Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Men karavanen åker väl ändå?
Jag tror inte heller att det funkar med att ersätta Zelenskyj. Jag är bara väldigt fundersam till varför det ska ta 1-2 månader för kriget att upphöra, om sanktionerna togs bort. För att Ukraina skulle få slut på drönare, ammunition? Om bara ett litet tag så kommer Ukraina har produktionsanläggningar inom landet som kan göra dem till nettoexportörer av artillerigranater. De är väl redan självförsörjande på Drönare? Skulle inte förvåna mig om de tillverkar CV90 och Archer på licens senast 2026. Och Neptune. Och den där "Patriot-dödaren".
Tillverka kan dom ju. Programmera - absolut.
Dom har precis alla färdigheter som dom reyzka clownerna inte har.
Karavanen åker alltid vidare…
Jag tror att de bara häver ur sig saker. Det där med att uppskatta hur lång tid något tar har ju inte visat sig vara en ryzzk paradgren. De har väl inte haft något rätt hittills.
Sedan tar du upp en, enligt mig i alla fall, otroligt viktig poäng. Ukraina är på god väg att bli självförsörjande. Då kan ingen tala om för dem vad de ska göra och inte göra. Sedan fattar de nog vikten av samarbete så de kommer inte att be någon att dra åt helvete; även om det finns de som förtjänar det.
Sedan verkar Ukraina naturligtvis inte i ett vakuum utan de kommer att behöva förhålla sig till vad som händer i resten av världen. Jag såg att EU pratar om ett snabbspår mot medlemsskap. Det är mycket goda nyheter. Kan vi knyta dem till oss så är mycket vunnet. Det är, som vi ser på Slovakien och Ungern, ingen garanti men ingen diktator lever för evigt.