
Hade hon köpt en Grönsak istället, ja då hade du haft rätt i ditt sätt att tänka. Men hon köpte en köttbit. Låt säga ko eller gris, dom har lätt blivit mer plågade än kycklingen hon valde att inte köpa. Så hur FN är hon ett praktexempel på nån som har dåligt samvete för att hon bidrar till djurplågeri?? Hon köpte ju kött?? Hur tänker du egentligen?
Citera
2025-01-28, 04:58
Medlem
Ludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Vanligt utomlands. Undrar om inte den här Astrid kanske är någon NMR-typ eller liknande.

Säkert muslim, man måste ju hugga huvudet
Citera
2025-01-28, 04:58
Citat:
Förstår inte vad detta har med färdigmat och halvfabrikat att göra, och inte heller kan jag se att det är något som har specifikt med kvinnor att göra, men med det sagt så vill många i de yngre generationerna inte se att kött faktiskt är döda djur.
Tänker vi ett steg längre så vill inte heller de lite äldre generationerna göra den kopplingen.
Vi har i generationer kallat komuskulatur för nötkött och grisens muskler och fett för fläsk(kött).

Jag bor på Österlen i Skåne och för några år sedan blossade det upp en debatt för att turister norrifrån (Stockholm) inte klarade av att vi kallade grishals för grishals, eftersom de absolut ville att det skulle heta fläskkarré.

Visste faktiskt inte vad fläskkarre var. (Bor i Stockholm) Har aldrig köpt och tro det eller ej, nu vill jag verkligen inte göra det.
Citera
2025-01-28, 05:01
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Aftonbladet skriver om Astrid som passerade delikatessdisken på ICA där det hängde hela kycklingar som plockats, men med huvudena kvar med fjäderdun och näbb.

Detta fick henne att nästan kräkas och hon tog genast bilder och skickade till sina vänner och Aftonbladet.

När Astrid skulle förbereda fredagsmyset gick hon som hon alltid gör – till Ica Liljeholmens delikatessdisk.

Men den här fredagen möttes hon av någonting som fick henne att vilja kräkas.

– Det var så jävla vidrigt, säger hon.

Den välsorterade delikatessdisken på Ica Liljeholmen är ett självklart stopp för Astrid när hon ska handla mat inför helgen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...likatessdisken

– Jag har ju handlat där i flera år och har tyckt att det är jättebra, men det här är det äckligaste jag har sett, säger hon till Aftonbladet.

Fjun och näbb kvar
I ett värmeskåp hängde döda fåglar med slokande huvuden. På kroppen är fjädrarna plockade men på huvudet är både fjun och näbb kvar.

– Jag tog bild och skickade till mina vänner, de undrade vart fan jag var någonstans, säger Astrid.

Kräks kvinnor idag om de ser var maten kommer ifrån? Förr i tiden så nackade man ju sina egna höns hemma på gården, tog ur dem inkråmet, plockade dem och tillagade köttet.

Kanske lite groteskt när kunderna måste titta hönsen i ögonen. Men det är väl bara att gå vidare.
Citera
2025-01-28, 05:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag förstår din andemening. Men det är nog sällsynt få i Sverige som varit med på jakt.

För det måste du äga ett vapen och äga mark som det jagas på. I vissa fall t o m ha jaktlicens.

Man behöver inte jaga. Det kallas för husbehovsslakt. Exempelvis att nacka en höna från hönshuset. För att koka en hönssoppa eller något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in