2025-01-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Konstantin pratar inflation ikväll på Inside Russia. Den stiger fort nu. Konkurserna ökar.

Ja han vet då mer än MerText trollet.
Citera
2025-01-28, 21:15
Medlem
Om vodkan stiger i pris kommer det innebära att folk kommer äta mindre mat....
Citera
2025-01-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Om vodkan stiger i pris kommer det innebära att folk kommer äta mindre mat....
Det är sant, fler kommer att använda den numera svindyra potatisen till mäsk istället.
Citera
2025-01-28, 21:22
Avstängd
Ryzzhelvetet har kommit på vad man kan göra med den där 10 mil långa sandstranden som förstördes av tjockolja, när piss-ryzzarnas oljefartyg, dom som enbart fick användas inomskärs, gav sig ut på öppet vatten och bröts av i flera delar när de träffade lite kraftigare vågor.

Man arrangerar sommarläger för handikappade barn!

https://www.themoscowtimes.com/2025/...resorts-a87748

Nog för att alla vet hur vidriga ryzzfittorna är. Men kan man bli så mycket vidrigare än så här?
Citera
2025-01-28, 21:27
Avstängd
Man måste bara älska polackerna.

Invaderade av Nazister. Invaderade av Fascister. Invaderade av kommunister. Invaderade av sexualsadister.

Citat:
European leaders will learn lessons from Russia's aggression against Ukraine and that they will push through a decision to never restore the pumping of gas through this pipeline," he said.

https://www.bbc.com/news/articles/c1m5p21pmy2o

Som han också säger.

Låt Northstream ligga och rosta sönder.
Citera
2025-01-28, 21:28
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är sant, fler kommer att använda den numera svindyra potatisen till mäsk istället.

Å andra sidan, en nyhet från förra veckan var att Ryska staten ska börja registrera hembränningsapparater i ett centralt register (Samt skatta dom)

Det är lite tidigt att säga vad nettoeffekten blir av det, men rent allmänt så brukar skatter vara en våt filt på privat företagande så jag skulle tro att produktionen av hembränt kommer att minska.
Citera
2025-01-28, 21:32
Avstängd
Ryzk/Bulgarisk spion-kärring, åtalad i UK.

Försökte stjäla mobilnummer av Ukrainare som utbildades i Patriot.

https://www.theguardian.com/uk-news/...rs-court-hears
Citera
2025-01-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Å andra sidan, en nyhet från förra veckan var att Ryska staten ska börja registrera hembränningsapparater i ett centralt register (Samt skatta dom)

Det är lite tidigt att säga vad nettoeffekten blir av det, men rent allmänt så brukar skatter vara en våt filt på privat företagande så jag skulle tro att produktionen av hembränt kommer att minska.
Jag skulle vilja se den i Novosibirsk eller i Irkutsk som räcker upp handen…
Citera
2025-01-28, 21:36
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag skulle vilja se den i Novosibirsk eller i Irkutsk som räcker upp handen…

Nog är det så. Men rent praktiskt, dom kommer behöva skicka ut inspektörer till varje Ryskt hem. Rota igenom allting. Men vad fan Ryssland är redan en gangsterstat så lite extra förtryck kommer varken göra till eller från.

..Sedan har vi dom kommande mutorna till inspektörerna..
Citera
2025-01-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Men karavanen åker väl ändå?

Jag tror inte heller att det funkar med att ersätta Zelenskyj. Jag är bara väldigt fundersam till varför det ska ta 1-2 månader för kriget att upphöra, om sanktionerna togs bort. För att Ukraina skulle få slut på drönare, ammunition? Om bara ett litet tag så kommer Ukraina har produktionsanläggningar inom landet som kan göra dem till nettoexportörer av artillerigranater. De är väl redan självförsörjande på Drönare? Skulle inte förvåna mig om de tillverkar CV90 och Archer på licens senast 2026. Och Neptune. Och den där "Patriot-dödaren".

Tillverka kan dom ju. Programmera - absolut.

Dom har precis alla färdigheter som dom reyzka clownerna inte har.

Karavanen åker alltid vidare…

Jag tror att de bara häver ur sig saker. Det där med att uppskatta hur lång tid något tar har ju inte visat sig vara en ryzzk paradgren. De har väl inte haft något rätt hittills.

Sedan tar du upp en, enligt mig i alla fall, otroligt viktig poäng. Ukraina är på god väg att bli självförsörjande. Då kan ingen tala om för dem vad de ska göra och inte göra. Sedan fattar de nog vikten av samarbete så de kommer inte att be någon att dra åt helvete; även om det finns de som förtjänar det.

Sedan verkar Ukraina naturligtvis inte i ett vakuum utan de kommer att behöva förhålla sig till vad som händer i resten av världen. Jag såg att EU pratar om ett snabbspår mot medlemsskap. Det är mycket goda nyheter. Kan vi knyta dem till oss så är mycket vunnet. Det är, som vi ser på Slovakien och Ungern, ingen garanti men ingen diktator lever för evigt.
Citera
2025-01-28, 21:54
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/tendar.bsky.../3lgtcpjigfs2h
Citat:
The U.S. military transferred around 90 Patriot air defense interceptors from storage in Israel to Poland this week in order to deliver them to Ukraine, three sources with knowledge of the operation tell Axios

https://bsky.app/profile/rebel44cz.b.../3lgtcvqzhp225
Citat:
It looks to me like Ukraine will get not just the ~90 missiles for its Patriot systems but likely also another partial or complete battery

Citat:
.Israel has retired all 8 of its Patriot batteries (it is replacing them with domestic missile systems), so if the USA wants, they can likely get all 8 (for Ukraine or other purposes)
Citera
2025-01-28, 22:08
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Vad konstigt, det stod i amerikanska nyheter för någon dag sedan att det fanns inga spår från nordkoreanska soldater i Kursk. Så det var en lögn att dom var i Kursk från början. Och sedan så har Ryssland annekterat område som var östra Ukraina tidigare, så om vi låtsas att dom är där (vilket alla vet att dom inte är) så är dom fortfarande på rysk mark vilket är helt lagligt och inget konstigt.

Värst vad ni är kåta på världskrig, hoppas ni har börjat plugga ert nya språk då, kinesiska.
Låt oss säga att det blir världskrig, vilket land tror du kommer brinna först? Jo ditt Ryssland, ofantligt stort med mängder av naturtillgångar som bara väntar att bli plockade av något land som är kapabel och göra pengar av alla dom tillgångarna, ryssarna har uppenbarligen inte dom kunskaperna.
Ryssarna har inget och sätta emot, dom kan ju inte ens få ut Europas fattigaste land från deras landområden.
Ni är så värdelösa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in