2025-01-29, 21:42
Medlem
Jag har bara läst några sidor in i tråden, så jag har inte hela bilden. Men de senaste dagarna har jag funderat på en metod som jag gärna vill att ni bedömer.

Det stora problemet verkar vara den digitala nyrekryteringen och det stora antalet ungdomar som vill ta sig an uppdragen, eller hur? Med det i åtanke skulle jag föreslå en plan med tre parallella åtgärder.

1. Infiltration på sociala medier

Ett stort team av poliser skulle skapa en mängd ungdomskonton på sociala medier. Dessa konton skulle i sin tur anta flera olika identiteter och agera som potentiella uppdragstagare.

2. Överbelastning med falska uppdrag

Samtidigt skulle ytterligare konton agera som uppdragsgivare och överösa sociala medier med falska uppdrag. Dessutom skulle dessa konton aktivt försvåra rekryterarnas arbete.

3. Fältinsatser och punktmarkering

Ett operativt nationellt team skulle fysiskt åka ut och punktmarkera potentiella uppdragstagare.

Denna insats skulle behöva pågå aktivt under en tid för att skapa en fullständig kartläggning av vilka dessa ungdomar är och ge en tydligare överblick över situationen. Därefter skulle man ha en solid grund att stå på för att kunna arbeta vidare med förebyggande åtgärder.

Samtidigt krävs det att politiker tar sitt ansvar och ser över straffåldern. Tyvärr är en 12-åring idag inte densamma som för 20 år sedan.

Vad tror ni? Etiskt fel? Ja antagligen men minst integritetskränkande än många andra förslag hör iaf 🤣
Citera
2025-01-29, 21:52
Medlem
Nattvarelsers avatar
- livstids fängelse för mord, och jag menar livstids fängelse, gärningsmannen kommer bara att lämna fängelset i en kista
- mycket strängare straff för andra våldsbrott, t.ex. 15 år för våldtäkt, 10 år för misshandel
- villkorlig dom endast i undantagsfall för mindre allvarliga, icke-våldsamma brott, t.ex. stöld av läppstift eller liknande, och endast en gång. Andra brottet är belagt med fängelsestraff. Ingen skyddstillsyn för våldsbrott
- Utvisning av alla brottslingar och alla illegala invandrare, oavsett om det råder diktatur eller krig i deras hemland.
- Föräldrar till kriminella barn berövas vårdnaden.
Förlust av vårdnaden inte bara för det kriminella barnet utan även för deras syskon eftersom de har visat att de inte kan uppfostra barn. Detta kan bara undvikas om de redan från början aktivt agerar mot sitt barns kriminella beteende, t.ex. genom att polisanmäla det.
- Om föräldrar stödjer sina barns brottsliga verksamhet utvisas hela klanen (om de är utlänningar).
- Straffmyndighetsålder för våldsbrott från 13 års ålder (ännu bättre från 12 års ålder)
- Det blir svårare att bli naturaliserad. Naturaliseringen kan återkallas inom de första 10 åren om den naturaliserade personen begår ett brott
- Utegångsförbud för barn och ungdomar från kl. 06.00 till 22.00 på vintern och från kl. 05.00 till 23.00 på sommaren. Även för ditt eget skydd bör barn vara hemma på kvällen och inte vara ensamma på gatan
Citera
2025-01-29, 22:28
Medlem
Hegamons avatar
Införa nolltolerans enligt New Yorkmodellen som användes under 90-talet. Enligt Broken Windows Theory, alltså att småbrott leder till större brott om dessa inte stoppas. Ja, det innebär ofta i praktiken rasprofilering och en oväntad stor polisnärvaro i utsatta områden. Jag ser inget fel med det då antal mord minskade i en häpnadsväckande stor andel.
Citera
2025-01-29, 22:45
Medlem
TweentyFives avatar
Gå efter kriminella och ge de långstraff och även gå efter missbrukarna. räcker att som missbrukare du får ingen straff för att knarka ner dig.
Citera
2025-01-29, 22:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Flera av dessa naiva bombmattor till förslag i tråden, som övervaka och straffa alla.

Sånt gör absolut ingenting mot problemet när det ändå inte görs något åt de skyldiga och de farliga.
Det är en brist på vilja och jävlar anamma i Sverige. Vi krigar fortfarande med samma vi krigade mot för 20 år sedan, nämligen godhetsnarkomanerna som satt oss i den här positionen till att börja med, de älskar att andra utsätts för våld, rasisterna som anser att muslimers och afrikaners våld är en kulturyttring och att denna kultur ska ha rätt att fortgå och frodas, mer rätt än svenskt dito. En afrikan som inte anser detta är i dessa rasisters ögon en husneger.

Att övervaka alla, straffa alla, och sänka friheten för alla, när viljan att sätta dit de onda inte finns - när vetskapen om vad som är ondska och godhet ens inte finns längre, noll kulturella riktlinjer kvar - då leder sådana bara till att just alla straffas, och att dessa verktyg tas över när ondskan tar över, och godheten blir rövknullad så hårt att den blir politisk flykting. Se på england som en hint.

För det är där vi är. Du som skriver här kanske vet skillnaden på rätt och fel, och de rum du befinner dig verkar folk veta skillnaden på rätt och fel. Men i Sverige generellt, och framför allt i maktens korridorer, är kunskapen i skillnad mellan rätt och fel helt raderad.
Många års hjärntvätt att ta bort den, och folk som redan för 20 år sedan sa att Svensk kultur var på väg att förgöras visste nog inte egentligen hur rätt de hade, för den dagen är redan här - den är förgjord till graden att vi som folk och kultur inte lägre har en kompass av vad som är rätt och fel. Pinnen snurrar runt som om vi stod på magnetiska nordpolen.

Då hjälper varken en kamera eller en massövervakning, när du inte vet vad du ska rikta den mot.

Det har från dag ett stått klart för tänkande människor, att den världsunika massinvandringen innebar, att Sverige med nödvändighet skulle bli ett övervaknings- och kontrollsamhälle.

Ty ett multikulturellt samhälle är antingen ett brutalt, våldsgenomsatt samhälle - eller ett övervaknings- och kontrollsamhälle.

Nu är vi, där vi är... med dagliga skottlossningar och dagliga bombattentat.

Eller mer adekvat - vi är, där de invandringsansvariga partierna har placerat oss.
Citera
2025-01-29, 22:49
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpfimp2
Jag har bara läst några sidor in i tråden, så jag har inte hela bilden. Men de senaste dagarna har jag funderat på en metod som jag gärna vill att ni bedömer.

Det stora problemet verkar vara den digitala nyrekryteringen och det stora antalet ungdomar som vill ta sig an uppdragen, eller hur? Med det i åtanke skulle jag föreslå en plan med tre parallella åtgärder.

1. Infiltration på sociala medier

Ett stort team av poliser skulle skapa en mängd ungdomskonton på sociala medier. Dessa konton skulle i sin tur anta flera olika identiteter och agera som potentiella uppdragstagare.

2. Överbelastning med falska uppdrag

Samtidigt skulle ytterligare konton agera som uppdragsgivare och överösa sociala medier med falska uppdrag. Dessutom skulle dessa konton aktivt försvåra rekryterarnas arbete.

3. Fältinsatser och punktmarkering

Ett operativt nationellt team skulle fysiskt åka ut och punktmarkera potentiella uppdragstagare.

Denna insats skulle behöva pågå aktivt under en tid för att skapa en fullständig kartläggning av vilka dessa ungdomar är och ge en tydligare överblick över situationen. Därefter skulle man ha en solid grund att stå på för att kunna arbeta vidare med förebyggande åtgärder.

Samtidigt krävs det att politiker tar sitt ansvar och ser över straffåldern. Tyvärr är en 12-åring idag inte densamma som för 20 år sedan.

Vad tror ni? Etiskt fel? Ja antagligen men minst integritetskränkande än många andra förslag hör iaf 🤣

Klockrent drag!
Citera
2025-01-29, 23:28
Medlem
Gontars avatar
Med den korta tidsramen tror jag inte ens att nackskott på de som grips skulle hjälpa. Ungdomarna som placerar bomber saknar konsekvenstänk och tror att just de klarar sig.
Citera
Igår, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
OM VI SJÄLVA FICK BESTÄMMA

Då Justitieminister Gunnar Strömmer och rikspolischefen misslyckats med att sätta ned foten med auktoritet så vänder jag mig till er!

Vi har 48-72 timmar att vända utvecklingen! Vad skulle hända om vi fick bestämma? Du har hela polismyndigheten och nationella insatsstyrkan till ditt befogannde och mer därtill!

Vilken taktik lägger du upp?
Vad gör du som den svenska polisen inte gör idag?
Vilket avgörande drag gör du som med största sannolikhet kommer att stoppa sprängningarna?

OBSERVERA. INGET SNACK OM INVANDRING OCH ANDRA SLÖA METODER. ETC, VI HAR 48-72 TIMMAR PÅ OSS ATT VÄNDA SPRÄNGFESTEN

Anlita militären att lönnmörda gängens ledare och aktiva medlemmar. Alla mord ska utföras vid samma tidpunkt och även skicka ut alla poliser vi har i förorten.
Citera
Igår, 01:05
Medlem
Bra frågor.

1. Eftersom krypterade och lätt-tillgängliga appar, så som telegram, används av kriminella, bör man utöva påtryckningar på dels google play och liknande och dels på utvecklarna av apparna. Man kan även fundera på en 18-års-gräns för lätt-tillgängliga krypterade appar, som man vet att gäng-kriminella använder.

2. Fler övervakningskameror och drönare. Som civilanställda poliser sköter det mesta omkring.

3. Bättre och snabbare samarbete mellan myndigheter i olika länder.

4. Sänk straffmyndigheten, som i flera andra europeiska länder till 10 år. Ungdomfängelser, där "barnen" tvingas studera. Vägrar dom detta, är det arbetsinriktat arbete. Vägras det också är det tvångsmedicinering, och fortsatt inlåsning.
Tvångsstudier på sluten anstalt är ju bra för dessa "barn". Dom lär tacka som vuxna.
Är det "barnperspektiv" med förlorade barn- och ungdomsår, med att störa andra elever? Ska vi prioritera bort barn som sköter sig?

5. Man måste plocka bort skolbarn och skolungdomar som uppenbart inte kan sköta skolan, och placera dom på särskilda studieanstalter. Det är nog knappast barn och ungdomar som sköter sig skolan och på fritiden, som sugs in i kriminalitet. Även detta lär barnen i framtiden vara tacksamma för. Dessutom stör det andra barns studiero och trygghet.

6. Polisen kan oftare använda sig av hemlig tvångsmedel, när dom vet att det är gängrelaterat och det finns goda skäl att brott som sprängningar, mord, mordförsök, planeras.Straffvärdet är ju ändå på den nivån, i och med dubbelt straff för gängrelaterad brottslighet.

7. Kanske fler hundar som kan sniffa till sig allt från sprängmedel, knark, vapen.

8. Man kan alltid introducera nya krypterade appar, och lova guld och gröna skogar, till användarna, samtidigt som det är liknande encrochat. Så kan man avslöja mängder med gängkriminella. Likt tidigare gjorts.

9. Mer och bättre kontakt mellan idrottsledare och fritidsledare och liknande, och polisen, för att inom dessa områden kunna fånga upp och få en bild av vad som händer i barn- och ungdomsmiljön.

Lite av ovanstående hade som diktator gått att börja implementera direkt, en del tar mer tid.
Citera
Igår, 04:48
Medlem
Inkommers avatar
Tagit efter El Salvador. Kanske en "studieresa" dit först.
Citera
Igår, 06:42
Medlem
Sätt in militären, plocka in samtliga gängmedlemmar på obestämd tid och låter de ruttna i fängelserna 5-10.
Alla som köpt / köper knark ska in de med.
Citera
Igår, 10:10
Medlem
vi får kontakta trumpen och ansöka om att bli en delstat i usa

"”För alltid utrota gisslet”
Trump uppger att Guantanamo-anläggningen ska användas för de ”värsta kriminella illegala invandrarna”.

– Det här kommer att omedelbart dubblera vår kapacitet. Det är en tuff plats att ta sig ifrån idag, så det här tar oss ett steg närmare att för alltid utrota gisslet som brott begångna av migranter utgör, säger Trump."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/u...r-i-guantanamo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in